MuscleMeat

Zalm vs Tonijn (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
28 apr 2003
Berichten
4.250
Waardering
5
Nemen jullie alleen blikjes tonijn of wissel je het ook af met zalm?

Ik zit zelf te denken om het elke dag af te wisselen, dus de ene dag 's avonds een blikje (185 gr) tonijn en de andere dag een blikje (200 gr) zalm. Ik weet dat zalm meer vet bevat waaronder dan wel de goede Omega-3-vetzuren, dus ik vroeg me af of dit verstandig is.
 
Laatst bewerkt:
Neem gewoon vrolijk elke dag tonijn ( twee blikkjes )
tis goedkoper

Als je op je dagelijkse percentage vet blijft maakt het niet zo veel uit dacht ik.
 
Ok, laat maar zitten...

Kheb net ff zo'n blikje zalm geproefd en ik moet zeggen dat ik tonijn veel beter vind. Ik hou het dus gewoon bij de tonijn.

En bedankt voor de reply :)
 
Groot gelijk.
Zalm filet is heerlijk, maar in blikken zalm zitten de graten er nog door. Niet te hachelen vind ik :barf:
 
ik vind zalm heeerlijk, maar weet iemand of zalm slechter is? of minder eiwitten (en hoeveel).

want vind tonijn nie te vreten.. eet t wel elke dag maja
 
Verse zalm vind ik ook heerlijk, maar uit blik vind ik eerlijkgezegd best ranzig.

Zalm bevat wat minder eititten dan tonijn, maar dit scheelt niet zo veel. Zalm is ook vetter, maar dit zijn voornamelijk goede vetten...
 
Verandering van spijs, doet eten !
......en af en toe wat sardines filets erin joppen. bon apetit!
 
Ik begrijp dat het juist erg gezond is om de graten te eten.. dan zou ik er de staafmixer op zetten en het fijnmalen en als omelet bereiden oid (alleen eet ik de laatste tijd ivm de peroxydering van het eiwit-cholesterol alleen nog niet-doorgeprikte eieren).

Mijn luxe-oplossing... ik eet gerookte zalm (van de Aldi)

Espi
 
Heb vorige week jouw spiegelei met gerookte zalm geprobeerd en moet zeggen dat het me zeer goed smaakte! Alleen jammer dat 't nog steeds redelijk duur is, ik betaalde bij de Aldi iets van €2,60 voor een pakje zalm als ik me niet vergis...
 
hierbij verklaar ik deze topic tot "ONNODIG ALS JE EVEN EEN CALORIE-TABEL OPZOEKT EN BEKIJKT".
 
Originally posted by kingnbajam
hierbij verklaar ik deze topic tot "ONNODIG ALS JE EVEN EEN CALORIE-TABEL OPZOEKT EN BEKIJKT".

Ik wilde informeren of de tonijn uit blik ook wel eens of vaak wordt afgewisseld met zalm uit blik voor de variatie. Onnodig was dit topic dus in eerste instantie niet.

Maar na zo'n blikje zalm geproefd te hebben, kan ik je zeggen dat ik het toch maar bij de tonijn houdt, want ik vond het niet al te best. Dus in tweede instantie heb je wel gelijk, want die zalm in blik komt er bij mij niet meer in :)
 
ik vind tonijn al echt smerig, maar een blikje zalm was zeker nog een stuk ranziger. uit blik dan, want idd gerookte zalm oid is zeker lekker!
 
Ik vindt ze beiden niet te eten maar neem ze wel allebei bijna dagelijks
 
Over het gebruik van een staafmixer gesproken voor het pureren van de zalm samen met de graat... raad eens wat ik straks gedaan heb?

Nee, het was niet vies of zo...

Ik was zoals gewoonlijk weer gestopt om een kilo overheerlijke kersen te kopen. En kocht ook een bakje aardbeitjes. De kleinste zijn altijd het lekkerst, maar het is een rotkarwei de stukjes groen er af te halen en zo zonde van het sap dat dan verloren gaat.
Ik dacht aan die zalm en besloot eens te 'experimenteren'.. en warempel: je proeft er helemaal niets van dat ik de steeltjes er aan heb laten zitten. Nu zijn het wel enorm goed schoongemaakte beitjes, want ik heb ze zelfs niet eens hoeven wassen...
Het mooiste was, dat kleine aardbeitjes slechter verkocht worden dan grote, wel lekkerder zijn en bovendien nog goedkoper ook.. slechts 1 eurootje betaald voor 500 g aardbeien.

Espi..:tong:

PS: o ja recept, je pleurt zo'n bak in een mengbeker, doet er rond een halve liter water bij en in dit geval nog een flinke handvol bevroren bosvruchtjes (vnl bosbessen en bramen evenals wat druifjes en kersen = van AH uit de diepvries) en doet er nog een eetlepel honing bij..
 
Mensen mensen ga naar de Aldi, 400 gram koolvisfilet voor 1,25

100 gram (1plak) telt 18 eiwitten en 80 caloreien.
daar heb je nog gerookte zalmfilets van 200 gram met 20 gram eiwit per 100 gram en 8 gram vet waarvan grotendeels uiteraard de goede voor 2.65 voor 200 gram.

tonijn eet ik dagelijks ee blikje weg en t bevalt me nog steeds prima, maar dat is weer eenandere topci
 
En hoe bereid jij dan die koolvisfilet?
 
Originally posted by TongPo
En hoe bereid jij dan die koolvisfilet?

In een afgedekte schaal in de magnetron voor 6 a 7 minuten op hoogste stand.... verrassend goed te eten!

Je kunt het ook bakken in een pan, is ook niet verkeerd... beetje olijfolie verhitten en de koolvisfilet per kant zo'n 4 minuten bakken...
 
Originally posted by kingnbajam


In een afgedekte schaal in de magnetron voor 6 a 7 minuten op hoogste stand.... verrassend goed te eten!

Je kunt het ook bakken in een pan, is ook niet verkeerd... beetje olijfolie verhitten en de koolvisfilet per kant zo'n 4 minuten bakken...

die van de Edah deed ik 3 minuten per plak en die van de aldi staat idd 6 a 7 minuten maar ik deed m op 600 watt(staat nmlijk geen wattage aangegeven en dat was voor mij te lang aangezien de vis bijna aankoekte en er harde stukken tussen zaten) doe m nu 5 minuten op 600 watt en zal mogrne eens 6 a 7 op minder watt propberen. maar idd lekker en spotgoedkoop en ohja voldoende eiwitten en geen kh n minimum aan vet (1.1 gram)
 
Originally posted by dandyman
Mensen mensen ga naar de Aldi, 400 gram koolvisfilet voor 1,25

100 gram (1plak) telt 18 eiwitten en 80 caloreien.
daar heb je nog gerookte zalmfilets van 200 gram met 20 gram eiwit per 100 gram en 8 gram vet waarvan grotendeels uiteraard de goede voor 2.65 voor 200 gram.

tonijn eet ik dagelijks ee blikje weg en t bevalt me nog steeds prima, maar dat is weer eenandere topci

Das een goeie tip :thumbup:
Ik zal eens gaan kijken voor die koolvis.
 
Back
Naar boven