Fitness Seller

Zalmfilet hoe maak jij het klaar? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Justifire

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2003
Berichten
1.768
Waardering
0
Zojuist zalmfilet ingeslagen.
Nu is dit dus gewoon rauwe zalm en niet de gerookte variant.
Hoe bereiden jullie dit ?
Voor de duidelijkheid: Ik heb geen rookkast staan hier :D
Heb al wat gezocht met google maar kon niks vinden wat mij verder kon helpen.
 
Je bent goed bezig vandaag niet? :D

Ontopic: Ik heb geen idee, als ik het al heb is ie gerookt..
 
Je kunt de zalm op een grillplaat leggen, eventueel gemarineerd met wat zoete ketjap. Je kunt hem ook bakken in wat olijfolie of boter. Topspul. Het mooie van zalm is dat je, net als bij biefstuk, eigenlijk niks extra's nodig hebt om het goed te laten smaken.

Nog een tip: laat de zalm niet al te lang bakken of grillen, anders wordt hij erg droog. Het mag van binnen best nog een beetje rose zijn.

Eet smakelijk.
 
Brutez zei:
Je bent goed bezig vandaag niet? :D

Ontopic: Ik heb geen idee, als ik het al heb is ie gerookt..
Hahaha ja.
Heb vandaag heel me dieet omgegooid.
Helemaal volgens BFFM nu.
Dus flink kip,rijst,groenten,zalm.
Is gewoon nieuw voor mij.
Draai al ruim 2 jaar op hoofdzakelijk kwark en brood.
En verandering is nooit verkeerd he?
Dus wat kunnen jullie nog verwachten de komende uren/dagen ?
Of ik de zalm na het bereiden in kan vriezen ? :D
Laten we on-topic blijven, hoe maak ik het lekkerst/beste zalm klaar.
O ja, heb ook geen magnetron, straal al genoeg van mezelf.
 
saint zei:
Je kunt de zalm op een grillplaat leggen, eventueel gemarineerd met wat zoete ketjap. Je kunt hem ook bakken in wat olijfolie of boter. Topspul. Het mooie van zalm is dat je, net als bij biefstuk, eigenlijk niks extra's nodig hebt om het goed te laten smaken.

Nog een tip: laat de zalm niet al te lang bakken of grillen, anders wordt hij erg droog. Het mag van binnen best nog een beetje rose zijn.

Eet smakelijk.
Zalm is al flink vet van zichzelf, dus het grillen is zeker een goede tip :thumbs:
Zou je mij misschien ook een tijd/temperatuur kunnen zeggen , of moet ik dat gewoon ff aankijken?
You gotta spread some....
 
Ik gooi mn zalm altijd een minuutje of 20 in de oven (200 graden). Gewoon op een stukje bakpapier leggen, dan heb je geen extra vet/olie nodig. Op smaak brengen met een beetje zout en peper en evt. nog wat kruiden.
 
Een minuutje of vijf bakken in olie, en wat pasta en broccoli ofzo erbij. Je kan er ook nog zo'n zakje kant en klare vissaus bij maken.
 
zals gezegd, een mix van roomboter en olijfolie. eerst de zalm misschien nog een klein beetje aanzouten en eventueel door gezeefd bloem halen. de mix van boter/olie geeft het een lekker korstje.

wel even goed checken of ie van binnen ook goed is.
 
beetje olijfolie heet laten worden
Zalm erin 2 minuten per kant
beetje citroensap erover
beetje japanse sojasaus erover.
eet smakelijk

vooral niet te lang, zalm moet je zo weinig mogelijk mee doen, het binnenste moet warm zijn, niet gaar.
 
jorasho zei:
zals gezegd, een mix van roomboter en olijfolie. eerst de zalm misschien nog een klein beetje aanzouten en eventueel door gezeefd bloem halen. de mix van boter/olie geeft het een lekker korstje.

wel even goed checken of ie van binnen ook goed is.

Dit is goed te eten, maar wel erg vet !! vooral door het feit dat je roomboter gebruikt en de zalm door de bloem haalt, door die bloem zuigt je zalmpje zich helemaal vol met het vet....in een cut waar Juifire inzit niet erg bevorderlijk! :D


Je kan hem ook blancheren in water of in een vis boullion, heb helemaal geen toevoeging van vetten en is ook erg lekker!! als je hem in water blancheerd daarna wel even op smaak brengen.
 
saint zei:
Nog een tip: laat de zalm niet al te lang bakken of grillen, anders wordt hij erg droog. Het mag van binnen best nog een beetje rose zijn.

.

Je bent een kenner :D
 
eq_909 zei:
Ik gooi mn zalm altijd een minuutje of 20 in de oven (200 graden). Gewoon op een stukje bakpapier leggen, dan heb je geen extra vet/olie nodig. Op smaak brengen met een beetje zout en peper en evt. nog wat kruiden.
Heb dit dus gisteren gedaan.
Beetje zout en peper er over en toen de oven in.
Nemo smolt als een klontje boter op mijn tong :lick:
Echte lekker thanx 4 da tip :thumbs:
 
roel26 zei:
Dit is goed te eten, maar wel erg vet !! vooral door het feit dat je roomboter gebruikt en de zalm door de bloem haalt, door die bloem zuigt je zalmpje zich helemaal vol met het vet....in een cut waar Juifire inzit niet erg bevorderlijk! :D


Je kan hem ook blancheren in water of in een vis boullion, heb helemaal geen toevoeging van vetten en is ook erg lekker!! als je hem in water blancheerd daarna wel even op smaak brengen.

thanks voor de tip, stond er inderdaad niet bij stil, hoewel vet niet per definitie slecht is. is wel 2/3e verzadigd... je kaan ook olijfolie gebruiken maar die is duur en spettert enorm.

ben trouwens toch in de overgangsfase van cut naar bulk :-) klinkt wel erg goed dat blancheren. kost ook niet zoveel tijd en afwas als in de oven doen
 
eduardjanssen zei:
Dure hobby ofniet al die zalm?

valt wel mee, op de markt verse zalm 10 euro per kilo, bij de Aldi bevroren zalm nog goedkoper. Daar krijg je geen biefstuk voor
 
rauw opeten? tastes like sushi ;)
 
wazzup zei:
beetje olijfolie heet laten worden
Zalm erin 2 minuten per kant
beetje citroensap erover
beetje japanse sojasaus erover.
eet smakelijk

vooral niet te lang, zalm moet je zo weinig mogelijk mee doen, het binnenste moet warm zijn, niet gaar.

Zo ga ik het ook eens klaarmaken, klinkt goed!
 
olie dit olie dat.. wat nou olie.. PAM Spray :D

gewoon ff bakken, of grillen.. niet moeilijk doen.. mischien beetje citroen erover of ketjap..

serveren met lekkere basmatie rijst en roerbak groenten
 
wazzup zei:
valt wel mee, op de markt verse zalm 10 euro per kilo, bij de Aldi bevroren zalm nog goedkoper. Daar krijg je geen biefstuk voor


Ok thnx moest ik maar eens gaan kijken :).
 
Back
Naar boven