MuscleMeat

Zeer eiwitrijk voedsel

Bezoekers in dit topic

Faavin

Novice
Lid geworden
23 mei 2018
Berichten
7
Waardering
1
Ik ben zelf net gestart met trainen en ben nog zoekende naar het juiste voedsel.

Vele van jullie eten kip, vis, biefstuk oid om aan veel eiwit te komen

Nu was ik vanmiddag bij de visboer en zag daar 3 forellen liggen voor 10€, zocht hiervan de voedingswaarde op en zag tot m'n verbazing goede dingen

Gerookte forel 100gram

Kcal 120, eiwit 20gr, koolhydraten 0gr, vet 4.5gr waarvan 0.5gr verzadigd

Wat vinden jullie van het toevoegen van gerookte forel in je voedingschema? Zelf vind ik het heerlijk en zet het graag in mijn schema.

Ik heb ook altijd door hobby mijn vriezer en koelkast vol met forel. 3 voor 10€ bij de visboer vind ik een mooie prijs, maar ik heb ze voor 3€ gerookt per stuk

Wat vinden jullie hiervan
 
Goede keuze, goede vetten (+ de proteïne is vanzelfsprekend ook welkom) !
 
Wat is een reden dat vrijwel nooit het staat in voedingschemas
 
Wat is een reden dat vrijwel nooit het staat in voedingschemas
Vaak duur en niet overal te krijgen. En veel mensen houden niet van de smaak van vis.

Kip en rijst kun je zelfs een kleuter voorzetten.
 
  • Like
Waarderingen: ren3
Dat is waar.

Dat is mijn voordeel. Ik vind het heerlijk en heb het altijd in huis.

Heb altijd wel een koelkast vol met forel en gerookte forel
 
Om dezelfde reden dat sardines, schol, rode poon, tarbot, heek, zeebaars, zeewolf, schar, schelvis etc niet veel verkocht worden. Er wordt niet zo veel vis gegeten en de soorten die wel veel gegeten worden zijn zalm, makreel, haring, kabeljauw, heek (kibbeling), wijting (kibbeling).

In voedingschema? Vaak is het kip kip kip. En als er wel vis gegeten wordt is het meestal 1-2 maal per week en dan tonijn of zalm. Of budget vissen zoals koolvis of tilapia.

Jammer is dat, want die andere vissen zijn vaak goedkoper, even lekker en in sommige gevallen nog gezonder. Moet wel erbij vermelden dat ik in den haag woon en ik in een straal van een kilometer 5 viszaken heb liggen met een goed assortiment en een betaalbare prijs (Gemiddeld een tientje per kilo visvlees)
 
Klopt. 10€ de kilo is voor veel vissoorten het geval. Zeker ook voor forel. Exact die prijs zelfs.

Voordeel is dat ik hier zelf elk weekend op vis vanuit mijn hobby/sport als gesponsorde visser

Heb ook vaak gedacht om lotgenoten van de sportschool te voorzien van verse forel tegen een spotgoedkoop tarief

5 a 6€ de kilo
 
Of gewoon lekker opeten en delen met buren, vrienden, familie. Voor die paar euro zou ik het niet verpatsen
 
Dus eigenlijk is dit een te koop topic? Daar is een aparte sectie voor.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Ik hou sowieso zelf over. En deel al giga veel uit. Maar helaas soms veel forel die weggegooid word. Voedselbank krijgt ook standaard.

Het zijn grote aantallen per week waar ik over praat.
 
Nee het is geen verkoop topic.
Het gaat me erom waarom het niet terugkomt in schema's.
Als het de prijs is en er is vraag naar dan kan ik eventueel zo een topic kunnen openen

Alles is beter dan vis vernietigen
 
Vis is opzich prima maar veel vissoorten kun je eigenlijk pas goed bereiden door het in veel boter te bakken. Dat maakt het wat minder als bulkvoedsel voor eiwitten.
 
Hmmmm omega's stukkie gerookte forel gaat er wel in .een mooie kabeljauw moot ook
 
Klopt. 10€ de kilo is voor veel vissoorten het geval. Zeker ook voor forel. Exact die prijs zelfs.

Voordeel is dat ik hier zelf elk weekend op vis vanuit mijn hobby/sport als gesponsorde visser

Heb ook vaak gedacht om lotgenoten van de sportschool te voorzien van verse forel tegen een spotgoedkoop tarief

5 a 6€ de kilo
Ja lekker, vers uit de botlek….

Net zo iets als runderen uit Tsjernobyl
 
Vis is opzich prima maar veel vissoorten kun je eigenlijk pas goed bereiden door het in veel boter te bakken. Dat maakt het wat minder als bulkvoedsel voor eiwitten.

Ik bulk anders prima op tonijn uit blik, hoef ik niet te bakken. 25gr eiwit per 100g en redelijk cheap:D
 
Kun je die vissen niet gewoon terug in 't water gooien? :dunno:
Forel mag over het algemeen niet terug gegooit worden , haak wondje is voor zalm achtige (oa forel) vaak al dodelijk .En vaak betaal je ook aardig voor de uitzet van de forel
 
Back
Naar boven