Fitness Seller

Zeer goedkope multi-vitamine en visolie bij ALDI.

Bezoekers in dit topic

Leviathan

Huge Freak
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
7 jan 2004
Berichten
9.350
Waardering
2
Ik weet niet of het bij iedere ALDI in den lande zo is, maar bij ons in town hebben ze zeer goedkope suppementen. Ik weet niet of het een tijdelijke actie betreft, vandaar dat ik het ff snel post.

2,99 euro per potje;

visolie caps 150 stuks
Multivitamine + mineralen 150 stuks
Vitamine C 1000 mg
Chroom tabs
Valeriaan tabs

En nog wat shit, voor mij zijn alleen de visolie en multivitamine van belang.
 
in belgie is het ook een tijdje geweest, nu niet meer, ik had toen beter een voorraad ingeslagen. bij ons hadden ze ook nog B-complex en Magnesium... allerlei dus :)
prijs was denk ik nog lager maar dat weet ik niet meer zeker
 
zijn die multi's een btje goed? en die Vit.c?
 
Brutez zei:
Inderdaad, wat zou de kwaliteit van dat spul zijn??

Ik zou idd weleens een onderzoek willen zien waarin deze produkten worden vergeleken met de dure merken.
Best kans dat het gewoon even goed is.
 
Brutez zei:
Inderdaad, wat zou de kwaliteit van dat spul zijn??


stel: die pillen zouden in een potje van MDoubleYou, XXL Nutricion ofzo zitten, dan had je er niet bij stilgestaan,

mischien dat ze dat wel doen, of mischien zijn deze wel beter... of juist niet, dat zul je ook niet gauw merken..

alleen door lab-onderzoekjes denk ik..
 
kwaliteit van een vitamine? is toch gewoon een bepaalde chemische structuur, kan toch geen verschil aan liggen? net zoals creatine monohydraat.
je moet naar de dosering kijken, en zelfs dan komt aldi veel goedkoper uit. kheb de magnesium nog liggen van aldi en die is 100%ADH per tabletje.
 
Merk is Vitatotaal. Kwalitatief zal het niet onderdoen voor duurdere merken.

Pure vitamine c (ascorbinezuur) kost geen drol, dus de duurdere fabrikanten maken puur gebruik van naamsbekendheid om er meer geld voor te kunnen vragen. Simpelweg een ripoff dus.

Ik heb ff uitgerekend dat je voor bv de visoliecaps van de Aldi een jaarvoorraad voor slechts 21 euro hebt. (7 potjes a 2.99 euro).
 
dus eigenlijk kan ik beter in de apotheker een kg puur ascorbinezuur gaan vragen?
 
Leviathan zei:
Merk is Vitatotaal. Kwalitatief zal het niet onderdoen voor duurdere merken.

Pure vitamine c (ascorbinezuur) kost geen drol, dus de duurdere fabrikanten maken puur gebruik van naamsbekendheid om er meer geld voor te kunnen vragen. Simpelweg een ripoff dus.

Ik heb ff uitgerekend dat je voor bv de visoliecaps van de Aldi een jaarvoorraad voor slechts 21 euro hebt. (7 potjes a 2.99 euro).

Alles in Nederland dat je koopt zijn rippoffs :mad: Als je producten grofweg terugrekent. Producten die in de winkel liggen, hebben een factor van 2,2 ondergaan om de kosten van de winkel ed eruit te halen. De fabrikant wil natuurlijk ook nog winst maken aan de winkelier.

Stel, een pot glutamine 500 gram voor 49,95. Inkoopprijs was dan ongeveer € 22,70. De fabrikant zal er ook nog wel wat aan verdienen...

Een potje van €2,99 zou dan voor inkoop €1,35 gekost hebben. Dat zal dan wel niet kloppen, aangezien alles in bulkvorm verkocht word in de Aldi en ze niet heel veel waarde hechten aan het uiterlijk van schappen enzo, dus minder personeel nodig.. je begrijpt wat ik bedoel
 
Hope zei:
kwaliteit van een vitamine? is toch gewoon een bepaalde chemische structuur, kan toch geen verschil aan liggen? net zoals creatine monohydraat.
je moet naar de dosering kijken, en zelfs dan komt aldi veel goedkoper uit. kheb de magnesium nog liggen van aldi en die is 100%ADH per tabletje.

Er is wel degelijk kwaliteits verschil.
Je hebt bijvoorbeeld synthetische en natuurlijke varianten. Het laatste is beter en duurder.
De vorm van binding is ook belangrijk. Aminozuur gebonden is het beste voor bepaalde minaralen. Voor vit. C bijv. is absorbeenzuur weer beter. Bij hoge dosering is ook het time released factor belangrijk. Goedkope varianten werkt dit proces niet of nauwelijks.

Het boenstaande heeft alles te aken met de mate va opname.

PS: goedkoop hoeft niet slecht te zijn. Kruidvat vindt ik heel goed in pr/kw verhouding.
 
Leviathan zei:
Pure vitamine c (ascorbinezuur) kost geen drol, dus de duurdere fabrikanten maken puur gebruik van naamsbekendheid om er meer geld voor te kunnen vragen. Simpelweg een ripoff dus.

ik kom van de apotheker, 250gr ascorbinezuur in een zakje voor 12eur :cool:
 
Hope zei:
ik kom van de apotheker, 250gr ascorbinezuur in een zakje voor 12eur :cool:

Heb je het in poeder of in pil vorm? Zo kunnen we eigenlijk het beste alles bij de apotheker gaan halen! Mag ik 2 kilo's creatine ;p
 
Lee Priest zei:
Heb je het in poeder of in pil vorm? Zo kunnen we eigenlijk het beste alles bij de apotheker gaan halen! Mag ik 2 kilo's creatine ;p

in poeder. Ik vroeg eerst 500g, maar dan was hun hele voorraad er meteen door dus hebben ze me minder gegeven :D
Enkele jaren geleden toen ik wielrende heb ik ook eens creatine van de apotheker gekocht, kan me echter geen prijs herinneren...

Lee Priest zei:
Er is wel degelijk kwaliteits verschil.
Je hebt bijvoorbeeld synthetische en natuurlijke varianten. Het laatste is beter en duurder.
De vorm van binding is ook belangrijk. Aminozuur gebonden is het beste voor bepaalde minaralen. Voor vit. C bijv. is absorbeenzuur weer beter. Bij hoge dosering is ook het time released factor belangrijk. Goedkope varianten werkt dit proces niet of nauwelijks.

Het boenstaande heeft alles te aken met de mate va opname.

PS: goedkoop hoeft niet slecht te zijn. Kruidvat vindt ik heel goed in pr/kw verhouding.

Dus vraag ik volgende keer beter absorbeenzuur ipv ascorbinezuur?
 
Dus vraag ik volgende keer beter absorbeenzuur ipv ascorbinezuur?[/QUOTE]


Ehum...doe het laatste maar, foutje van mijn kant. :D
 
M@rsel zei:
Alles in Nederland dat je koopt zijn rippoffs :mad: Als je producten grofweg terugrekent. Producten die in de winkel liggen, hebben een factor van 2,2 ondergaan om de kosten van de winkel ed eruit te halen. De fabrikant wil natuurlijk ook nog winst maken aan de winkelier.
Stel, een pot glutamine 500 gram voor 49,95. Inkoopprijs was dan ongeveer € 22,70. De fabrikant zal er ook nog wel wat aan verdienen...

Ik zou willen dan we die marge hadden :( , maar ja bij ons kost die pot L-glutamine ook een tientje minder. Klopt wel wat je zegt, over het algemeen hanteren de meeste een factor 2. die 2,2 waar jij over verteld zit meestal op 19% BTW producten. Wij proberen onze producten normaal te prijzen wat uiteraard geen marge 2,2 opleverd.

PS. ik klaag niet, maar kon het toch niet laten om ff te reageren :D .

René
 
XXL Nutrition zei:
Ik zou willen dan we die marge hadden :( , maar ja bij ons kost die pot L-glutamine ook een tientje minder. Klopt wel wat je zegt, over het algemeen hanteren de meeste een factor 2. die 2,2 waar jij over verteld zit meestal op 19% BTW producten. Wij proberen onze producten normaal te prijzen wat uiteraard geen marge 2,2 opleverd.

PS. ik klaag niet, maar kon het toch niet laten om ff te reageren :D .

René

Ja ik bedoel ook de detailhandel in een winkelpand :) Heb in de detailhandel gewerkt en dan zie je prijzen voorbij komen :rolleyes: woei, eerst inkoop en dan verkoop :eek: Ze houden er natuurlijk niet veel aan over, die factor is er niet voor niets.

Webwinkels kunnen natuurlijk een veel lagere factor hanteren omdat ze alleen een opslagplaats nodig hebben(mits ze geen winkelpand hebben voor consumenten) Maargoed... :D
 
Back
Naar boven