Fitness Seller

Zeer moe na het training

Bezoekers in dit topic

slane147

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
28 jul 2003
Berichten
10
Waardering
0
Hey guys,

Even een vraagje aan jullie hoe moe jullie zijn na een workout. Ik ben vaak zo moe
na een trainingssessie dat ik in slaap val. Wel fijn in de avonduren maar niet als ik
halverwege de dag train en zo moe ben dat ik in de middag ga pitten.

Het is ook niet zo dat ik elke keer 100% ga maar eerder 70-80%.

Ik neem na een training geen post workout shake of eiwitten ivm slechte eiwitvertering.
 
Neem je pre workout? Ik heb af en toe na noxipro een enorme dip
 
Heb ik ook vaak. Als ik rond de middag ga trainen, heb ik daarna altijd de behoefte aan een namiddagdutje :p. Jammer genoeg heb ik daar niet vaak de tijd voor :(
 
Emmm....normaal eten zou misschien helpen:D
 
Als ik tegen het einde van de cut aanzit wil ik ook het liefst slapen na m'n ochtendtraining

vaak genoeg gedaan ook.. heerlijk! :D
 
Niets zo lekker als een schoonheidsslaapje na het trainen.
 
Heb ik ook best wel last van. Al komt het misschien meer door het vele eten daarna --> Op lege maag trainen (alleen BCAA's) en vervolgens 2000 kcal wegwerken. Zal wel gewoon carb-crash zijn. Hoelang duurt die 'extreme' vermoeidheid? Bij mij zakt het na ongeveer 1,5 uur wel weg.

Gewoon snel douchen en dingen doen ipv in de stoel blijven zitten helpt ook.
 
Trainen verbruikt BCAA's waardoor er in verhouding meer tryptofaan beschikbaar is om de bloed/hersen barriere te paseren waardoor je een verhoogde serotonine/melatonine afgifte/aanmaak krijgt met als gevolg een moe slaperig gevoel

BCAAs supplementeren rondom je training kan dit voor een deel tegengaan.
 
Trainen verbruikt BCAA's waardoor er in verhouding meer tryptofaan beschikbaar is om de bloed/hersen barriere te paseren waardoor je een verhoogde serotonine/melatonine afgifte/aanmaak krijgt met als gevolg een moe slaperig gevoel

BCAAs supplementeren rondom je training kan dit voor een deel tegengaan.

ik zit nog steeds met volle verbazing te lezen wat jij elke dag wel niet voor epische antwoorden geeft :eek:
 
3XL is imo een van de betere (zo niet, de beste) van dit fora :)
 
Wat 3XL zegt. Daarnaast geef je toch je CNS een klap. Ga eens een weekje wat lager zitten (50-60%) in gewicht. Als je merkt dat je dan aanzienlijk minder moe ben moet je misschien iets meer rust nemen tussen setjes of trainingen an sich.
 
Goed eten, genoeg aminozuren(leucine, isoleucine en valine) en veel water drinken. Evt. een preworkout met wat caffeine.
 
kan vanalles zijn. van een overbelaste lever kan je ook moe lopen. bloedcontrole geeft uitsluitsel.
 
Misschien wel ziekte van pheifer? Als je altijd moe bent gewoon even langs de dokter. En als het alleen rondom je training is even kijken naar je voeding/supplementen.
 
Jeetje, je bent echt niet meteen ziek als je moe bent na je training :o

Mij kun je ook wegdragen na een workout ; dat lijkt me nogal logisch als je jezelf afbeult. Ik vind het ook een raar advies om dan maar te gaan deloaden.
Bij mij trekt dat altijd weg na mijn post w.o. maaltijd. Die eet ik en dan ga ik even languit op de bank en doe niks een half uurtje. Daarna ben ik weer good as new.
 
wat snelle suikers na de training?
 
Bedankt luitjes voor de tips. Wat kunnen jullie aanraden qua voeding/supplementen vooraf en achteraf na de training?

Sowieso is het wat lastiger voor mij omdat ik geen eiwitshakes neem ivm slechte eiwitvertering.

@powerjunkie: lever werkt prima

@3xl: ik zal kijken of door het toevoegen van BCAA's mijn vermoeidheid na de training minder wordt
 
die eiwitshakes heb je echt niet nodig hoor, is vaak alleen een aanvulling op je dagelijkse voeding. meeste mensen gebruiken het omdat het gemakkelijke eiwitjes zijn.
 
Caffeine pil. Gebruik ik nu kort maar voel het gelijk. Ben altijd moe na werk en is dan samen met een whey shake een goede pre workout. Je mag er 2 per dag gebruiken dus die andere kan je op een ander moment innemen als je moe bent.
Veel slapen helpt ook goed. Merk het aardig als ik 8 uur slaap ipv 7 uur.
 
Back
Naar boven