AndroidHealthClinic

Zeer pijnlijk oedeem rondom scheenbeen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Berensterk

Novice
Lid geworden
23 jun 2021
Berichten
29
Waardering
4
Lengte
1m80
Massa
127kg
Hello allemaal,

Ben met een lichte off season cycle bezig van 300 mg test e per week (ma, wo en vri 100 mg), telkens de dag na injectie 1 mg anastrozol. Voor de rest neem ik dagelijks m'n 500 mg magnesium, 20 mg zink, extra omega-3 visolie, vitamine D, 5 g creatine en groentepoedermix. De rede voor de extra omega-3 is omdat ik heb gelezen dat visolie kan helpen bij het bestrijden van vochtretentie. Ik heb namelijk nogal last gehad van oedemen tijdens m'n laatste cycle toen ik 600 mg test e per week runde. Toen had ik het vooral in en rond de enkels en in mijn voeten. Nu heb ik een stuk minder grote oedemen, maar ze zitten nu rond het lage gedeelte van mijn schenen boven mijn enkels. Ik kan de huid niet ver indrukken, maar het kleine deukje dat er dan is blijft wel enkele seconden.

Het probleem van de oedemen zit em vooral erin dat ze enorm pijnlijk zijn. Een paar weken geleden kon ik nog prima met een 320 kg yoke lopen, met lichte pijn bij m'n schenen, maar nu heb ik bij 240 kg al extreme pijn, alsof ik mijn benen ga breken op dat punt boven mijn enkels. Het voelt echt alsof het helemaal onder de blauwe plekken zit en kan na yoke training zeker een kwartier niet normaal meer lopen.

Ik zorg er altijd voor dat ik iig ieder half uur water drink, ook al komt het er bijna direct weer uit. Ook drink ik regelmatig (paar keer per week) kokoswater en eet ik dagelijks een banaan voor de nodige kalium, dat kan helpen tegen vochtvasthouden.

Btw, mijn gewicht is 135-140 kg en ik ben 1,80 meter lang.

Enig idee wat ik nog kan veranderen aan mijn dieet/cycle of wellicht physio? Binnenkort ook een bloedtest, dat gaat ook hopelijk meer vertellen.
 
Zou je een foto kunnen maken? En is het oedeem alleen bij je schenen boven je enkels, of zijn je schenen (en voeten) er ook bij betrokken?
 
Naar de huisarts gaan. Je symptomen kunnen ook wijzen op hartproblemen.
 
Zou je een foto kunnen maken? En is het oedeem alleen bij je schenen boven je enkels, of zijn je schenen (en voeten) er ook bij betrokken?
Mijn voet houdt amper vocht vast, maar mijn enkels aan de zijkant en vooral onderkant schenen houden wel wacht vocht vast. Schenen zijn zeer pijnlijk. Het is iig qua zwelling wel veel minder erg dan een maand geleden, maar de pijn is gewoon vertienvoudigd.
 
Laatst bewerkt:
Helder. Je oedeem is niet heel erg maar, tezamen met dat een afdruk blijft staan, genoeg reden om inderdaad langs een huisarts te gaan zoals IronWarrior aangeeft. Er zijn wat serieuze aandoeningen die kunnen leiden tot dit beeld. Het is belangrijk om deze uit te sluiten.

Mochten serieuze aandoeningen uitgesloten zijn, zou je eventueel kunnen vragen om een diureticum aan je arts. Verder kunnen compressiesokken en een lagere zoutinname helpen.
 
Helder. Je oedeem is niet heel erg maar, tezamen met dat een afdruk blijft staan, genoeg reden om inderdaad langs een huisarts te gaan zoals IronWarrior aangeeft. Er zijn wat serieuze aandoeningen die kunnen leiden tot dit beeld. Het is belangrijk om deze uit te sluiten.

Mochten serieuze aandoeningen uitgesloten zijn, zou je eventueel kunnen vragen om een diureticum aan je arts. Verder kunnen compressiesokken en een lagere zoutinname helpen.
Heel erg bedankt, ga meteen doen na de bloedtest!
 
Back
Naar boven