AndroidHealthClinic

Zeer veel blesurre leed..

Bezoekers in dit topic

Chris020

Novice
Lid geworden
3 sep 2014
Berichten
1
Waardering
0
Beste mensen,

Sinds vorig jaar ben ik helemaal obsessed geraakt van bodybuilding. Ik vind het een fantastische sport net zoals jullie dat ook vast vinden. De eerste 5 maanden heb ik erg veel progressie geboekt, maar na die 5 maanden ging het bergafwaarts. Als eerst had ik een gescheurde enkelband doordat ik ging zaalvoetballen. Nu van herstelt gelukkig. Na mijn enkelblessure had ik een gebroken teen (grote teen), die is ook weer hersteld. Na deze twee blessures kreeg ik last van mijn onderrug, ik heb veel onderrugoefeningen gedaan en ben hier ook weer van hersteld. Alleen ik heb nu weer twee blessures erbij en niet de leukste. Ik heb al vanaf februari last van mijn schouders.. De rotator cuff om precies te zijn. Ik heb zon 5 maandeb lang het hele rijtje rotator cuff oefeningen gedaan, en geen normale schouder oefeningen omdat ik dan bang was dat mijn schouder beschadigd raakte. Ik kan nu niet eens meer front raises en side lateral raises doen zonder gewichten!! Ik krijg na 15 sets het welbekende burn gevoel. Ik weet echt niet meer waar ik moet beginnen met mijn schouder om deze weer sterker te kunnen maken?? Verder als ik mijn arm naar buiten beweeg (external rotation) hoor ik gekraak. Dit gaat na 6 maanden nog steeds niet weg. Ook voel ik soms een stekerige pinn in mijn nek dat zich uitstraalt naar de Trapezius.

Mijn tweede blesurre is nu een pijn onderin mijn bil. Als ik landurig zit krijg ik een stekende pijn in mijn onderbil vlakbij de hamstring ongeveer. Wie weet wat voor oefeningen ik hiervoor kan doen?! En ja ik kan ook naar de fysio gaan maar ik heb ben al zovaak naar de fysio gegaan dat ik geen beurten meer over heb, dit komt mede doordat ik zoveel blesurres heb. Ik word er helemaal gek van en wil gewoon weer gaan sporten.

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven met betrekking tot de rotator cuff en de bilspier blesurre(tendinopathie hamstring).

Ps: welke oefeningen kan ik blijven doen ondanks deze twee blesurres? Zou ik bijvoorbeeld me triceps wel nog kunnen trainen en me biceps, zou borst en of rug ook kunnen? Benen gaat niet lukken denk ik ivm met bil blesurre..
 
Laatst bewerkt:
Naar, sterke!
Toch raad ik je aan naar de fysio te gaan. Voor je bilspier blessure kan je al snel overhaast advies krijgen via internet (foamrol:triggerpoints). Maar alleen wat simpele tests kunnen bijv. je SI gewricht testen.
Kortom: fysio, al is het alleen voor een goede diagnose.
 
Concentreren op blessureherstel. Fysio, manueel therapie bijvoorbeeld. Triggerpoint therapie en stretching kan wel eens helpen. Hoe is je houding?

Geen spier disbalans?

Google de termen maar.
 
Ik raad je aan om eerst naar een huisarts te gaan, wil je dat niet ga dan rechtstreeks fysiotherapie doen, Ik snap je probleem en ben er ook geobsedeerd door geraakt, verder is het raadzaam om als het herstelt is creatine te nemen en proteïne poeder, zou ik ook nu doen maar let wel goed op de dosering, teveel kan overbelastend zijn voor je organen en kan indirect de dood betekenen, en zet je doelen niet te hoog, na een jaar trainen is het niet zo dat je borstspieren perse je shirt door moeten kunnen scheuren of iets in die zin, wat niet gescheurd is maar wel pijn doet moet je goed strekken doet het dan meer pijn heb je rust nodig, Als je gaat zitten ga dan op het zachtste kussen zitten wat je vinden kan. en gebruik er ook een die goed zacht is voor je rug, bij de hamstring is het ook raadzaam om eens even recht op te staan en er ijs op te houden met een handdoek er tussen voor 5-10minuten, dat zal de pijn tijdelijk afremmen, begin niet aan pijnstillers daar word je verslaafd aan en daardoor krijg je nog ergere problemen omdat je lichaam de pijn niet merkt en je het dus negeert. probeer zo goed mogelijk te slapen, houd je proteïne inname optimaal
(vis kip rundvlees (Vet arm behalve de vis, de vis mag best vet zijn want dit zijn omega 3/6/9 vetzuren die ook helpen met je herstel) zuivelproducten (zonder vet of toegevoegde zoetstoffen) en verder gewoon geen snacks eten of junkfood, of frisdrank of bier of iets in die zin, dat vertraagt namelijk het proces omdat je daar in plaats van gezondere dranken kan drinken bv groene thee die je goed kan helpen met je herstel.
 
dood gaan van creatine en whey :roflol:

---------- Toegevoegd om 16:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:15 ----------

Beste mensen,

Ben je bij de fysio geweest voor specifiek die schouderproblemen? Dat is namelijk bij uitstek een probleem waarbij je beter naar de fysio gaat dan op een forum gaat vragen. En zo ja, wat heeft de fysio voor advies/oefeningen gegeven?
 
Back
Naar boven