MuscleMeat

Zeer zeer droge huid (gezicht) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veni

Cool Novice
Lid geworden
3 dec 2011
Berichten
113
Waardering
4
Lengte
1m80
Massa
80kg
Vetpercentage
9%
Ik heb zeker nu de winter er aan zit te komen last van een zeer droge huid rond mijn neusvleugels, kin, tussen mn wenkbrauwen en soms ook op de wangen.

Ik heb hier in de lente / zomer 0% last van. Daarom haat ik de winter zo vreselijk erg, omdat ik dan altijd zo een droge huid krijg..

Heeft er iemand tips om mijn droge huid weer normaal te krijgen?..

Ik maak gebruik van:
minimaal 3liter water op een dag
soms cocoa butter ( bedoeld voor je lichaam eigenlijk)
meestal nivea creme bedoeld voor droge huid

Kan iemand me helpen? Ik ben ten einde raad
 


er staat inderdaad vaseline in de badkamer, maar ik vond het altijd maar iets te vettig ofso, maarja ik denk dat ik een poging waag vanavond:p
 
Gezichtcreme van kruidvat merk met aloe vera, werkt bij mij erg goed tegen droge huid.
Ik gebruik het ook op mijn lippen en werk beter dan al die labello ed.
 
vaseline krijg je puisten van, beter neem je die mannen creme van Nivea ofzo
 
Ik heb het ook en gebruik van loreal for men dagcreme voor gevoelige huid en na het scheren de aftershave voor gevoelige huid. Werkt heel goed!
 
Sowieso stoppen met die cacaobutter voor je body, nooit lichaamsproducten in je gezicht smeren. De huidstructuur van je gezicht is heel anders, veel kwetsbaarder!!, dan dat van de rest van je lichaam.
Als je ook een beetje last hebt van schilfertjes door de droogte zou ik die plekjes eens voorzichtig scrubben. Dit kan met een tandenborstel bijvoorbeeld of een droog washandje, hoef je geen dure verwijfde potjes voor te kopen. Wat je dan overhoudt is een stukje 'schone/nieuwe' huid (dode huidcellen verwijderd).
Dat stukje huid kun je behandelen door het bijvoorbeeld in te smeren met vetten zoals vaseline. Ik zou niet te vaak vaseline gebruiken want juist hierdoor kan het ook weer sneller uitdrogen.
Voor de wintermaanden sowieso een goede dag én nachtcreme kopen en niet alleen op het moment dat je droge plekjes hebt insmeren. Gewoon zorgen dat je huid genoeg vitamines en meer van die ellende binnenkrijgt zodat het de kans niet krijgt om uit te drogen.
(Niet het potje een jaar bewaren tot de volgende wintermaanden want zolang is je crème niet houdbaar, gewoon een nieuwe kopen! :D)
 
Gebruik eens de volgende zalf van aquaphor

[Link niet meer beschikbaar]

Deze zalf heb ik zelf ook gebruikt tijdens roaccutane kuur (acne), werkt écht goed. Blijft lang zitten en voelt niet zo vettig als vaseline.

succes
 
Je moet om die platte, donkerblauwe ijzeren potten van nivea gaan. Kost niets en je komt er een half jaar mee toe. Ik had hetzelfde probleem (vooral als ik vanaonder de douche kwam) en dat is nu verleden tijd. Ik kan niet meer zonder. srs.
 
Hoeveel vet eet je per dag?
 
Vichy normaderm
 
Vooral niet de binnenkant vergeten. Belangrijk om te zorgen voor de juiste voedingsstoffen, zoals vitaminen en vetzuren. In de winter geen vitamine D-aanmaak, wat allerlei klachten kan verergeren. Bepaalde celzouten kunnen ook helpen. Beter zorgen voor zacht water bij het douchen, zoals met waterfilter of watervitalisator.
Voor de buitenkant zou ik zorgen voor natuurlijke spulletjes en geen aardolieproducten. Bijvoorbeeld spulletjes van Weleda maar is persoonlijk.
 
Elke ochtend bij het opstaan kruitvat gezichtcreme rijkelijk aanbrengen. 5m Laten intrekken en erna afwassen in douche.
 
Vooral niet de binnenkant vergeten. Belangrijk om te zorgen voor de juiste voedingsstoffen, zoals vitaminen en vetzuren. In de winter geen vitamine D-aanmaak, wat allerlei klachten kan verergeren. Bepaalde celzouten kunnen ook helpen. Beter zorgen voor zacht water bij het douchen, zoals met waterfilter of watervitalisator.
Voor de buitenkant zou ik zorgen voor natuurlijke spulletjes en geen aardolieproducten. Bijvoorbeeld spulletjes van Weleda maar is persoonlijk.
+luchtvochtigheid in huis edit: 2011 topic wtf lol?
 
Ik heb ook last van extreem droge/ schilferige huid. Wat helpt is een potje hyularonzuur tabletten kopen maar je moet wel 3 maanden deze tabletten dagelijks innemen.

Ook moet je je gezicht met koud water wassen, ik gebruik soms ijsklontjes voor mijn gezicht voor het slapen gaan en s' ochtends ook. De ijsklontjes bestaan uit zelfgemaakte rozenwater, maar water is ook oke :)

En svp koop de onderstaande, het is goedkoop en zeer effectief ;) https://www.debijenkorf.nl/the-ordinary-hyaluronic-acid-ha-2-b5-hydraterend-serum-1192090411-119209041100000?query=fh_location=%2F%2Fcatalog01%2Fnl_NL%2F%24s%3DThe%5Cu0020ordinary&country=NL&chl=1&language=nl

Je gezicht 1x per week stomen.
Je gezicht 1x per week "peelen" met bijv een gebruikte nespresso cup. Geloof me je gezicht zal er van stralen en het zal zijdezacht aanvoelen. Ik gebruik turkse koffiedik voor mijn gezicht, zit veel mineralen en olieen in :)

Succes!
 
Nee.. maar appelazijn is wel goed voor ontstekingen net als citroen dus als je ergens een bultje of een puistje hebt of zelfs een koortslip gelijk deppen met appelazijn of citroen.

Maar het is ook goed voor je haar, je kan er build-up mee verwijderen. Ik gebruik het 2x per week voor mijn haar als conditioner. En ik heb heel dik en gezond haar....
 
Gelukkig is TS uit 2009 nu geholpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven