MuscleMeat

Zeg nee tegen de handel in zeehondenbont

  • Topic starter 3XL
  • Startdatum
  • Reacties 90
  • Weergaven 3K
  • Volgers 13

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hm, jammer dan. Zouden ze beter niet doen.

Waarom niet ? Dier is een dier, oke de wijze waarop het diertje vermoord word is minder. Maar elk dier blijft gelijk, of je nou een koe slacht of een zeehond. Deze beestjes worden gewoon met een jachtgeweer afgeschoten net als bij ons konijnen fazanten etc.
 
Waarom niet ? Dier is een dier, oke de wijze waarop het diertje vermoord word is minder. Maar elk dier blijft gelijk, of je nou een koe slacht of een zeehond. Deze beestjes worden gewoon met een jachtgeweer afgeschoten net als bij ons konijnen fazanten etc.
Een koe is niet met uitsterven bedreigd en wordt bovendien gekweekt voor consumptie, terwijl dit wilde dieren zijn die dus steeds minder voorkomen.
 
Een koe is niet met uitsterven bedreigd en wordt bovendien gekweekt voor consumptie, terwijl dit wilde dieren zijn die dus steeds minder voorkomen.

Ga jij ze missen dan? Maar ook een reëel antwoord he. Niet een bashende.
 
Een koe is niet met uitsterven bedreigd en wordt bovendien gekweekt voor consumptie, terwijl dit wilde dieren zijn die dus steeds minder voorkomen.

Dat is niet waar de wens om een verbod over gaat. Ik heb overigens nog nergens gelezen dat de zeehondenpopulatie dalende is?

En hoewel een goed geplaatste klap met een knuppel een even snelle en pijnloze dood is als een kogelschot kan ik me wel goed voorstellen dat dit in de ogen van het publiek anders overkomt. De zeehondenjagers hadden dit onder ogen moten zien en de jachtmethoden moeten aanpassen. Nu hebben ze straks niets meer.
 
Ga jij ze missen dan? Maar ook een reëel antwoord he. Niet een bashende.
Dus alles wat ik persoonlijk als mens niet direct ga missen mag in principe uitgemoord worden? Zolang wij maar luxueus kunnen eten en pels dragen nietwaar?
 
Deze beestjes worden gewoon met een jachtgeweer afgeschoten net als bij ons konijnen fazanten etc.

Als ik me niet vergis kloppen ze die beesten dood met een stok?
 
Als ik me niet vergis kloppen ze die beesten dood met een stok?

Ik refereer naar de zeehonden in zweden, ik was zelf toen mee als kleine jongen. Mocht ook schieten, maar raak schoot ik toen nog niet :P
 
Dat is niet waar de wens om een verbod over gaat.
Maar het is wel een reëel probleem. En het past binnen de discussielijnen van dit topic.

Ik heb overigens nog nergens gelezen dat de zeehondenpopulatie dalende is?
Dan heb je niet voldoende gelezen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De Kaspische zeehond, Pusa caspica. De afgelopen honderd jaar is de populatie met 90 procent afgenomen door de jacht en door inkrimping van de natuurlijke habitat van het dier. Foto: IUCN/Simon Goodman. Website: www.caspianseal.org
 
Dus alles wat ik persoonlijk als mens niet direct ga missen mag in principe uitgemoord worden?

Der sterven dieren uit zonder onze bemoeienis, laat ons lekker alles dood maken. Des te eerder sterven wij ook uit.
 
Heb link ook even doorgestuurd naar men msn contacten.
 
Maar het is wel een reëel probleem. En het past binnen de discussielijnen van dit topic.


Dan heb je niet voldoende gelezen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De Kaspische zeehond, Pusa caspica. De afgelopen honderd jaar is de populatie met 90 procent afgenomen door de jacht en door inkrimping van de natuurlijke habitat van het dier. Foto: IUCN/Simon Goodman. Website: www.caspianseal.org

Dank voor de toelichting, zag dit niet eerder langskomen. De focus ligt altijd op een schattig wit puppie en een bebloede knuppel.

Overigens is de aantasting van de habitat in verreweg de meeste gevallen de belangrijkste oorzaak van het teruglopen van een populatie. In dat geval past jacht natuurlijk ook niet meer, dat kan alleen als er voldoende natuurlijke aanwas is.
 
Ga jij ze missen dan?
Lol wat is dat nou weer voor redenering?
Hoe krijgt de mens het in z'n harses dat hij het recht heeft andere diersoorten zinloos uit te moorden?
 
Triest hoe ze die beestjes gewoon doodmeppen.
 
Maar het is wel een reëel probleem. En het past binnen de discussielijnen van dit topic.


Dan heb je niet voldoende gelezen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De Kaspische zeehond, Pusa caspica. De afgelopen honderd jaar is de populatie met 90 procent afgenomen door de jacht en door inkrimping van de natuurlijke habitat van het dier. Foto: IUCN/Simon Goodman. Website: www.caspianseal.org

Lief koppie op da beesje..
 
Getekend, alhoewel vrees ik dat de jagers dan voor een alternatief gaan zoeken; wat dat weer flink de populatie onder de beestjes doet verminderen
 
Done!

Laffe zwijnen... gasten zou je toch met liefde eens met dezelfde knuppels bewerken!?!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven