AndroidHealthClinic

Zelda in actie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zelda

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
31 aug 2004
Berichten
13.160
Waardering
52
Ik reed vanmiddag op de N 201 tussen Hoofddorp en Aalsmeer (een tweebaans 80km weg) waar ik plots mijn pas moest inhouden omdat er twee auto's voor mij naast elkaar 10 km/u(!) reden. Erg vreemde situatie. Ik en tientallen andere auto's kwamen er niet langs omdat ze op deze manier de weg volledig blokkeerden natuurlijk. Algauw was er een stevige file ontstaan, opgeluisterd met eens steeds sterker aanzwellend claxonkoor.

Ik dacht in de eerste instantie dat de twee bestuurders ruzie hadden en dat de een de ander zo ver probeerde te krijgen om het uit te vechten. De linker automobilist gebaarde namelijk heftig naar de ander waarop de ander heftige stuurbewegingen maakte die eerstgenoemde maar net kon ontwijken. Zo ging het een aantal minuten door, tot ik het zat was en besloot over de middenberm door het gras de veroorzakers van dit oponthoud eens flink de waarheid te vertellen.

Toen ik al hobbelend op het gras langszij kwam, gebaarde de bestuurder van de linker auto naar me dat de vrouw in de rechterwagen tot stoppen gebracht moest worden. Ik had geen idee waarom, maar de man kwam niet op me over alsof hij gek was dus ik besloot ze maar beiden in te halen en manouvreerde mij voor de linkerwagen, en probeerde de bestuurster door gas te minderen tot stoppen te dwingen. Ik reed in een stevige VW Transporter met versterkte bumpers, maar toen ik zag dat ze niet de indruk wekte dit als onoverkomelijke bariere te zien, gaf ik toch maar gas bij om haar auto niet onnodig te beschadigen.

Enige ogenblikken later sprong de andere langzaamrijdende bestuurder uit zijn auto, om met een kort sprintje langszij de afremmende auto achter mij te komen. Hij kon door het open raam de automaat in N zetten, en de contactsleutel uithet slot trekken, waarop de auto rustig tot stiltand kwam. Ik stapte uit en liep naar de man die naast de linker auto gebukt stond om verhaal bij de vrouw te halen. Algauw bleek dat er niet veel verhaal te halen viel, aangezien de vrouw slechts in staat bleek om ons meteen glazige blik aan te staren. Er zaten ook twee erg bleke kleuters achterin. De man vertelde me reeds de politie gebeld te hebben nadat hij enkele malen op de snelweg geschampt was door deze vrouw. Het was duidelijk dat er iets goed mis was met haar, waarop ik tot de conclusie kwam dat het ook een goed idee was een ambulance te bellen. Je weet nooit wat er aan de hand is met zoiemand, als het een beroerte oid is moet er zo snel mogelijk hulp komen.

Binnen enkele minuten was de ambulance er gelukkig, kort daarop gevolgd door de sterke arm. De vrouw zakte steeds verder weg, maar kon uiteindelijk gestabiliseerd worden. Na een minuut of twintig, toen het me duidelijk werd dat ik verder weinig kon bijdragen ben ik maar weggegaan. Ik hoop dat het goedkomt met haar...

Zo, wat vonden jullie van mijn spreekbeurt?
 
Strakke actie,bro.
 
Je bent men idool!
 
taatadadaaaaaaaaaaaaaa, SuperZelda to the rescue!!!!! :thumb:
 
Lijkt me Hart Van Nederland materiaal.
 
Goed gedaan zou ik zeggen, lijkt wel een scene uit een film
kan me het levendig voorstellen :)
 
HAVE NO FEAR, Zelda IS HERE!
 
droeg je ook een rose cape tijdens deze actie? ;)
 
Doe je goed!
 
beloon jezelf maar even met een flinke aftrekbeurt bro!
 
Wat een heldendaad! :D
 
karma voor deze held
 
Is it a bird...
 
Is it a plane?
 
goed gedaan jochie :D
 
Back
Naar boven