MuscleMeat

Zelda's nieuwe schema

Bezoekers in dit topic

Mwah, ik weet t niet, maar zal ze maar vervangen door side raises dan. Weet iemand nog een andere goede zijkant schouderoefening? Side raises doe ik namelijk al sinds ik begonnen ben met trainen dus ik wel wel es wat anders.
 
saint zei:
Ik merk dat mijn schouders het beste reageren op een korte maar krachtige volledige trainingsessies. Ik heb de verschillene koppen ook wel eens gesplitst, maar een echt voordeel kon ik niet ontdekken. Ik geloof ook niet dat je de drie koppen kunt zien als 3 apparte groepen. Daarnaast zijn mijn schouders mijn sterkste punt, zowel qua kracht als massa. Ik hoef ze niet zo heel vaak te trainen om resultaat te boeken. Ik denk dat het splitsen van de groepen wel nut kan hebben als je schouders achterlopen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Gr,
Saint


Waarom zou je de 3 koppen niet als apart kunnen beschouwen? als ik bijvoorbeeld achterkant train is alleen de achterste kop opgepompt (voor het overgrote deel), als ik voorkant doe de voorkant enz.IK weet niet of dit en graadmeter is maar het lijkt mij wel. :)
 
Upright rows
 
Gekke Gijs zei:
Waarom zou je de 3 koppen niet als apart kunnen beschouwen? als ik bijvoorbeeld achterkant train is alleen de achterste kop opgepompt (voor het overgrote deel), als ik voorkant doe de voorkant enz.IK weet niet of dit en graadmeter is maar het lijkt mij wel. :)

Jaja.... en als je bovenkant borst traint, blaast waarschijnlijk alleen het bovenste gedeelte op. En biceps, kun je dan ook een kop apart trainen?
 
Voort de zijkant kan ik je side raises aanraden met cabels in plaats met dumbbells zo heb je meer spanning en niet de zwaarte kracht zoals bij de dumbbells.(In het geval je ze met dumbbells doet).
 
Ik heb het schema zoals het denk ik moet worden in de openingspost gezet, commentaar anyone?
 
saint zei:
Jaja.... en als je bovenkant borst traint, blaast waarschijnlijk alleen het bovenste gedeelte op. En biceps, kun je dan ook een kop apart trainen?

En toch denk ik dat hij een punt heeft saint. Aangezien (hoe simpel ook) voorkant schouders, samen met je borst, je voorkant vormt en achterkant schouders samen met je rug je achterkant vormt. Zo kan je dus stellen dat je niet borst/v.kant schouders traint maar voorkant en achterkant.. ;)
 
Dr. Worf zei:
En toch denk ik dat hij een punt heeft saint. Aangezien (hoe simpel ook) voorkant schouders, samen met je borst, je voorkant vormt en achterkant schouders samen met je rug je achterkant vormt. Zo kan je dus stellen dat je niet borst/v.kant schouders traint maar voorkant en achterkant.. ;)


Hehe maar bij bijna elke schouderoefening zijn alle drie de koppen betrokken in meer of mindere mate dus alles pompt op.
 
Zelda zei:
Ik heb het schema zoals het denk ik moet worden in de openingspost gezet, commentaar anyone?
ziet er goed uit :)
 
Wtf zijn dragon flags? Heb hier echt nog nooit van gehoord!
 
heel zware buikspieroefening:


[Link niet meer beschikbaar].

Op ongeveer het midden van de pagina zie je een voorbeeld
 
Thanks, ziet er idd wreed zwaar uit!
 
eduardjanssen zei:
Hehe maar bij bijna elke schouderoefening zijn alle drie de koppen betrokken in meer of mindere mate dus alles pompt op.

O ja?

Ik zou niet weten hoe de achterste kop belast word bij voorwardse bewegingen (presses en front raises) Andersom geld natuurlijk hetzelfde.

De enige oefeningen waarbij alle drie de koppen in meer of mindere mate een rols spelen zijn abductie oefeningen zoals lateral raises
 
Laatst bewerkt:
Ook bij die presses zullen ze betrokken zijn, maar in een kleine mate. Ik denk dat het onmogelijk is om je 3 koppen totaal te issoleren.
 
Bij presses (en front raises) zal de achterste kop op lengte moeten komen. Leg mij dan dus uit hoe ze tijdens de aktie terglijker tijd kunnen verkorten en op lengte komen ?

Enige actie die de achterste kop tijdens presses kan nemen is het naar achter houden van de bovenarm (in samenwerking met de laterale kop) maar angezien dit een onbelaste beweging is moeten de kopen hierbij net zoveel energie leveren als waneer je de arm onbelast in een zelfde positie zou brengen als bij presses.
 
Laatst bewerkt:
Dus het naar beneden gaan van het gewicht is volgens jou een aktie van de achterste kop ? ?

Volgens mij is dit zwaartekracht. Zou hetzelfde zijn als dat je zou stellen dat het zakken van de stang bij bankdrukken een functie van de rug is.
 
3XL zei:
Dus het naar beneden gaan van het gewicht is volgens jou een aktie van de achterste kop ? ?

Volgens mij is dit zwaartekracht. Zou hetzelfde zijn als dat je zou stellen dat het zakken van de stang bij bankdrukken een functie van de rug is.


Nee, ik heb nooit gezegd dat dat de functie is van de achterste kop :). Ik zeg alleen dat je alle drie de koppen niet totaal kan issoleren en je altijd alle drie de koppen betrekt in meer of mindere mate. En ja de meeste oef. zijn niet goed genoeg om ook de achterste kop aan te zetten tot hypertrofie maar dat is ook niet wat ik zeg.
 
eduardjanssen zei:
Ik zeg alleen dat je alle drie de koppen niet totaal kan issoleren en je altijd alle drie de koppen betrekt in meer of mindere mate.

En ik zeg dat om de voorste kop te trainen de achterste kop op lengte moet komen. Maw presses belasten de achterste kop niet wat wil zeggen dat er wel degelijk,ondanks een algemene insertie, isolatie mogenlijk is.


Ik begrijp duswel wat je wilt zeggen maar ik ben het er niet mee eens.
 
Laatst bewerkt:
Mja ik ben het niet met jouw eens. Want zoals je zelf al zegt moet de achterste kop op lengte komen, hij doet dus wel mee. Je issoleert met de press niet alleen de voorste en zijwaartse koppen imo.
 
Back
Naar boven