MuscleMeat

Zelda's nieuwe schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zelda zei:
Mwah, ik weet t niet, maar zal ze maar vervangen door side raises dan. Weet iemand nog een andere goede zijkant schouderoefening? Side raises doe ik namelijk al sinds ik begonnen ben met trainen dus ik wel wel es wat anders.


Met kabels is al gezegd maar je kan ook ter afwisseling de oefening liggend op een schuine bank doen!
 
eduardjanssen zei:
Mja ik ben het niet met jouw eens. Want zoals je zelf al zegt moet de achterste kop op lengte komen, hij doet dus wel mee. Je issoleert met de press niet alleen de voorste en zijwaartse koppen imo.

Idd, op lengte komen net zoals de triceps op lengte moet komen wil je de biceps verkorten, de quadriceps op lengte moet komen wil de hamstring verkorten, enz.

Laat ik het ander stellen. in hoevere word volgens jou de voorste schouderkop belast met bv pull downs ?
 
3XL zei:
Laat ik het ander stellen. in hoevere word volgens jou de voorste schouderkop belast met bv pull downs ?


Het omgekeerde van wat jij zei van het op lengte komen van de achterstekop, de voorste kop zal nu minder doen en de achterste kop meer. Maar dat neemt niet weg dat de voorste kop wel meedoet.
 
Laatst bewerkt:
OK, jij je zin.
 
Ik denk dat ie eerder de discussie beu is, veel valt er inderdaad niet meer over te zeggen. En 'k snap z'n punt wel en de redenering is redelijk sluitend (heb het ook altijd zo aangevoeld). Je kan niet blijven discussiëren met dezelfde argumenten.
 
Raistlin zei:
Ik denk dat ie eerder de discussie beu is, veel valt er inderdaad niet meer over te zeggen. En 'k snap z'n punt wel en de redenering is redelijk sluitend (heb het ook altijd zo aangevoeld). Je kan niet blijven discussiëren met dezelfde argumenten.


Jamaar je kan de verschillende koppen niet issoleren. Wat hij zegt klopt ook wel maar hij zegt zelf ook dat de achterste kop verlengt, hij werkt dus ook.
 
Tuurlijk doet ie 'iets', maar het gaat hem over hoeveel. En aangezien het verlengen van een spier niet echt energie kost (het gebeurt vanzelf als ze niet samentrekt) kan je dat moeilijk een echte belasting noemen. Zoals bvb het biceps/triceps verhaal. Niemand gaat zeggen dat je je biceps of triceps niet kan isoleren omdat de andere verlengt.
 
Raistlin zei:
Tuurlijk doet ie 'iets', maar het gaat hem over hoeveel. En aangezien het verlengen van een spier niet echt energie kost (het gebeurt vanzelf als ze niet samentrekt) kan je dat moeilijk een echte belasting noemen. Zoals bvb het biceps/triceps verhaal. Niemand gaat zeggen dat je je biceps of triceps niet kan isoleren omdat de andere verlengt.


Ja maar je denkt toch niet dat de achterste kop alleen verlengt is, hij beweegt ook mee. En ik zeg ook dat het niet genoeg is om de spier te belasten alleen je doet er wel iets mee :D. That was my point. Totaal issoleren per kop gaat niet met de schouders.
 
eduardjanssen zei:
Ja maar je denkt toch niet dat de achterste kop alleen verlengt is, hij beweegt ook mee. En ik zeg ook dat het niet genoeg is om de spier te belasten alleen je doet er wel iets mee :D. That was my point. Totaal issoleren per kop gaat niet met de schouders.
Dan is er eigenlijk geen discussie. Conclusie : hij doet iets maar niet bijzonder veel :D .
 
ik zou op dinsdag de bent-over-raises na de chins en rows doen.
ik denk dat je met vermoeide achterste schouderkoppen minder uit deze oefeningen zult halen.
zelfde verhaal voor de maandag: ik zou eerst de decline press doen en dan pas de front raises.
verder ziet het er prima uit!
 
eduardjanssen zei:
Hehe maar bij bijna elke schouderoefening zijn alle drie de koppen betrokken in meer of mindere mate dus alles pompt op.


Sorry hoor maar als ik: Rear delt row doe
DBRearDeltRow.gif


Dan zie ik duidelijk enorme pomp in de achterste kop en in de rest gewoon niet.Voor mij zegt dat ook genoeg.De zijkant zal iets meewerken maar de voorkant gewoon niet imo.

Als je deze oefening doet voel maar aan de voorkant schouder die werkt gewoon niet mee simpel. Als hij wel hard aanvoelt span je hem gewoon zelf aan maar dat is niet nodig voor deze oefening.
 
Gekke Gijs zei:
Sorry hoor maar als ik: Rear delt row doe
DBRearDeltRow.gif


Dan zie ik duidelijk enorme pomp in de achterste kop en in de rest gewoon niet.Voor mij zegt dat ook genoeg.De zijkant zal iets meewerken maar de voorkant gewoon niet imo.

Als je deze oefening doet voel maar aan de voorkant schouder die werkt gewoon niet mee simpel. Als hij wel hard aanvoelt span je hem gewoon zelf aan maar dat is niet nodig voor deze oefening.


Leuk dat je 3xl bij wilt staan :thumbs:
 
eduardjanssen zei:
Leuk dat je 3xl bij wilt staan :thumbs:


Lees je nou wel wat ik neerzet?

Voorkant schouder blijft 'zacht' als ik deze oefening uitvoer. Of wil jij beweren dat een spier niet perse hard hoeft te worden als hij zicht aanspant? :wave:
 
Als de dumbbell naar beneden gaat wordt ook de voorkant hard ja :). Je houdt em immers tegen en laat em niet vallen. Je zal er geen pomp inkrijgen nee maar hij werkt wel mee :D.
 
eduardjanssen zei:
Als de dumbbell naar beneden gaat wordt ook de voorkant hard ja :). Je houdt em immers tegen en laat em niet vallen. Je zal er geen pomp inkrijgen nee maar hij werkt wel mee :D.


Als je deze oefening goed doet laat je hem langzaam zakken met je achterkant.Want als je hem naar achteren kan trekken kan je hem ook gecontrolleerd laten zakken.Dus jah ook bij de zakkende beweging blijft de voorkant zacht. ;)
 
eduardjanssen zei:
Je houdt em immers tegen en laat em niet vallen.

Idd, je houd hem tegen,

Met de achterste kop die op dat moment in de eccentrische fase zit, niet met de voorste die alleen maar samengedrukt word maar niet aktief verkort
 
Maar ik zeg ook niet dat hij het er druk mee heeft, alleen dat hij niet geheel buiten spel staat. Dat is wat ik al die tijd probeer te zeggen.

Zullen we het nu hebben over de side raises?
 
Back
Naar boven