AndroidHealthClinic

Zelf basic sporttoestel(len) kopen ??

  • Topic starter saken
  • Startdatum
  • Reacties 3
  • Weergaven 915
  • Volgers 4

Bezoekers in dit topic

saken

Novice
Lid geworden
8 feb 2017
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m93
Wegens psychische problemen ben ik niet in staat om naar een sportschool te gaan momenteel. Heb dit jaar ook al 35 euro per maand weggegooid aan een sportschool abbonement waar ik geen gebruik van heb gemaakt. Daar had ik ook een of twee tweedehands toestellen van kunnen kopen.

Eigenlijk had ik helemaal niet zo heel veel verschillende apparaten waar ik op sportte.
Ik denk dat ik met een paar halters en een drukbank (!) al een heel eind kom ?
Maar wat is een beetje een degelijk merk.... ik hoop het over een paar jaar weer voor een redelijke prijs te kunnen verkopen wanneer ik weer naar de sportschool kan; dus ook een beetje een investering. Ik praat dan over tweedehands toestellen, welke merken zijn over het algemeen in orde?
 
Voor 420 euro (12x contributie) moet je met wat geluk wel een tweedehands rack, bench, en barbell kunnen krijgen. Daar kun je in principe al een heel complete workout mee doen.

Check Marktplaats regelmatig. Hou ook de koop / verkoop sectie hier in de gaten.
 
Zie de sticky over t starten van een homegym, kort door de bocht;

-Set gewichten met een barbell (als je complete beginner en ook niet zo zwaar bent kan je vooruit met 100kg schijven... voorkeur is wel minstens 150kg, liefst meteen 50mm materiaal
-trainingsbankje, let op belastbaarheid, zeker als je al wat groter of zwaarder bent zijn sommige opties snel te zwak
-powercage, halfrack of squatrek, belangrijke voorwaarde is de aanwezigheid van verstelbare safetys om veilig solo te squatten en benchen
-setje dumbells, veel mensen nemen 30mm omdat t kortere stangen zijn en vaak voordelig te krijgen is, kan evt ook 50mm, maar is kwestie vam voorkeur.

Daarna uitbereiden met een high low pulley en wat grepen en je kan vol gas aan de bak :)

Ik zou altijd tweedehands spul aanraden, scheelt vaak enorm
 
Weider Power Tower
 
Back
Naar boven