AndroidHealthClinic

zelf cottage cheese maken..

Bezoekers in dit topic

elpida

Cool Novice
Lid geworden
24 jan 2011
Berichten
137
Waardering
16
Lengte
1m60
Massa
58kg
Vetpercentage
21%
nodig:
- pak melk
- beetje azijn (2 eetlepels)

doe de melk in de pan en wacht tot het net niet kookt, voeg dan het azijn toe.. even roeren en wachten tot het afkoelt, dan afgieten (door een zeef ofzo) en dan tadaa cottage cheese..

k vind het heerlijk met aardbei whey en dan even halfuurtje in de vriezer.. jamjammm
 
Goede tip. Die van veel supermarkten is ontzettend duur.
 
is het ook te pruimen?

pak melk helemaal in de pan gooien?
 
Interessant!:)
Maar wat voor melk kan je gebruiken? En hoeveel gram kaas houd je over van 1 liter melk?
 
Ik heb magere melk gebruikt, 1 liter.. je houdt ongeveer 200gr huttenkase over.. (:
 
Leuk idee! Ga het binnenkort eens maken. Hoop dat het nog een beetje smaatk.:p
 
tjah het smaakt als cottage cheese.. ik mix het met wat zoetstof en whey das altijd wel lekker :P
 
1 liter steriele melk kost bij de aldi iets van 40 cent en je haalt er 200gr kwark uit.
40*2,5=100 cent voor 500gr kwark. waste of money/time
 
nodig:
- pak melk
- beetje azijn (2 eetlepels)

doe de melk in de pan en wacht tot het net niet kookt, voeg dan het azijn toe.. even roeren en wachten tot het afkoelt, dan afgieten (door een zeef ofzo) en dan tadaa cottage cheese..

k vind het heerlijk met aardbei whey en dan even halfuurtje in de vriezer.. jamjammm

Handige bliksem ben jij!
 
Ik heb het een keer gemaakt tijdje terug, maar ging niet geweldig, was nogal dik en smaakloos en wat droog bij mij.
Vond het wel tof om te doen voor een keer, maar niet vaker. pan vies, theedoek smerig waarin het uitlekt en dan moet je wachten tot het helemaal uitgelekt is.

Als je het voor de lol doet is het zeker de moeite waard, de transformatie van gewone melk naar cottage cheese is best geinig. Maar ff snel en goedkoop zo wat cottage cheese maken is er niet bij.
 
Ik heb magere melk gebruikt, 1 liter.. je houdt ongeveer 200gr huttenkase over.. (:

Fijn dat je het geprobeerd hebt.
Mijn motto is ook zoveel mogelijk zelf doen.
Dat weet ik dan ook alweer,hoef ik zelf niet meer de proef op de som te nemen :).

1 liter steriele melk kost bij de aldi iets van 40 cent en je haalt er 200gr kwark uit.
40*2,5=100 cent voor 500gr kwark. waste of money/time

Inderdaad,jammer dat het zo weinig opleverd.
 
En de voedingswaarde kunnen niet tippen aan de 11g eiwit van kwark / huttenkase...
 
En dan bespaar je 2 euro per week? Je kan het ook overdrijven zeg......

Al was het een kwartier werk....dan kun je nog beter iets anders gaan doen...
 
1 liter steriele melk kost bij de aldi iets van 40 cent en je haalt er 200gr kwark uit.
40*2,5=100 cent voor 500gr kwark. waste of money/time

kwark =/= cottage cheese ???
 
Ik vroeg wat af.

Zijn dan alle koolydraten weg van de melk na het uitlekken?
 
Back
Naar boven