Fitness Seller

Zelf kippenbeleg maken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kastel

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2004
Berichten
294
Waardering
26
Lengte
1m72
Massa
73kg
Hallo,

Aangezien er veel rommel zit in voorverpakte kippenfilet beleg (E### enz...) zou ik graag een grote hoeveelheid (paar kilotjes) kippenborst bakken, zelf snijden en dan weer invriezen voor later.

Zijn er nog anderen die dit hier doen en wat tips hebben?
 
Zelf snijden? Hoeft toch niet zo dun te zijn. Gewoon kipfilet kruiden marineren hoe je wilt bakken en in stukken snijden en op brood.
 
Ik zou geen kilo's klaarmaken wat na het invriezen smaakt het een stuk minder lekker vind ik.
Ik bak meestal een kilo en snij dit in plakjes en doe het dan in een bakje in de koelkast.

Ik maak het klaar in olijfolie met wat kipkruiden van silvo er overheen
 
Haal de botten er uit

Even grappig als je signature.....:rolleyes:

---------- Post toegevoegd Thu 3 Jan 2013 om 17:03 ----------

Ik zou geen kilo's klaarmaken wat na het invriezen smaakt het een stuk minder lekker vind ik.
Ik bak meestal een kilo en snij dit in plakjes en doe het dan in een bakje in de koelkast.

Ik maak het klaar in olijfolie met wat kipkruiden van silvo er overheen

Misschien dan 1 keer in de weekend gaan halen voor de hele week, hoe lang blijft het volgens jullie goed na het bakken?

Met steak heb ik alleszinds geen last van de smaak na het invriezen.

Zouden wraps een beter alternatief zijn ipv brood qua cals voor tijdens de cut?
 
Even grappig als je signature.....:rolleyes:

Doe mijn best. For real. Inderdaad gewoon kipfilet braden of bakken, lekker kruiden. Kruiden goed lang in laten trekken. Goed laten afkoelen, koelkast in. Dan in plakken snijden. Hoeft inderdaad niet zo dun.

Potjes kipkruiden kun je zo kopen, maar zelf gaan proberen met diversen kuiden heeft mijn voorkeur. Denk eens aan cayenne !

Moet natuurlijk wel smaak aan zitten.

Kilo's tegelijk lijkt me niet best, moet je al snel invriezen en maakt het net wat minder. Ik pak voor broodbeleg een kilo en bereid dat. Dat blijft, mits goed doorgegaard paar dagen houdbaar in de koelkast.

En goedkoper dan het beleg kant en klaar kopen ook.
 
Doe mijn best. For real. Inderdaad gewoon kipfilet braden of bakken, lekker kruiden. Kruiden goed lang in laten trekken. Goed laten afkoelen, koelkast in. Dan in plakken snijden. Hoeft inderdaad niet zo dun.

Potjes kipkruiden kun je zo kopen, maar zelf gaan proberen met diversen kuiden heeft mijn voorkeur. Denk eens aan cayenne !

Moet natuurlijk wel smaak aan zitten.

Kilo's tegelijk lijkt me niet best, moet je al snel invriezen en maakt het net wat minder. Ik pak voor broodbeleg een kilo en bereid dat. Dat blijft, mits goed doorgegaard paar dagen houdbaar in de koelkast.

En goedkoper dan het beleg kant en klaar kopen ook.

Leuk leuk aan deze reacties heb ik wat aan, hier ga ik dit weekend aan beginnen ;). Met kruiden experimenteren zal ik zeker doen.
 
Ingevroren kip weer grillen, smaakt best.
 
Teriyaki marinade maken, daar de kip (gesneden in blokjes) een uurtje in laten liggen.
Vervolgens wat olijfolie in de pan (fornuis aan uiteraard) en de kipblokjes gaar bakken.
Vervolgens verdelen over 5 á 6 porties en dit in de koelkast bewaren.
Op de dag dat je het nodig hebt gewoon meenemen, op brood doen of door de rijst.
Bijna wekelijkse routine geworden :D
 
Back
Naar boven