MuscleMeat

zelf kwark maken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Hoe doen jullie dat? Of kopen jullie hem allemaal gewoon?
 
kopen..waarom zou je t zelf maken als t al voor een prikkie te verkrijgen is?

jij bent zeker op zoek naar platte kaas?
 
dandyman zei:
kopen..waarom zou je t zelf maken als t al voor een prikkie te verkrijgen is?

jij bent zeker op zoek naar platte kaas?


Nee kwark, ik vind het geinig alles zelf eens te maken en te proberen, zo ben je je er beter van bewust wat je eet. Is een soort hobby en is volgens mij ook veeel gezonder dan die zuivelprodukten in de supermarkten.
 
Zet je melk 6 weken naast de verwarming, dan heb je iets wat op kwark lijkt ;)
 
Mouzer zei:
Zet je melk 6 weken naast de verwarming, dan heb je iets wat op kwark lijkt ;)


hahaha :D
 
kan je het niet net als bij yoghurt beetje van in de melk gooien en dan w88 ofzo dan wordt het yoghurt wie weet ook kwark. maar waarom zou je hetzelf toch maken.... of solliciteer bij ravensberger en steel het recept
 
Niet zo dom reageren op een intelligente vraag (slijm, slijm).

Mijn ouders hadden een boerderij en mijn moeder heeft dus ooit een cursus gedaan om zelf zuivel te maken, maar ik vermoed dat ze dat afgezien van de oorlogstijd niet zelf gedaan heeft. Ik meen dat in het ouderlijk huis nog ergens een boekje rondslingert.
Zelf yoghurt maken is heel makkelijk met een cultuur, die wel levend moet zijn, dus ik dacht dat gewoon wat yoghurt uit een pak aan melk toevoegen niet voldoende was..? Op temperatuur houden is uiteraard het lastigst. Een hooikist, piepschuimbox of slaapzak is dan een goede methode..

Maar waarom googel je niet even.. er zijn vast genoeg bronnen.

O ja.. ik durf er bijna mijn hand voor in het vuur te steken dat er nogal wat Amerikaanse literatuur zal zijn. Veel Amerikanen, die gezondheidsbewust zijn, maken zelf brood, bier en ook yoghurt.
Ik vrees dat kwark stukken moeilijker zal zijn, het produkt is in veel landen al haast niet te koop. Het is anders dan yoghurt ook de eerste stap in de kaasbereiding. Je zult dan dus in ieder geval stremsel nodig hebben. Kaas maken is toch wel weer een pietsie moeilijker...

Groetjes

Espi
 
O verhip.. wat deed die El Diego dat hij nu al geband is?

Espi
 
Back
Naar boven