XXL Nutrition

Zelf LEKKER ijs make zonder vet en suiker maar met VEEEL eiwitten :) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RobbieH

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
865
Waardering
0
Zelf LEKKER ijs maken zonder vet en suiker maar met VEEEL eiwitten :)

Ik ben sinds vorige week aan het experimenteren met een ijsmachine en de resultaten zijn HEERLIJK.
Ik heb tot nu toe een aantal variaties gemaakt maar er steeds een meerdere eiwitsoorten eiwitpoeder bij gedaan met de smaak vanile.
Dit omdat het een lekkere zoete ondersmaak geeft, maar kan natuurlijk ook zonder.

basis ingredienten:

kwark en melk, dat is alles :)

( hoeveel je erin doet hangt af van de grote van je ijsmachine)

Dan kan je daarop vanalles naar smaak toevoegen:

-bananen, aardbeien etc
-eiwitpoeder in verschillende smaken.

Ik heb al ijs gemaakt met alleen vanile poeder en dat smaakte PRECIES naar vanile ijs!
Maar dan zonder suiker/vet maar wel weer 100gram eiwit :)

Ook de combi vanile aardbei en banaan is ERRUG aan te raden!

Een ijsmachine heb je al vanaf 50euros kijk hier maar:

http://www.kelkoo.nl/search.jsp?siteSearchQuery=ijsmachine&catId=100164013

Ik ga het nu ook proberen te maken met verschillende soorten smaken eiwitpoeder.

Choco ijs bijvoorbeeld :p :p :p :p
 
Laatst bewerkt:
hmmm.. misschien geef ik mijn vriendin wel een ijsmachine cadeau :)
 
jammer dat ik me ccard nu toevallig niet bij me heb, anders had ik er nu een besteld :)
 
wazzup zei:
hmmm.. misschien geef ik mijn vriendin wel een ijsmachine cadeau :)



of zij aan jou.. want je bent de 25 juli jarig ;)
 
Gouden tip!

Ik ben gek op magere kwark: naturel, maar maak er ook wel es smaakjes van met een paar eetlepels whey, magere yoghurt, magere fruityoghurt of vla.

Ik ga nog deze week een ijsmachine kopen, jummie......ijs van magere kwark....
 
Op zich geen verkeerd idee voor tijdens de zomer. Ik heb ff op die site zitten checken, maaruh, waar moet ik eigenlijk op letten bij die apparaten?

Ik zie deze:
PHILIPS IJsmachine HR 23031
Comfort ijsmachine voor het zelf maken van schepijs inhoud 0,8 liter vermogen 20 Watt roerelement met synchromotor koelbak vriestijd koelbak 18 uur incl. receptenboekje ...
Type: Keukenapparaten
Merk: PHILIPS
Verzendkosten: € 8.0 - Categorie

Duurd het dan 18 uur voordat het ijs klaar is of wat?? En wat moet ik me bij dat apparaat voor stellen? Gewoon een bak waar ik zooi in kan mikken en dat roert hij dan en dat bevriest hij binnen 18 uur...?

Kan ik dan niet net zo goed het hele zooitje blenden en in de vriezer mikken...?
 
Rob G zei:
Op zich geen verkeerd idee voor tijdens de zomer. Ik heb ff op die site zitten checken, maaruh, waar moet ik eigenlijk op letten bij die apparaten?

Ik zie deze:
PHILIPS IJsmachine HR 23031
Comfort ijsmachine voor het zelf maken van schepijs inhoud 0,8 liter vermogen 20 Watt roerelement met synchromotor koelbak vriestijd koelbak 18 uur incl. receptenboekje ...
Type: Keukenapparaten
Merk: PHILIPS
Verzendkosten: € 8.0 - Categorie

Duurd het dan 18 uur voordat het ijs klaar is of wat?? En wat moet ik me bij dat apparaat voor stellen? Gewoon een bak waar ik zooi in kan mikken en dat roert hij dan en dat bevriest hij binnen 18 uur...?

Kan ik dan niet net zo goed het hele zooitje blenden en in de vriezer mikken...?

Met die 18 uur word de vriestijd van het koelelement bedoeld, je ijs is in 1 a 2 uur klaar.
En als je het eerst in de blender doet en dan meteen invriest krijg je een harde bonk hard ijs dat gekristaliseert is.

Een ijsmachine werk als volgt:

Eerst mix je alles in een blender, dan doe je het koelelement vanuit de diepvries direct in de bak van de ijsmachine.
Dan draaimechanisme erin ( dat schraapt het ijs wat zich vormt op het koelelement ) en terwijl de ijsmachine aanstaat gooi je je ijsmix erin.

Ik heb er nu zelf momenteel een van Philips met 0.8 liter inhoud en ben daar best tevreden over maar die heb ik van mijn moefder geleend.
Ik ga zelf denk ik die krups halen van 60 euro want daar gaat 1 liter in.
 
Had je nog die scitec binnen gekregen? Laat ons weten hoe die smaakt als ijs
 
Ik vind het wel een leuk idee, zal eens kijken of mijn budget het toe laat :D
 
Rob G zei:
Ik vind het wel een leuk idee, zal eens kijken of mijn budget het toe laat :D

Natuurlijk laat jou budget dat toe, en anders help ik wel een handje;)
 
FreDSKI zei:
of zij aan jou.. want je bent de 25 juli jarig ;)

Ten eerste is zij eerder jarig (dus heb ik hem ook eerder), en ten tweede krijg ik dan NOG wat leuks voor mijn eigen verjaardag :evilgrin:
 
marcos zei:
Had je nog die scitec binnen gekregen? Laat ons weten hoe die smaakt als ijs

Mijn bestelling is nog niet verstuurd omdat de vetmeter uitverkocht was, maar die komt vandaag binnen dus ik zal deze week wel laten weten hoe de choco ijs geworden is.
 
bocca zei:
voedingswaarde?

Dat ligt er maar net aan wat je erin gooit en kan je dus zelf afstemmen op je evt dieet :)
 
hoe ziet jullie ijscreme eruit?
 
Krups F3587010

soon to be mine! net besteld :)
 
Kunt ge die machientjes ook ergens online bestellen ? (met levering in België)
 
BigK zei:
Kunt ge die machientjes ook ergens online bestellen ? (met levering in België)

Zie de link in mijn eerste post, de krups F3587010 word in ieder geval gelevert in Belgie na voorruitbetaling.
( apparaat met de beste prijs/kwaliteit verhouding )
 
ok gister dus die krups binnen gehad en net men eerste ijs gemaakt, en damn die shit is lekker.

ingr:
500 ml melk
4 eierdooiers
50 ml zoetstof
2 scoops vanilla eiwit
2 scoops choco eiwit(beiden van xxl nutrition)

and thats it,
gewoon net zo lekker als ijs in de supermarkt!
 
-Ma3stro- zei:
ok gister dus die krups binnen gehad en net men eerste ijs gemaakt, en damn die shit is lekker.

ingr:
500 ml melk
4 eierdooiers
50 ml zoetstof
2 scoops vanilla eiwit
2 scoops choco eiwit(beiden van xxl nutrition)

and thats it,
gewoon net zo lekker als ijs in de supermarkt!

Hoe kom je aan dat recept??
Vanwaar de eierdooiers? puur voor de eiwit?
Maar inderdaad lekker he:)
 
Back
Naar boven