MuscleMeat

Zelf Mass Gainer maken

Bezoekers in dit topic

Pusher12

Cool Novice
Lid geworden
28 nov 2016
Berichten
105
Waardering
0
Ik zit eraan te denken om zelf mijn eigen Mass Gainer te maken met brinta, iemand nog tips?

Ik dacht aan:

- 350 ml magere melk
- 60 gram Bedtime Extreme/Total Protein van MyProtein (Gebruik nu Bedtime Extreme, maar wil dat gaan vervangen voor Total Protein als Bedtime Extreme op is)
- 60 gram brinta
- 1 eetlepel pindakaas
- 3 theelepels oploskoffie voor de cafeïne boost

Kan ik deze samenstelling goed gebruiken voor:

1) Ontbijt
2) Tussendoortje
3) Voor het trainen
4) Na het trainen

Tips?
 
-notenolie of MCT olie
-yoghurt
-kwark
-fruit
-havermout
 
Is overigens Total Protein, een Eiwitmix met Geleidelijke Afgifte (Melkeiwit concentraat*, Whey Proteïne Concentraat*, Whey Proteïne Isolaat*, Eiwitpoeder) van 46 gram eiwitten teveel om toe te voegen aan mijn mass gainer voor het ontbijt en na de training?

Dan zou ik op ongeveer 74 gram eiwitten uitkomen in 1 shake.....
 
geen probleem hoor
 
Is overigens Total Protein, een Eiwitmix met Geleidelijke Afgifte (Melkeiwit concentraat*, Whey Proteïne Concentraat*, Whey Proteïne Isolaat*, Eiwitpoeder) van 46 gram eiwitten teveel om toe te voegen aan mijn mass gainer voor het ontbijt en na de training?

Dan zou ik op ongeveer 74 gram eiwitten uitkomen in 1 shake.....

Ik zou zelfs nog wat kwark erbij gooien ook.
 
Mijn eigen gemaakte mass gainer met 1 eetlepel pindakaas en 3 theelepels oploskoffie kan geen kwaad na mijn workout?

Of beter deze ingrediënten te vermijden na de workout?

Graag jullie visie en tips :)
 
Ik zou geen shake maken maar een complete warme post-maaltijd, zonder vetten want die vertragen je opname en dus ook je herstel
en dat is juist wat je niet wil na de workout.
Voor het slapen, eet je trage eiwitten, casseine/zalm* evt, met een eetlepel olijfolie/mayo*

p.s vergeet je diepvries wok-groenten (blender) niet in de shake, voor je broodnodige vitaminen/mineralen/spoorelementen/vezels.
 
Ik zou geen shake maken maar een complete warme post-maaltijd, zonder vetten want die vertragen je opname en dus ook je herstel
en dat is juist wat je niet wil na de workout.
Voor het slapen, eet je trage eiwitten, casseine/zalm* evt, met een eetlepel olijfolie/mayo*

p.s vergeet je diepvries wok-groenten (blender) niet in de shake, voor je broodnodige vitaminen/mineralen/spoorelementen/vezels.

Bedankt voor je bericht!

Een volledige warme maaltijd is voor mij helaas niet te realiseren, aangezien ik in de ochtend train en dat echt niet door mijn keel krijg na het trainen.....

Pindakaas neem ik dus NIET in mijn post workout mass gainer, dat is duidelijk! En what about oploskoffie voor de cafeïne boost in mijn post workout mass gainer?
 
Bedankt voor je bericht!

Een volledige warme maaltijd is voor mij helaas niet te realiseren, aangezien ik in de ochtend train en dat echt niet door mijn keel krijg na het trainen.....

Pindakaas neem ik dus NIET in mijn post workout mass gainer, dat is duidelijk! En what about oploskoffie voor de cafeïne boost in mijn post workout mass gainer?
Waarom heb je cafeine nodig na je workout?
 
Bedankt voor je bericht!

Een volledige warme maaltijd is voor mij helaas niet te realiseren, aangezien ik in de ochtend train en dat echt niet door mijn keel krijg na het trainen.....

Pindakaas neem ik dus NIET in mijn post workout mass gainer, dat is duidelijk! En what about oploskoffie voor de cafeïne boost in mijn post workout mass gainer?

+1 Koffie voor de smaak ok, maar niet als energiebooster na de workout....

Als je niet kunt/wilt eten na je workout, kieper je die maaltijd in n blender en drink je hem maar op. Of begin met n paar lepels en bouw het op...
( Be creative...ik begrijp je niet, :dunno:je kan toch ook niet de gehele dag shakes drinken) :)
 
Als het om een mass gainer gaat waarom dan in hemelsnaam magere melk?
Pak dan gewoon halfvolle of volle melk.
 
Op zich wel... maar waarom dan maar 60 gram brinta.... das echt weinig... :o

Daarom vroeg ik ook tips....? Ik had juist gelezen dat mijn combinatie rond de 700kcals was ;)

Hoeveel gram brinta adviseer jij/jullie?
 
IIFYM. Met andere woorden, maak een shake die binnen JOUW dagelijkse macronutrient-doelen past.
 
Ik ga je brinta niet voorkouwen hoor, je kan toch zelf ook je Kcal wel berekenen
Kom op man....:trollfacex:
 
Ik maakte ze vroeger toen ik nog mager ventje was met. Ik nam deze post workout.
500ml halfvolle melk
2bananen
500gr platte kaas
2scheppen whey
Dit was voor 2 shakes
Deed er soms nog honing bij.
Je kunt hier prima pindakaas aan toevoegen. Maar vet post workout mijd ik wel. Heeft mij toch wel helpen gainen.
 
Back
Naar boven