MuscleMeat

Zelf tuinmeubel maken van steigerhout

Bezoekers in dit topic

AdHoc

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
4 jun 2007
Berichten
7.467
Waardering
462
Lengte
1m78
Massa
97kg
Vetpercentage
14%
Beste DBB'ers,

Aangezien er een lekkere zomer verwacht word wil ik een lekkere lounge bank in de tuin hebben van steigerhout.

Nu zijn er leuke meubelen te krijgen maar nauwelijks goed te betalen , dus leek het mij een alternatief om het zelf te maken. De vraag is nu zou het rendabel zijn en hoeveel werk komt er bij kijken?

Iemand ervaring of advies hierover?

Wil dus ongeveer een bank + tafel zoals te zien is bij de onderstaande URL

http://www.steigerhouttuinmeubels.nl/steigerhout-tuinmeubelen/loungebank-steigerhout/
 
steigerplanken zijn ongeveer 2 euro per meter.. reken het zelf uit..
als je een beetje handig bent, kun je het prima zelf doen. wel goed schuren he..
 
Moet makkelijk te doen zijn, op maat zagen en in elkaar timmeren is het eigenlijk alleen.

Geen idee van de prijs :p.
 
Men pa heeft het toevallig gedaan vorig jaar ofzo, omdat die krengen in de winkel super duur zijn. Mooi resultaat en voor heel veel goedkoper.
 
Men pa heeft het toevallig gedaan vorig jaar ofzo, omdat die krengen in de winkel super duur zijn. Mooi resultaat en voor heel veel goedkoper.

Juist , kant en klaar kosten een beetje leuk exemplaar al 1200 euro of meer! :eek:
 
Ik heb zelf ook een soortgelijk iets gemaakt in de achtertuin, maar dan een U opstelling
Ik was geloof ik 300 euro kwijt voor het gehele zootje maar heb het dan ook van mn werk overgenomen.. Opzich is het wel leuk enzo maar heeeeeeeel erg confortabel zit het niet. en net wat hofmania zegt: goed schuren ja.
 
Voor eventueel geïnteresseerden: Nu de bank + tafel laten maken via een bedrijf.

Bank afmetingen: 2,5mtr bij 3mtr (L vorm) + een tafel van 150x60x40 (LBH) , hele zooitje geïmpregneerd , thuis afgeleverd binnen twee weken voor slechts 600 euro en kan nog goedkoper wanneer er nieuw hout gebruikt word.
 
Spul is loodzwaar volgens mij. en wel goed schuren.
 
Voor eventueel geïnteresseerden: Nu de bank + tafel laten maken via een bedrijf.

Bank afmetingen: 2,5mtr bij 3mtr (L vorm) + een tafel van 150x60x40 (LBH) , hele zooitje geïmpregneerd , thuis afgeleverd binnen twee weken voor slechts 600 euro en kan nog goedkoper wanneer er nieuw hout gebruikt word.

Waar heb je het laten maken ? Bij mij in de buurt maken ze ook die shit ;)
 
Opzich is het wel leuk enzo maar heeeeeeeel erg confortabel zit het niet.

Kwestie van wat lekkere kussens erop gooien toch? :p

Daarnaast, goed schuren zeggen jullie? Zoiets moet je dus niet aflakken begrijp ik? Rot dat hout dan niet enorm snel weg anders?
 
Kwestie van wat lekkere kussens erop gooien toch? :p

Daarnaast, goed schuren zeggen jullie? Zoiets moet je dus niet aflakken begrijp ik? Rot dat hout dan niet enorm snel weg anders?

Steigerhout is extreem ruw in de vorm van steigerplank.
 
Kijk ook voor inspiratie op http://www.desteigeraar.nl/flash

Ik ga zelf de onderstaande tafel kopen. De tafel zelf bouwen kan ik niet. Ik heb twee linkerhanden en het is me teveel moeite. :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Beetje laat, he. De zomer is voorbij.

Succes met je steigerhout.
 
Veel plezier dit jaar gehad van mijn bank , hij is uiteindelijk 4,5 meter bij 3 meter geworden :cool: Kosste incluis transport 725.

Aankomend jaar een tuinset laten maken van steigerhout.
 
van de prijs weet ik niet veel af, maar heb zelf opleiding gevolgd erin en wat ik jouw plaatje ziet is eigenljik echt een eitje om te maken.
Mits je beetje handig bent
 
van de prijs weet ik niet veel af, maar heb zelf opleiding gevolgd erin en wat ik jouw plaatje ziet is eigenljik echt een eitje om te maken.
Mits je beetje handig bent

De aanschaf van materiaal, de tijd die het maken in beslag zou nemen kwam ik slechts (bijna) honderd euro duurder uit dan alles laten doen...vond ik wel de 100 euro waard aangezien mijn vrije tijd aan genoeg andere dingen besteed kan worden en ik nergens naar om hoef te kijken.
 
Waarom laat je het maken, en doe je het niet zelf? Dat is juist de grote eer ervan, meubels die je zelf hebt gemaakt.
 
Back
Naar boven