Fitness Seller

Zelf weightgainer maken? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DannyM

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
2 jun 2012
Berichten
259
Waardering
3
Lengte
1m76
Massa
76kg
Vetpercentage
13%
Beste bb'ers,Ik zou zelf graag een weightgainer willenmaken omdat ik niet de hele tijd tijd heb om te eten. Zou dlit een goede shake zijn?
-50 Gr. Havermout
-300ml karnemelk
-2 ei-eiwit
-100ml water
-1 banaan/sinaasappel-
-30ml ranja (suikervrije slimpie)
(Evt 20 Gr. Dextrose?)


De macro's volgen nog,
Maar nog eventuele opmerkingen of tips?
 
Als je het doet, doe het dan goed..

Zelf maakte ik vaak de volgende shake:

half doosje diepvriesaardbeien
150-200gr havermout
600ml volle melk
2 scoops muscle milk of aardbei whey
~50gr pindakaas

En genieten maar van je lekkere drankje
 
Ik heb zelf een shake;

1000 ml magere melk
100 gr pindakaas
100 gr maizena
100 gr havermout

ongeveer 1750 kcal.

Btw waarom 2 rauwe eieren (eiwit), Pak er minstens 10, of gooi wat kwark in je shake.. 2 rauwe heb weinig zin.
 
Je moet het wel er snel opdrinken. Want die sinaasappel laat de boel schiften. En klonterige melk is niks
 
Ik heb zelf een shake;

1000 ml magere melk
100 gr pindakaas
100 gr maizena
100 gr havermout

ongeveer 1750 kcal.

Btw waarom 2 rauwe eieren (eiwit), Pak er minstens 10, of gooi wat kwark in je shake.. 2 rauwe heb weinig zin.

What, is dat nog een beetje te zuipen of niet
 
What, is dat nog een beetje te zuipen of niet

In het begin vond ik het echt smerig, nu ben ik er aan gewend geraakt en valt het wel mee.

Het is alleen niet dat als ik erge dorst heb dat ik denk; Laat ik m'n shake is pakken. Ik doe het puur en alleen voor de calorieën.
 
Geen rauwe eiwitten alleszins, opname is maar iets van 50%.

En als het een goede shake is of niet, daar kunnen wij moeilijk over oordelen zonder de rest van je voeding te weten. Is dat het enige wat je 'eet' op een dag? Dan is het te weinig. Eet je daarnaast 5000 kcal uit ander voedsel, is hij waarschijnlijk overbodig. Hangt van de context af dus :)
 
Beste bb'ers,Ik zou zelf graag een weightgainer willenmaken omdat ik niet de hele tijd tijd heb om te eten. Zou dlit een goede shake zijn?
-50 Gr. Havermout
-300ml karnemelk
-2 ei-eiwit
-100ml water
-1 banaan/sinaasappel-
-30ml ranja (suikervrije slimpie)
(Evt 20 Gr. Dextrose?)


De macro's volgen nog,
Maar nog eventuele opmerkingen of tips?

Eindelijk een topictitel waar ik blij van wordt:D Zelf knutselen:brew:
Melk, yoghurt of kwark (mager of halfvol zou ik verkiezen)
Havermout of brinta (voor de koolhydraten)
Pindakaas (voor de vetten)
Kaneel, cacao of speculaaskruiden (voor een extra smaakje)
Eventueel:
Whey (voor extra eiwitten)
Banaan (voor extra suikers)

Hoeveelheden gewoon naar behoefte:D
 
Als je het doet, doe het dan goed..

Zelf maakte ik vaak de volgende shake:

half doosje diepvriesaardbeien
150-200gr havermout
600ml volle melk
2 scoops muscle milk of aardbei whey
~50gr pindakaas

En genieten maar van je lekkere drankje

goeie bulk shake dit! ik heb jou toen tijdje terug een mail gestuurd over je voeding heb sinds dien deze shake gemaakt

1L chocomelk
150gr havermout
100gr whey
50gr pindakaas

blenderen, en done! +-2000kcal neem dit altijd s'morgens van 8 uur tot half 12
werkt goed voor ecto's ;)
 
Af en toe heb ik ook zin in zo een shake,maar dan wordt het echt zo 1-1,2liter shake.
- Ik doe 1 banaan erin (dan wordt de structuur wat dikker) of heel soms een kiwi of 2
- Daarna rond 400-500ml magere melk
- 2-3 eetlepels kwark
- 1 eetlepel pindakaas
- lepeltje of 2 lijnzaad olie (olijfolie ook goed)
- 1 schep whey (30gr)
- 50-60gr gemalen havermout
- lepel of 2 cacao
En blenden maar! kijk hoe structuur is geworden, als te dik >>> voeg wat melk of water toe.
 
Kerel ik eet tonijn rauw en kwark zonder smaak ik geef niks om smaak het is tijdelijk

Ik durf te wedden dat jij melk uit de uiers van een koe drinkt, en een kip levend op eet.
 
Ik doe gewoon 100g havermout door mijn ochtendshake.

Voor de rest niet allemaal lopen huilen over cleanbulk maar gewoon flink calorieen binnen krijgen.
 
Kerel ik eet tonijn rauw en kwark zonder smaak ik geef niks om smaak het is tijdelijk

so hardcore

srs, waarom zou je iets eten wat je niet lust? gewoon niet doen, why so serious. ipv die smerige tonijn kan je ook prima meer melk of vlees of whatever eten.. net als shakes koop whey met lekker smaakje en smullen maar

ik heb zelf vroeger ook tonijn/rijst gegeten, maar op den duur zie je in dat je je het alleen maar (erg) moeilijk maakt :)
 
so hardcore

srs, waarom zou je iets eten wat je niet lust? gewoon niet doen, why so serious. ipv die smerige tonijn kan je ook prima meer melk of vlees of whatever eten.. net als shakes koop whey met lekker smaakje en smullen maar

ik heb zelf vroeger ook tonijn/rijst gegeten, maar op den duur zie je in dat je je het alleen maar (erg) moeilijk maakt :)

Ben het hierin met je eens,

Er is altijd wel een goed alternatief te vinden voor iets wat je niet lust.
Is ook veel makkelijker vol te houden als je niet elke dag met tegenzin iets op zit te eten.
 
Back
Naar boven