MuscleMeat

Zelfde oefeningen elke sessie slecht?

Bezoekers in dit topic

NicckNicck

Novice
Lid geworden
14 aug 2013
Berichten
12
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
63kg
Vetpercentage
10%
Ik heb het gevoel dat ik bij de ene oefening meer resultaat krijg dan bij de ander.
Sommige oefeningen liggen mij beter en vind ik fijner om uit te voeren.
Is het een goed plan om die oefeningen elke keer als ik naar de sportschool ga te doen?



Zat zelf te denken aan bijv.

Oefeningen die mij goed bevallen;
- Squat
- Bench press
- Deadlift
- Military press
- Dips
- Verschillende pull ups
- Push press

Om die oefeningen als basis te gebruiken elke keer dat ik naar de sportschool ga en daarbij dan nog 2-3 oefeningen om wat afwisseling te houden en om bijv. wat extra aan me biceps en triceps te werken.

Heeft het een negatief effect als je de zelfde oefeningen vaker doet?
Ik ga 3-4x per week naar de sportschool dus om de dag. Elke keer een rustdag ertussen.
 
Om al die oefeningen elke workout te doen lijkt me wqt teveel van het goede.
Kijk eens naar stronglifts 5x5
 
Ja alle oefeningen op een dag is idd wat veel, maar als ik ze verdeel over 2 dagen bijv.

1. Squats - Bench press - Military press - Pull ups - Hammer Curls - Dips
2. Deadlifts - Push press - Dumbell Incline Benchoress - Chin ups - Barbell Curle - Lateral Raises

en dan bijv.
Maandag 1 - Woensdag 2 - Vrijdag 1 - Zondag 2 - Dinsdag 1 - Donderdag 2 - Zaterdag 1 en ga zo maar door
Is dat een goed plan en train ik dan alles?

Ben bang dat vaak dezelfde oefeningen slecht effect heeft maar volgens mij valt dat wel mee.
 
Ja alle oefeningen op een dag is idd wat veel, maar als ik ze verdeel over 2 dagen bijv.

1. Squats - Bench press - Military press - Pull ups - Hammer Curls - Dips
2. Deadlifts - Push press - Dumbell Incline Benchoress - Chin ups - Barbell Curle - Lateral Raises

en dan bijv.
Maandag 1 - Woensdag 2 - Vrijdag 1 - Zondag 2 - Dinsdag 1 - Donderdag 2 - Zaterdag 1 en ga zo maar door
Is dat een goed plan en train ik dan alles?

Ben bang dat vaak dezelfde oefeningen slecht effect heeft maar volgens mij valt dat wel mee.

Dit is echt de grootste Bro Science bullshit. :rolleyes:

Elke training dezelfde oefeningen kan prima, je moet ze alleen in intensiteit aanpassen.
TS: Verdiep je eens in Starting strength, Texas Method, Madcow 5x5, etc allemaal full body schema's met duidelijke verdelingen (starting strength is een beginners schema, maar als je heel eerlijk naar jezelf kijkt ben je dat misschien ook nog wel).
 
Back
Naar boven