MuscleMeat

Zelfde spiergroep: 2 oefeningen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mortyr

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
3 dec 2004
Berichten
254
Waardering
0
Is het goed om op dezelfde dag voor 1 spiergroep 2 oefeningen te doen bv voor quads squats en leg press of voor rug tbar rows en pull ups etc ?
Kan ik mezelf overtrainen hierdoor?
 
Nee, is best te doen hoor.
Natuurlijk als je 10sets per oefening doet en elke dag hetzelfde traint is het mss wat veel. Maar ik veronderstel dat je dit niet doet? :p
 
Zolang je voor de ene spier geen 20 sets (:D) maakt is het goed te doen imo.

Voor de quads zou ik toch niet En Squat doen En legpress, omdat het toch een gelijkaardige beweging heeft. Doe dan leg extensions.
 
Zolang je voor de ene spier geen 20 sets (:D) maakt is het goed te doen imo.

Great minds think alike?

Anyway, cyan, gewone back squats zijn eigelijk vooral hamstrings en glutes dus die zijn best te combineren met leg press.

En bovendien vind ik leg extensions rommel. Just stick to a lot of squats!
Je kan verschillende varianten gebruiken: front - , hack - of back squat, ...
 
En hoe zit het met de kleinere spieren zoals biceps, triceps en schouders, kun je die beter maar 1 oefening voor doen naast de grote compounds van rug en borst?
 
Ik maak altijd mijn benen af met quad dominant squat variants. Op dat moment is je benen gewoon op dat je geen goesting meer hebt in leg presses. Eigenlijk zijn leg extensions ook onnodig, maar het is 'de pomp' man! De pomp!:D
 
En hoe zit het met de kleinere spieren zoals biceps, triceps en schouders, kun je die beter maar 1 oefening voor doen naast de grote compounds van rug en borst?

Het is te zien of je ze samen traint of niet.

Als je een aparte armen dag hebt vind ik 9-10 sets genoeg. (is ook de meest gegeven leiddraad).
Als je je armen met je torso combineert, zijn 2 oefeningen van 2-3 sets genoeg.
 
Ik maak altijd mijn benen af met quad dominant squat variants. Op dat moment is je benen gewoon op dat je geen goesting meer hebt in leg presses. Eigenlijk zijn leg extensions ook onnodig, maar het is 'de pomp' man! De pomp!:D

Vind jij een leg press, waarbij je gwn zit en duwt, zwaarder als squats waarbij je je hele lichaam stabiel moet houden en dan nog gewicht omhoog moet duwen ???

Voor de armen enzo hou ik het op 1 oefening (per spier), maar ik doe het wel 2x per week.
 
post je schema eerst voor je zo'n vragen stelt. Hangt allemaal af van hoeveel keer je per week traint. Welk schema: split,ub/lb of fullbody. Met die vragen kunnen we niets zonder meer info.
 
Vind jij een leg press, waarbij je gwn zit en duwt, zwaarder als squats waarbij je je hele lichaam stabiel moet houden en dan nog gewicht omhoog moet duwen ???

Voor de armen enzo hou ik het op 1 oefening (per spier), maar ik doe het wel 2x per week.

Niet zwaarder/moeilijker, maar als je kijkt naar de beweging is het toch wel gelijkaardig itt tot de leg extension.
 
Had jij dan gedacht dat je maar 1 oefening per spiergroep moest doen? ???
 
Minstens 2 dan toch. :)

2 oefeningen die de spier totaal anders aanpakken, dat stimuleert de spier om te groeien.
 
Minstens 2 dan toch. :)

2 oefeningen die de spier totaal anders aanpakken, dat stimuleert de spier om te groeien.

Dan ben je lang bezig hoor, als je alles 2x moet aanpakken in een fullbody schema. Tenzij je bedoelt op verschillende dagen, dan geef ik je gelijk.
 
Toen ik nog full body deed, deed ik minstens 2 oefeningen per spiergroep, als je 2 spiergroepen in elkaar mengt kan je goed snel vooruit gaan.
 
hoe bedoel je dat? 2 spiergroepen in elkaar mengen?
 
Back
Naar boven