MuscleMeat

Zelfgemaakt fullbody schema

Bezoekers in dit topic

Starx6673 doe zelf nu en dan ook wel eens ohp en bench op 1 dag.. In mijn ogen is het prima om flat bench met ohp te combineren zo lang je niet te zwaar op de ohp of bench gaat. Incline en ohp op 1 dag is wat mij betreft een waste of time. Maar als je echt noemenswaardige stats hebt, ik weet niet hoe sterk jij bent natuurlijk starx dan is het wat mij betreft inderdaad niet echt aan te raden om meer dan 1 compound per training te pakken en verder wat isolatie te doen. Ik doe zelf meestal 2 compounds per dag, maar ik ben niet het niveau schwarzeneggetje ;p
Maar jij bent zeker geen beginner meer, Brutus. En ik ook niet. In veel van mijn schema's doe ik ook vaak een benchpress en een overhead press. Als beginner is het beter om lineaire progressie te maken met één push compound per training, zodat je je daar volledig op kan richten. Greyskull LP, Starting Strength en Stronglifts 5s5 zijn daar de bekendste voorbeelden van.
 
Maar jij bent zeker geen beginner meer, Brutus. En ik ook niet. In veel van mijn schema's doe ik ook vaak een benchpress en een overhead press. Als beginner is het beter om lineaire progressie te maken met één push compound per training, zodat je je daar volledig op kan richten. Greyskull LP, Starting Strength en Stronglifts 5s5 zijn daar de bekendste voorbeelden van.
O zo bedoel je, ja juist ja. Voor beginners is dat ideaal en indien iemand echt 200+ drukt op de bench lijkt meer dan 1 compound me ook geen aanrader )))
 
O zo bedoel je, ja juist ja. Voor beginners is dat ideaal en indien iemand echt 200+ drukt op de bench lijkt meer dan 1 compound me ook geen aanrader )))
Ligt een beetje aan de programmering, in veel PL programma's zie je toch wel vaak 2 press compounds in één training terugkomen. Maar vaak is de tweede press dan een lichtere variant, bijvoorbeeld eerst een competition bench en daarna een close grip incline bench met hogere reps. Naarmate je dichter bij het peak moment komt wordt de variatie minder en worden de competitie lifts zwaarder.

Maar anderen houden het in hun programma inderdaad ook wel bij één zware press per training.
 
Leg Extension staat erin, is een foutje, dit moet een oefening worden voor de hamstrings. Dan heb ik in een week 5+5+3 sets voor benen. Misschien weinig, maar heb al vrij stevige benen en heeft verder niet echt mijn voorkeur om meer te doen.

Ik vraag me verder af in hoeverre dit schema echt slecht is? Heb het deels overgenomen van een maat, met een degelijk fysiek. Inderdaad niet compleet swole of beast, maar wel goed atletisch met definitie.

Ik zie enkel de 5 squats en 3 leg extensions (waar je dan leg curls van wil gaan maken?)
Hanging leg raises train je core mee, weet niet welke oefening je nog meer op doelt?

Natuurlijk kan je winst pakken op vrijwel elk schema icm goede voeding, maar wanneer je vraagt of t een goed fullbody schema is, nee.


Je wilt een fullbody schema, maar het is 80%+ upper body...
Ik zou dan op zn minst elke training squatten (evt afwisselende intensiteit) en aanvullen met bijv romanian deadlifts. Pak hooguit een keertje leg curls ipv r. deadlifts als je merkt dat je je onderrug al redelijk belast hebt met barbell rows (afhankelijk van variant) maar 20-80 is geen fullbody schema...
 
Ik zie enkel de 5 squats en 3 leg extensions (waar je dan leg curls van wil gaan maken?)
Hanging leg raises train je core mee, weet niet welke oefening je nog meer op doelt?

Natuurlijk kan je winst pakken op vrijwel elk schema icm goede voeding, maar wanneer je vraagt of t een goed fullbody schema is, nee.


Je wilt een fullbody schema, maar het is 80%+ upper body...
Ik zou dan op zn minst elke training squatten (evt afwisselende intensiteit) en aanvullen met bijv romanian deadlifts. Pak hooguit een keertje leg curls ipv r. deadlifts als je merkt dat je je onderrug al redelijk belast hebt met barbell rows (afhankelijk van variant) maar 20-80 is geen fullbody schema...

Met 5+5+3 bedoel ik 2x squats mee, maar aangezien het ABA en vervolgens BAB is zal ik ook niet elke week squaten.

Voor de rest goeie feedback. Benen is inderdaad weinig volume. Elke keer squaten met verschillende intensiteit is een goeie optie, evenals het uitproberen van de R.Deadlift. Ga ermee aan de slag!
 
Misschien weinig, maar heb al vrij stevige benen en heeft verder niet echt mijn voorkeur om meer te doen.
Waarom denkt iedereen toch altijd dat zijn benen stevig zijn en weinig aandacht nodig hebben. 11 van de 10 x is dit gewoon weg niet waar. Zijn squats en deadlifts te "zwaar" en zijn de spierballen belangrijker dan de benen.

Pak een bewezen schema. Ga squat en deadlift als je nieuwe vrienden zien en dank ons over 2 jaar.
 
Waarom denkt iedereen toch altijd dat zijn benen stevig zijn en weinig aandacht nodig hebben. 11 van de 10 x is dit gewoon weg niet waar. Zijn squats en deadlifts te "zwaar" en zijn de spierballen belangrijker dan de benen.

Pak een bewezen schema. Ga squat en deadlift als je nieuwe vrienden zien en dank ons over 2 jaar.
Dit!

Waarom zoek je niet een beginnersschema wat het best past bij je tijd en mogelijkheden en doe je iets wat geschikt voor je is en wat zich bewezen heeft?

Succes!
 
Waarom denkt iedereen toch altijd dat zijn benen stevig zijn en weinig aandacht nodig hebben. 11 van de 10 x is dit gewoon weg niet waar. Zijn squats en deadlifts te "zwaar" en zijn de spierballen belangrijker dan de benen.

Pak een bewezen schema. Ga squat en deadlift als je nieuwe vrienden zien en dank ons over 2 jaar.
Bodybuilders vinden mijn benen 100% skinny. Zo vind ik het zelf niet. Ik ga ook niet voor het ultieme fysiek. Waarom zou ik gaan deadliften als ik deze oefening niet goed beheers en ik het daarnaast ook niet leuk vindt.

Ik zie in dit topic voldoende goede feedback, maar reacties van TheKillingWakefields vind ik gewoon bijzonder kinderachtig. Ik heb even gekeken en dit doe je op meerdere topics..gefrustreerd?

Ik vind mijn vragen namelijk niet eens heel gek.
 
Alleen bij BS topics waarbij het overduidelijk is dat het nergens naar toe gaat.
Jij bent iemand die bij de bakker staat en dan roept "maar.. maar.. .ik wil helemaal geen brood, ik wil een kapsalon".
 
Laatst bewerkt:
Bodybuilders vinden mijn benen 100% skinny. Zo vind ik het zelf niet. Ik ga ook niet voor het ultieme fysiek. Waarom zou ik gaan deadliften als ik deze oefening niet goed beheers en ik het daarnaast ook niet leuk vindt.
Benen trainen:
1. Niet laten achterlopen bij de rest van het lichaam;
2. Benen hebben de grootste spieren van je lichaam, bij trainen komen hormonen vrij die de spiergroei elders ook bespoedigen. (EDIT: ik hoop dat ik het goed heb begrepen en opgeschreven, anders wordt ik graag gecorrigeerd)

Deadlift:
1. Alleen trainen wat je leuk vindt is een doodlopende weg, beter is het om te trainen wat nodig is op een zo leuk mogelijke manier;
2. Je leert de oefening door deze vaak uit te voeren en op zoek te gaan naar één of meerdere varianten die wel voor je werken.

Als je zo graag de nadruk wil leggen op het bovenlichaam, doe dan GreySkull LP of een UB/LB waarbij je op de LB dag de SQ en DL afwisselt als primaire oefening.

Over het algemeen wil je niet dat over 2 jaar je benen achterlopen bij de rest, dan heb je niet alleen geen ultieme fysiek, maar dan ben je volledig uit verhouding.
 
Laatst bewerkt:
Benen trainen:
1. Niet laten achterlopen bij de rest van het lichaam;
2. Benen hebben de grootste spieren van je lichaam, bij trainen komen hormonen vrij die de spiergroei elders ook bespoedigen.

Deadlift:
1. Alleen trainen wat je leuk vindt is een doodlopende weg, beter is het om te trainen wat nodig is op een zo leuk mogelijke manier;
2. Je leert de oefening door deze vaak uit te voeren en op zoek te gaan naar één of meerdere varianten die wel voor je werken.

Als je zo graag de nadruk wil leggen op het bovenlichaam, doe dan GreySkull LP of een UB/LB waarbij je op de LB dag de SQ en DL afwisselt als primaire oefening.

Over het algemeen wil je niet dat over 2 jaar je benen achterlopen bij de rest, dan heb je niet alleen geen ultieme fysiek, maar dan ben je volledig uit verhouding.

Heb je inderdaad gelijk in allemaal, paar goede uitspraken!
 
Je bent vlot. Dit keer duurde het maar twee pagina's dat iedereen op je in moest beuken, we maken het wel eens mee dat daar er vier of zes voor nodig zijn.
Ga je ook nog wat doen met deze "paar goede uitspraken"?
 
Je bent vlot. Dit keer duurde het maar twee pagina's dat iedereen op je in moest beuken, we maken het wel eens mee dat daar er vier of zes voor nodig zijn.
Ga je ook nog wat doen met deze "paar goede uitspraken"?

Opbouwende kritiek is altijd welkom, dit niet.

Een forum is toch om vragen te stellen?
 
Dan gaan we met z'n allen en met jou niet in de laatste plaats onverdroten door naar pagina 3.
Dit kan al door nog een keer te vragen of het door jou in elkaar geflanste schema cq. het schema wat je blind van een ander hebt gekopieerd nou echt zo slecht is.
 
Benen trainen:
1. Niet laten achterlopen bij de rest van het lichaam;
2. Benen hebben de grootste spieren van je lichaam, bij trainen komen hormonen vrij die de spiergroei elders ook bespoedigen. (EDIT: ik hoop dat ik het goed heb begrepen en opgeschreven, anders wordt ik graag gecorrigeerd)

Deadlift:
1. Alleen trainen wat je leuk vindt is een doodlopende weg, beter is het om te trainen wat nodig is op een zo leuk mogelijke manier;
2. Je leert de oefening door deze vaak uit te voeren en op zoek te gaan naar één of meerdere varianten die wel voor je werken.

Als je zo graag de nadruk wil leggen op het bovenlichaam, doe dan GreySkull LP of een UB/LB waarbij je op de LB dag de SQ en DL afwisselt als primaire oefening.

Over het algemeen wil je niet dat over 2 jaar je benen achterlopen bij de rest, dan heb je niet alleen geen ultieme fysiek, maar dan ben je volledig uit verhouding.
Overal mee eens, alleen het vrij komen van groeihormonen tijdens bijv. Squats is zo marginaal dat dit geen vrijwel geen invloed heeft. Dit wordt behoorlijk overdreven.
 
Dan gaan we met z'n allen en met jou niet in de laatste plaats onverdroten door naar pagina 3.
Dit kan al door nog een keer te vragen of het door jou in elkaar geflanste schema cq. het schema wat je blind van een ander hebt gekopieerd nou echt zo slecht is.
Is het echt zo slecht?
 
Nog niet
 
Back
Naar boven