XXL Nutrition

"Zelfgemaakte" pre-workout (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

rik91

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
27 nov 2007
Berichten
755
Waardering
46
Ik gebruik momenteel TMS van B&F-Shop als pre- en post-workout supplement. Alleen vind ik het eigenlijk te duur worden op de lange termijn dus zat ik eraan te denken om zelf een pre-workout en post-workout te maken als het ware.

Als pre-workout had ik het volgende in gedachte:
-Cafeine caps 1 cap moet voldoen, eventueel 2
-BCAA 1 dosering van 5gr
-Citruline 1 dosering van 2,5gr

Als post-workout:
-BCAA 1 dosering van 5gr
-Creatine 1 dosering van 5gr
-Dextrose
1 dosering van 20gr
Verder neem ik 's ochtends whey en ongeveer 1-1,5 uur van tevoren een whey shake.

Op rustdagen neem ik alleen 's ochtends whey en (wat normaal rond mijn trainingstijd is, ongeveer 16.00) 5gr creatine.

Iemand nog tips voor wijzigingen in mijn pre- of post-workout supplementatie?
 
Laatst bewerkt:
die wheyshake 1,5 uur van te voren kan vervallen als je de BCAA neemt
 
Oke. Ik had een gedeelte hiervan ook uit een post gehaald van jou uit een oud topic ;) Verder nog tips?
 
Evt nog Beta Alalalallaanine ervoor?
Maar ziet er OK uit hoor :)

Je kunt om te sparen evt TMS alleen post workout gebruiken.
 
Evt nog Beta Alalalallaanine ervoor? Maar ziet er OK uit hoor :)

Je kunt om te sparen evt TMS alleen post workout gebruiken.

wel in combi met taurine

btw ik zou de creatine verdelen halve dosis voor en halve na de training

---------- Toegevoegd om 13:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:45 ----------

Oke. Ik had een gedeelte hiervan ook uit een post gehaald van jou uit een oud topic ;) Verder nog tips?

ik gebruik geen citrulline meer, laatste maanden cacao, kost geen drol, superpomp en nog meer goeie dingen
 
Evt nog Beta Alalalallaanine ervoor?
Maar ziet er OK uit hoor :)

Je kunt om te sparen evt TMS alleen post workout gebruiken.
Ook een optie inderdaad. Beta-Alanine zat ik ook al aan te denken, maar zorgt er weer voor dat het iets duurder wordt, helemaal als ik er ook Taurine bij zou moeten doen.. het is allemaal niet heel duur maar ik ben ook maar een student (zonder studie momenteel). Bedankt voor het meedenken iig?

wel in combi met taurine

btw ik zou de creatine verdelen halve dosis voor en halve na de training

---------- Toegevoegd om 13:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:45 ----------



ik gebruik geen citrulline meer, laatste maanden cacao, kost geen drol, superpomp en nog meer goeie dingen
Gewone cacao-poeder ja? Hoeveel gr precies? En ook gewoon voor je workout?
 
Ik zou de creatine in ieder geval over pre en post verdelen.

---------- Toegevoegd om 14:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:00 ----------

ik gebruik geen citrulline meer, laatste maanden cacao, kost geen drol, superpomp en nog meer goeie dingen

+1 .. viel me in de gym niet eens zo op, maar werd 's nachts ineens weer wakker met een stuk hout als een puber ;)
 
Oke, ik dacht dat het in de praktijk niet zoveel uitmaakte wanneer je het in zou nemen. Maar het is een kleine moeite om het te verdelen inderdaad.

E: Ohw nice, dan vervang in de citruline voor wat Cacao. Top! karma heb je al gekregen
 
Laatst bewerkt:
wel in combi met taurine

Werkt dan beter/anders?

Ik zou de creatine in ieder geval over pre en post verdelen.

---------- Toegevoegd om 14:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:00 ----------



+1 .. viel me in de gym niet eens zo op, maar werd 's nachts ineens weer wakker met een stuk hout als een puber ;)

:roflol::roflol:

---------- Toegevoegd om 16:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:34 ----------

Ook een optie inderdaad. Beta-Alanine zat ik ook al aan te denken, maar zorgt er weer voor dat het iets duurder wordt, helemaal als ik er ook Taurine bij zou moeten doen.. het is allemaal niet heel duur maar ik ben ook maar een student (zonder studie momenteel). Bedankt voor het meedenken iig?


Gewone cacao-poeder ja? Hoeveel gr precies? En ook gewoon voor je workout?
Welcome :)

Ach, ik ben ook student (met studie :D ) en heb ook een auto, motor en hele fitnessroom ingericht en sponsor daarnaast XXL en BnF voor hun oude dag :rolleyes::D;). Ti's maar hoe je met je geld omgaat en waar je prioriteiten liggen.

Vriendinnen zijn ook erggg duur trouwens, maar dat terzijde :x
 
Ja ik ga ook nog geregeld uit, en moet in der zomer nog 2 weken naar Salou.. ik heb het geld ook wel maar wil wat sparen voor als ik volgend jaar op kamers moet. Nu heb ik gewoon een pre- en post-workout shake met de meer essentiële dingen, beta-alanine en 1,3 dimeblabla etc. zijn ook wel leuk voor focus en energie, maar minder effectief wat betreft spiergroei volgens mij. En aangezien ik wil bezuinigen moet ik toch ergens op inkorten.
 
Ik gebruik momenteel TMS van B&F-Shop als pre- en post-workout supplement. Alleen vind ik het eigenlijk te duur worden op de lange termijn dus zat ik eraan te denken om zelf een pre-workout en post-workout te maken als het ware.

Als pre-workout had ik het volgende in gedachte:
-Cafeine caps 1 cap moet voldoen, eventueel 2
-BCAA 1 dosering van 5gr
-Citruline 1 dosering van 2,5gr

Als post-workout:
-BCAA 1 dosering van 5gr
-Creatine 1 dosering van 5gr
-Dextrose
1 dosering van 20gr
Verder neem ik 's ochtends whey en ongeveer 1-1,5 uur van tevoren een whey shake.

Op rustdagen neem ik alleen 's ochtends whey en (wat normaal rond mijn trainingstijd is, ongeveer 16.00) 5gr creatine.

Iemand nog tips voor wijzigingen in mijn pre- of post-workout supplementatie?

Dextrose zou ik nog wel wat hoger doseren. 20 gram is te weinig voor een forse insulinepiek. :)

-Leon
 
Back
Naar boven