AndroidHealthClinic

Zelfgemaakte pre-workout

Bezoekers in dit topic

Surtur87

Cool Novice
Lid geworden
12 dec 2011
Berichten
44
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
96kg
Vetpercentage
13%
Ik heb eens een vraagje ivm mijn self-made pre-workout. Zojuist heb ik er zelf 1 gemaakt, wat vinden jullie hiervan?

Beta-Alanine: 2500mg
Agmatine: 1000mg
L-Arginine: 1500mg
Citrulline Malaat: 3000mg
L-Carnitine Tartraat: 3000mg
Creapure: 5000mg
Caffeïne: 200mg
Ultra-Micronized BCAA: 5000mg
 
Zou je ook kunnen aangeven waarom je specifiek voor deze ingrediënten hebt gekozen? Ik zou zelf bijvoorbeeld denken dat Agmatine en Citrulline Malaat een beetje dubbelop zijn, omdat ze ongeveer hetzelfde resultaat (d.w.z. verhoogde bloedtoevoer naar de spieren) beogen. Of zie ik dat verkeerd?
 
jij dacht neem gewoon alles?

Agmatine:
L-Arginine:
Citrulline Malaat:

deze doen zo ver ik weet het zelfde, dus ff wat meer onderzoek doen naar de stoffen.

beta alanine is meestal 3 gram dacht ik.
 
Ik had deze ingrediënten gekozen na wat te googlen welke er echt nodig zijn in een pré-workout. En hier ook enkele topics doorgelezen ivm het zelf maken van een pre-workout. Maar jullie zouden dus ofwel agmatine ofwel citrulline eruit laten? En de overige ingrediënten zijn dan wel oké, of toch nog opmerkingen hierover?

Ik heb een hele tijd pré-workouts genomen die zelf gefabriceerd waren, maar wou nu eens zelf 1 maken, gezien de meeste ondergedoseerd zijn, en je ook betaalt voor de smaak/verpakking etc.
 
Je zou er nog wat Taurine en AMP Citrate bij kunnen doen.
 
Ja, ik zou je voorstel aanhouden, maar dan kiezen voor ofwel Agmatine danwel Citrulline Malaat. Want voor de rest ziet het er niet zo gek uit en lijkt het erg veel op wat ik zelf maak (en voor mij goed werkt). Hou er wel rekening mee dat die Citrulline Malaat verrekte zuur is... niet echt lekker om te drinken dus eventjes doorzetten haha. Sowieso is het misschien een idee om een (suikervrij) smaakstofje toe te voegen of wat eiwitpoeder met smaakje toe te voegen (wat ik zelf doe).
 
AMP Citraat is ook niet zonder risico's....
 
Ja, ik zou je voorstel aanhouden, maar dan kiezen voor ofwel Agmatine danwel Citrulline Malaat. Want voor de rest ziet het er niet zo gek uit en lijkt het erg veel op wat ik zelf maak (en voor mij goed werkt). Hou er wel rekening mee dat die Citrulline Malaat verrekte zuur is... niet echt lekker om te drinken dus eventjes doorzetten haha. Sowieso is het misschien een idee om een (suikervrij) smaakstofje toe te voegen of wat eiwitpoeder met smaakje toe te voegen (wat ik zelf doe).

Dat had ik inderdaad al gemerkt bij het openen van die pot Citrulline :p maar ik was van zin om er ofwel 1g stevia bij te doen :-) en de smaak op zich weet ik op voorhand dat die zwz minder zal zijn dan pre-made supps, maar ik doe het dan ook vooral voor de werking
 
Doe mij maar gewoon Shatter of No-Xplode :P
 
Dat had ik inderdaad al gemerkt bij het openen van die pot Citrulline :p maar ik was van zin om er ofwel 1g stevia bij te doen :-) en de smaak op zich weet ik op voorhand dat die zwz minder zal zijn dan pre-made supps, maar ik doe het dan ook vooral voor de werking

alles mixen met een flinke sheut limonade, heb je meteen suikers voor de training en is de smaak te handelen.
 
alles mixen met een flinke sheut limonade, heb je meteen suikers voor de training en is de smaak te handelen.
Dat lijkt mij inderdaad ook een mogelijkheid. Ik ga eens proberen met zowel stevia, dextrose en limonade, om te zien wat het best te smaken valt ;) Alvast bedankt voor de tips
 
Dat lijkt mij inderdaad ook een mogelijkheid. Ik ga eens proberen met zowel stevia, dextrose en limonade, om te zien wat het best te smaken valt ;) Alvast bedankt voor de tips

Lekkere bom met suikers :). Dextrose is ook meer voor na de training.
Alleen limonade is zat joh.
 
Lekkere bom met suikers :). Dextrose is ook meer voor na de training.

Ik bedoel natuurlijk afwisselen tussen stevia, dextrose of limonade ;) en dan kijken welk van de 3 het beste smaakt, aangezien het effect op de werking van de pre-workout miniem zal zijn :)
 
Ik zou in dit geval de L-Arginine weg laten.. dit is de zwakste van de 3 N.O boosters die je hebt. Maarja je hebt het nu toch al gekocht dus je kan het er ook in flikkeren :D

Waar de Carnitine als ik vragen mag?

Verder ziet het er prima uit.. alleen zonde dat er geen stimulantje in zit maar dit is persoonsgebonden. (Ik tel de caffeine even niet mee)

Smaakje is altijd even lastig met een zelfgemaakte mix, maar inderdaad wat stevia of limonade siroop erbij en dan wordt het al een stuk aangenamer. Zelf een natuurlijk smaakstofje erbij doen is natuurlijk ook een optie.
 
Ik zou in dit geval de L-Arginine weg laten.. dit is de zwakste van de 3 N.O boosters die je hebt. Maarja je hebt het nu toch al gekocht dus je kan het er ook in flikkeren :D Waar de Carnitine als ik vragen mag? Verder ziet het er prima uit.. alleen zonde dat er geen stimulantje in zit maar dit is persoonsgebonden. (Ik tel de caffeine even niet mee) Smaakje is altijd even lastig met een zelfgemaakte mix, maar inderdaad wat stevia of limonade siroop erbij en dan wordt het al een stuk aangenamer. Zelf een natuurlijk smaakstofje erbij doen is natuurlijk ook een optie.
Het is nu inderdaad te laat om de Arginine weg te laten, dus kan ik ze er maar beter ook indoen :) en i.v.m. de Carnitine:

***
L-Carnitine: Acetyl L-Carnitine (ALCAR) en L-Carnitine L-Tartraat (LCLT) L-Carnitine en Acetyl-L Carnitine (ALCAR) zijn verbindingen die betrokken zijn bij energie metabolisme en mitochondriale (energiecentrale van de cel) bescherming. Het wordt gemaakt in het lichaam, maar kan ook uit je voeding gehaald worden. Suppletie van L-Carnitine gebeurt vaak met de intentie om het als een vet verbrandende toevoeging te gebruiken. Maar zorgt niet voor vet verbranding, tenzij de persoon een tekort heeft aan L-Carnitine. Acetyl L-Carnitine (ALCAR) wordt gebruikt als een ‘brein booster’, omdat het de mogelijkheid heeft om alertheid te verbeteren. Het zou dus ook kunnen bijdragen aan de focus, gedurende de training. L-Carnitine L-Tartraat (LCLT) wordt gebruikt ter verbetering van de sportprestatie en de verhoging van de kracht levering. Je zou dus kunnen kiezen voor één van de twee, of een combinatie van beide vormen kunnen gebruiken. Voordelen en dosering: ALCAR kan zorgen voor verbeterde focus, terwijl LCLT de kracht levering en sportprestatie kan verbeteren. De standaard dosering van ALCAR is 0.6-2.5gr, terwijl de standaard dosering van LCLT 1-4gr is.
***

Het kan natuurlijk dat hier twijfels over zouden bestaan, vandaar dat ik opensta voor opmerkingen en eventuele suggesties :) Het al dan niet aanwezig zijn van een stimulant (behalve caffeïne) is inderdaad persoonsgebonden, maar volgens mij zal mijn "blend" wel volstaan to do the job (althans, i hope so :D). Het smaakje zal zwz wat uitproberen worden, maar ik zal mijn bevindingen hier zeker vermelden.
 
Het is nu inderdaad te laat om de Arginine weg te laten, dus kan ik ze er maar beter ook indoen :) en i.v.m. de Carnitine: *** L-Carnitine: Acetyl L-Carnitine (ALCAR) en L-Carnitine L-Tartraat (LCLT) L-Carnitine en Acetyl-L Carnitine (ALCAR) zijn verbindingen die betrokken zijn bij energie metabolisme en mitochondriale (energiecentrale van de cel) bescherming. Het wordt gemaakt in het lichaam, maar kan ook uit je voeding gehaald worden. Suppletie van L-Carnitine gebeurt vaak met de intentie om het als een vet verbrandende toevoeging te gebruiken. Maar zorgt niet voor vet verbranding, tenzij de persoon een tekort heeft aan L-Carnitine. Acetyl L-Carnitine (ALCAR) wordt gebruikt als een ‘brein booster’, omdat het de mogelijkheid heeft om alertheid te verbeteren. Het zou dus ook kunnen bijdragen aan de focus, gedurende de training. L-Carnitine L-Tartraat (LCLT) wordt gebruikt ter verbetering van de sportprestatie en de verhoging van de kracht levering. Je zou dus kunnen kiezen voor één van de twee, of een combinatie van beide vormen kunnen gebruiken. Voordelen en dosering: ALCAR kan zorgen voor verbeterde focus, terwijl LCLT de kracht levering en sportprestatie kan verbeteren. De standaard dosering van ALCAR is 0.6-2.5gr, terwijl de standaard dosering van LCLT 1-4gr is. *** Het kan natuurlijk dat hier twijfels over zouden bestaan, vandaar dat ik opensta voor opmerkingen en eventuele suggesties :) Het al dan niet aanwezig zijn van een stimulant (behalve caffeïne) is inderdaad persoonsgebonden, maar volgens mij zal mijn "blend" wel volstaan to do the job (althans, i hope so :D). Het smaakje zal zwz wat uitproberen worden, maar ik zal mijn bevindingen hier zeker vermelden.

Ik heb het zelf een keer gedaan Carnitine voor m'n training samen met m'n preworkout. Never nooit meer, ik had m'n hele training het gevoel alsof ik moest kotsen. Carnitine kun je het beste innemen met een maaltijd met koolhydraten. Carnitine heeft ook helemaal geen zin in een pre-workout, het heeft een geen enkel effect op je training.
 
Laatst bewerkt:
Zou zelf am-feta mine z'n 100mg nasaal nemen. B&F gebruikt het broertje van amfetamine en doet z'n ding goed :thumbup: Wel oppassen voor die 200mg cafeïne als je die gaat stacken. Kan voor slaapproblemen zorgen.
 
Oke bedankt voor je uitleg waarom je de L-Carnitine Tartaat hebt toegevoegd.
Zelf totaal geen ervaring met dat spul. Maak zelf ook me eigen Pre workout en Carnitine is nog nooit in me opgekomen. Denk ook dat dit supplement meer een "in theorie" verhaal is, dan dat het daadwerkelijk merkbaar effect geeft, dus ben benieuwd naar je ervaring met je mix.
 
Amp erbij in
 
Back
Naar boven