XXL Nutrition

zenuwpijn?

Bezoekers in dit topic

nice_man

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
0
he jongens,

heb ff vraagje,

Heb laatste tijd last van voor mijn gevoel zenuwpijnen/ aanhechtingspijnen. Overal steekt en zeurt het wat, vooral bij mijn ellebogen en polsen, maar ook in mindere mate mijn knieen en mijn schouders. Ook als ik computer begin ik last van mijn pols te krijgen, dit had ik eerder nooit, het is sinds een 1,5 week al zo en het wordt niet echt minder.

Train ik te zwaar? Ik train heel veel tot failure. Ik weet niet of dit er te maken maar ik ben heel lenig "hypermobiel".

iemand tips/ ervaring? Ik weet dat ik moet rusten, maar om mijn training helemaal plat te leggen?

thx

Ik heb gehoord dat je je zenuwstelsel behoorlijk beschadigd als je tot failure gaat en dat het daarom aangeraden is niet al te vaak te doen. Ik weet niet hoe betrouwbaar mijn bron is.

Het is misschien een combinatie van factoren..
Tot failure trainen is niets mis mee, doe het ook heel vaak, alleen is het belangrijk nu en dan een 'lichter' weekje in te lassen. Dan komt je lichaam even op adem.
Is het misschien verder zo dat je onder stress staat? En heb je wel eens last van RSI?

heb verder nooit echt last gehad van rsi, maar nu begint het er wel een beetje op te lijken (zit heel veel achter comp voor school en werk). Maar ik ga vanag nu even een versnelling terug, dit voelt niet heel ok.

nice_man zei:
he jongens,

heb ff vraagje,

Heb laatste tijd last van voor mijn gevoel zenuwpijnen/ aanhechtingspijnen. Overal steekt en zeurt het wat, vooral bij mijn ellebogen en polsen, maar ook in mindere mate mijn knieen en mijn schouders. Ook als ik computer begin ik last van mijn pols te krijgen, dit had ik eerder nooit, het is sinds een 1,5 week al zo en het wordt niet echt minder.

Train ik te zwaar? Ik train heel veel tot failure. Ik weet niet of dit er te maken maar ik ben heel lenig "hypermobiel".

iemand tips/ ervaring? Ik weet dat ik moet rusten, maar om mijn training helemaal plat te leggen?

thx
Neem je om de zoveel weken eens een week rust? Eet en slaap je voldoende? Werk je niet te hard/lang?

ellebogen, schouders en polsen is idd symptoom bvan RSI
knieen zou kunne duiden op[ verkeerde instelling van je stoel..hou daar echt rekening mee!!

heb je genoeg pauze op je werk en zoja, wat doe je dan..niet internetten dus..ok, enkel dbb:)

succes ermee

thx, zal goed op mijn houding gaan letten, Ik denk dat het gewoon een combi is van te zwaar in de gewichten en verkeerde houding achter de pc. Het ligt niet aan eten ieder geval, eet goed en veel vitaminen en groenten erbij. Godzijdank sport ik elke dag, anders lag ik nu vast al in het ziekenhuis op de rsi afdeling :). Probeer altijd 8 uur rust te pakken, maar in de praktijk is het ook wel vaak 6 a7 uur. Weet je wat wel raar is? Ik train 4 dagen fitnesse en 1 a 2 dagen vechtsport, maar na vechtsport heb ik de hele avond geen last meer ervan. Maar ik merkte zoals vandaag dat het wel weer beter gaat, het is dus al weer op zijn retour.

Heeft iemand anders van jullie wel eens rsi gehad?

Tja.....
Wat zal ik zeggen als je langer dan drie maanden deze klacht hebt gedurende een jaar zal een huisarts al snel de diagnose fibromyalgie stellen....

Alleen is daar je klacht weer te beperkt voor.

Ik sluit me helemaal aan bij de rest. Neem de juiste houding aan slaap voldoende.....enz.

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven