XXL Nutrition

Zere knieën

Bezoekers in dit topic

revange

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
1 sep 2011
Berichten
415
Waardering
31
Lengte
1m78
Massa
75kg
Vetpercentage
10%
Hallo allemaal.

Ik heb tijdens squatten en legg press en zelfs bij bulgarian squats pijn aan me knieën. Voel veel druk en pijn op mijn meniscus en druk boven mijn knie schijf.

Ik heb ook geen idee wat ik verkeerd zou kunnen doen. Heb wel 20 filmpjes gekeken maar de pijn blijft. Ben ook bang dat ik slechte knieën heb omdat mijn vader ook sleche knieeen heeft. Die is aan zijn knieschijf en meniscus wel 10+ geopereerd aan beide kanten. Dit is goed klote want kan bijna gewoon geen benen trainen omdat het meteen zeer doet.

Met squatten warm ik eerst op als volgt.

5x stang
5x 40kg
5x 60kg
Dan ga ik aan me setjes beginnen.

Dit moet voldoende zijn lijkt me?

Ik kan geen filmpje maken want ben altijd alleen in de sportschool en heb ook geen mogelijkheid om me telefoon ergens recht overeind te zetten.

Heb geen idee hoe ik me benen nu goed kan aanpakken.


Edit: heb er ook last van tijdens standing calf raises.
 
Squat 4x 6-8x
Leg press 4x 6-8x
RDL 4x 6-8x
Bulgarian split squat 3x 10-12x
Lying leg curl 3x 10-12x
Leg extensions 3x 10-12x
Calf press machine 3x 10-12x
Seated calf raise 3x 14-16x

Heb nu zelfs gewoon tidjens lopen van stekende en een brandend gevoel bij me meniscus. Kan je ook benen bouwen als ik sl mijn gewichten 50% verminder en dan weer rustig wekelijks ga opbouwen?
 
Laatst bewerkt:
Wat is je vraag nu precies? Wil je een diagnose? Wil je weten wat de oorzaak is? Wil je trainingsadvies?
 
Je moet toch wel je telefoon tegen een schijf oid kunnen zetten om te filmen?
 
Wat is je vraag nu precies? Wil je een diagnose? Wil je weten wat de oorzaak is? Wil je trainingsadvies?

Wat is je vraag nu precies? Wil je een diagnose? Wil je weten wat de oorzaak is? Wil je trainingsadvies?

Mischien idd beetje onduidelijk geweest. Wil graag weten of ik goeie benen kan bouwen zonder squat en leg press. Of mischien kilo's naar beneden en licht trainen?

Vind goede benen wel belangrijk, maar het voelt alsof me knieen uit elkaar spatten als ik die oefeningen zwaar pak.
Je moet toch wel je telefoon tegen een schijf oid kunnen zetten om te filmen?

Zal het volgende week is proberen.
 
Mischien idd beetje onduidelijk geweest. Wil graag weten of ik goeie benen kan bouwen zonder squat en leg press. Of mischien kilo's naar beneden en licht trainen?

Vind goede benen wel belangrijk, maar het voelt alsof me knieen uit elkaar spatten als ik die oefeningen zwaar pak.
Eigen ervaring is juist wel squatten en zwaar ook.. Hoe meer massa op de bovenbenen hoe minder zere knietjes ;---) heb nu een aantal weken weinig getrained en hoppa zere knieen

Zal het volgende week is proberen.
 
Ik zou proberen om het gewicht omlaag te doen en dan gewoon meer reps. Zolang je vorm goed is en je tot 'failure' gaat moeten je spieren uiteindelijk gewoon groeien. Je kunt het ook zonder squats doen als het echt niet gaat.
 
ooit van kniesteunen gehoord speciaal voor sqauten ???
 
Mischien idd beetje onduidelijk geweest. Wil graag weten of ik goeie benen kan bouwen zonder squat en leg press. Of mischien kilo's naar beneden en licht trainen?

Vind goede benen wel belangrijk, maar het voelt alsof me knieen uit elkaar spatten als ik die oefeningen zwaar pak.


Zal het volgende week is proberen.
Je kunt geen goede benen bouwen zonder Squats.
 
Je kunt geen goede benen bouwen zonder Squats.
200w.gif
 
Ik heb het alleen de dag na het squatten. Heerlijk, als ik van de wc opsta verga ik en flikker bijna om, elke keer weer genieten.

Hoe vaak train je benen?

Zo hé, jij maakt vrienden hier.
 
Gelukkig hebben we Jeff nog:

 
Quads stretchen en knee sleeves aanschaffen. Dat fixte alle kniepijntjes die ik had. Geen last meer van patella ontstekingen en pijnvrij squaten ondanks dat mijn kraakbeen een gatenkaas is.
 
Hoe staat het met de stabiliteit van je knieën? Kan ook pijn veroorzaken.
 
same here, stretchen heeft mij van veel gezeik afgeholpen (in mijn geval onderrug).
 
Back
Naar boven