AndroidHealthClinic

zere pomp in onderrug door beentraining?

Bezoekers in dit topic

D.

Huge Freak
20 jaar lid
Waardering
2
2weken geleden had ik het voor het eerst. Ik had maandag mn rug gedaan, waaronder zware deadlift. Woensdag beentjes maar had wel nog beetje last van m´n onderrug. Ging lekker squatten maar toen ik daarmee klaar was deed mn onderrug ineens zó´n pijn! de spieren stonden helemaal strak, keihard. Ik dacht dat het de tocht was (bezweet hempje, tochtige gym) en heb snel een trui aangedaan. met veel pijn de training afgemaakt en de stiffed leg deadlift overgeslagen.
Nu doe ik op maandag benen en woensdag rug om dit niet weer mee te maken.
Dus ik vandaag beentjes trainen, squat als eerste. 4sets gedaan en na de laatste set begon het weer zo´n pijn te doen. Ik ging al niet voluitomdat ik er bang voor was.
Heb licht de stiffedDL afgemaakt en de rest van de training ook. Maar toen ik op e legext. zat, trok ik het écht niet meer zo´n pijn. Snel ff de kuiten gedaan en naar huis. 10min later heb ik Nergens last meer van, maar sta wel te trillen op mn benen door de zware beentraining.
oftewel vaag vaag vaag....
Heb het idee dat het een soort van zere pomp is ofzo maar het belemmert me enorm in mn beentraining. Benen vind ik het leukste om te doen, maar als het zo gaat uiteraard niet.
Wie kan mij helpen of heeft dit ook? :(

Ik heb daar ook last van gehad maar doe nou benen begin van de week en rug eind van de week, ik zorg er ook voor dat ik mijn rug zo min mogelijk belast tijdens benen trainen dmv een rugband.

Sterkte bro!

heb je wel riem om ?

• Topic Starter Topic Starter
nee maar heb vandaag licht gesquat en had nog last. Heb liever niet die band om bij een rel. licht gewicht. alleen als ik erg zwaar ga misschien, maar aangezien ik altijd voor 8reps ga (althans tot nu toe) lijkt me het niet nodig. En dan zou het alsnog negeren van het probleem zijn? bedoel, het moet toch gewoon kunnen squatten zonder die pijn.

ik heb er ook veel last van gehad, ik heb wat onderrug los getraind. (back extensions) en verder meer rechtop gesquat, en nu al tijden geen last meer van.

hm, ik deadlift ook wel (nog niet zolang). en voorzover ik weet is mn squatuitvoering wel goed.???
toch er ff opletten, misschien dat het daar aanligt zz.
maar als ik de reacties zo lees zal het wel weer over gaan ofzo...maar wel &%#$#% irritant....

Als het echt zo'n zeer doet, zou'k squatten een tijd ni meer doen, vervangen door zware leg press of zo (vind da persoonlijke een veel betere oefening voor quads dan squatten anyway).

ja, zou idd kunnen. maar bij ons hebben ze een k*tlegpress, totaal geen weerstand bij neg. beweging, heel vaag. en heb er óók daar wel last bij geloof ik.

zoveel mogelijk rust houden tussen de rug en been training.

Probeer bovenaan je squat je benen heel even te strekken ( niet vasthouden) waardoor je even helemaal rechtop staat. Op deze manier kan de spanning van je onderrug af. ik heb hetzelfde gehad als jij, het heeft mij erg geholpen. Succes met je training.

Als je nog vragen hebt stuur me dan gerust een pmetje

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven