Fitness Seller

Zere / Stijve onderrug - doorgaan met trainen?

Bezoekers in dit topic

Elouw

Cool Novice
Lid geworden
28 aug 2016
Berichten
86
Waardering
18
Lengte
1m85
Massa
84kg
Beste allemaal,

Ongeveer anderhalve week geleden ging ik deadliften, gebrand op progressie.
Dit is gelukt, maar de laatste 2 herhalingen merkte ik dat mijn houding niet top was.
Het schoot ook een klein beetje in mijn onderrug. Niet heel ernstig, ik heb mijn training gewoon af kunnen maken zonder al te veel pijn of verdere problemen.

De volgende dagen had ik echter wel last van mijn rug. gewoon pijn bij het opstaan, maar als ik een stuk ging loipen werd het minder. Het straalde ook een beetje uit naar mijn benen. Dit hield ongeveer 3 dagen aan, daarna werd het minder.

Nu heb ik al een aantal dagen geen last meer van mijn onderrug. Heel af en toe voel ik het nog wel (s' ochtends bijvoorbeeld, of bij het opstaan). Ik ben ook weer 'gewoon' gaan trainen, ook zonder last. Deadlifts heb ik sindsdien niet echt meer gedaan.

Nu wil ik die wel weer gaan doen. ik vraag me alleen af of het wel verstandig is. Ik heb nog wel vaak dat mijn onderrug stijf is. het is niet dat het echt pijn doet, maar het is gewoon stijfjes. Zouden jullie dan gaan deadliften of andere oefeningen waarbij je toch je onderrug belast? Of zouden jullie nog wat langer rust houden? of deadliften op 60 - 70% of iets?

Alvast bedankt!
 
Zal je zelf aan moeten voelen. Stap weer in ergens op 50% - 70% en bouw op per week. Goed letten op vorm en core spanning (bracen). Als deadlift nog ongemakkelijk voelt kan je eerst trapbar deadlifts doen met de hogere handvatten bijvoorbeeld of romanian deadlifts net onder de knie. Eventueel wat extra core werk in je schema toevoegen (of hip hinge).
 
Back
Naar boven