Fitness Seller

Zeurderige pijn in onderrug na deadlift (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zelda

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
31 aug 2004
Berichten
13.160
Waardering
52
Daar heb ik dus altijd een dag of twee last van na deadliften. Het gaat altijd weer helemaal over. Is het gewoon spierpijn? Het voelt net iets anders. Iemand hier ervaring mee?
 
Is je techniek goed tijdens het deadliften? Ik heb hier heel soms last van als ik zwaar deadlift en dan m'n rug niet helemaal recht/hol houdt. Als je techniek goed is kan het volgens mij weinig kwaad, en zal het waarschijnlijk gewoon diepe spierpijn zijn.
 
ik heb t ook, volgens mij is t gewoon spierpijn in je onderrug hoor :)
 
Het verschil is inderdaad lastig te bepalen. Ik heb wel eens dat ik zelf moeilijk nog kan bukken, maar het voelt dan aan als spierpijn en niet een zeurderig gevoel van je wervels. Kortom, ik denk dat het gewoon speripijn is
 
Ik denk niet dat je moet proberen om deze pijn te "labelen". Ga er maar vanuit dat je deze pijn niet als iets negatiefs hoeft te zien....
 
Heb het ook. Daarna nog een dag of 2 last van en vervolgens ebt het weg. Denk spierpijn.
 
Ik heb ook iets vergelijkbaar als ik deadlift begon te trainen en nu nog als ik zwaar ga. Ik denk als je zwaar gaat, dat er veel belasting zich centreert op je onderrug (zelfs bij correcte uitvoering) en dat dat zich als een brandpunt richt op de pezen en het bot, ja het voelt anders aan dan spierpijn.
 
Zelda zei:
Daar heb ik dus altijd een dag of twee last van na deadliften. Het gaat altijd weer helemaal over. Is het gewoon spierpijn? Het voelt net iets anders. Iemand hier ervaring mee?

Heb ik ook altijd last van, ook zo een 2 of 3 dagen. Dat heb ik al jaren lang. Ik ga ervan uit dat het gewoon de spierpijn in de onderrug is. Die voelt gewoon anders aan dan bij andere spiergroepen. Ik heb verder totaal geen last van mijn onderrug, dus ik neem aan dat het goed is.
 
ik heb het altijd net nadat ik klaar ben met mijn setjes deadliften, maar ik doe ook altijd back extensions bij mijn rugtraining, weet dat je dan gedeeltelijk ook je hams en glutes pakt, maar ook een deel onderug en heb dan meestal minder last, denk dat je het dan goed rekt.

Je kan dus ook altijd ff goed strekken en rekken na je work-out.
 
Als het binnen 2dgn over is, is het gewoon spierpijn.
Spierpijn in je onderrug is gewoon vervelend,omdat je het de hele dag, bij alles wat je doet, voelt.
 
Overbelasting SI-gewricht wellicht ? (sacrum-ilium / overgang heupbeen, heiligenbeen / waar je heupen aan je ruugegraat vast zitten en dan de banden die daar bij horen) anyways, ultrastrict op techniek letten als je er last van hebt (me too).
 
Back
Naar boven