XXL Nutrition

zeurende pijn in linker schouder

Bezoekers in dit topic

zoeren

Novice
20 jaar lid
Waardering
0
Enkele jaren geleden had een een zeurende pijn aan de achterzijde van mijn linker schouder. Deze is na een jaar eindelijk weggegaan. Nu komt de pijn echter weer terug. Het ene moment aan de achterzijde en het andere moment in mijn linker schouderkop. Met name rond het gebied waar de bicep aansluit op de schouder. Reeds meerdere malen met Arnika zalf ingesmeerd en met een ijspack koud gehouden. Maar de pijn (zeurend) blijft terug komen. Ik merk het met trainen als ik borst, schouders en rug train. Soms trekt de pijn ook door in mijn onderarm.

Wie weet wat er aan de hand kan zijn.

Ben je al langs je huisarts geweest of een sportarts?

• Topic Starter Topic Starter
Nog niet. Vorige keer wel bij huisarts geweest. Het is geen slijmbeursontsteking. Die heb ik al eens eerder gehad en dan krijg je je arm niet meer omhoog en dit voelt anders echt zeurend. Reactie toen van huisarts was rust. Te veel belast. Rust hielp toen ook niet. By the way, tijdens een kuur heb ik er veel minder last van.

Heb ik ook, gister naar huisarts geweest en ik moest rustig aan doen. Gewoon geirriteerde vezel had ie het over, niks aan de hand. Gewoon de helft van wat je normaal pakt tillen met trainen was zijn advies.

Ik zou ff helemaal geen bovenlichaam meer trainen voor een paar weken, wel benen.

Het is waarschijnlijk de aanhechting van je linker bicep pees die is geiriteerd, ik heb het zelf ook gehad en het is best een klote blessure.
Ik had ook het geveol dat de hele schouder raar deed, en ook straalde het en beetje uit naar de onderarm, maar in hoofdzaak is de boosdoener denk ik je bicep pees.

Doe rustig aan, eet goed en train gewoon een tijd geen bovenlichaam (en zeker geen borst, zijkant-schouders e.d.) als je er echt helemaal van af wilt komen, beter nu wat langer out of bisness dan dat je het oiver een jaar weer terug krijgt.

succes!

Yo... klopt dat je tijdens je kuur er minder last van hebt.
Met deca, primo, testo...? met deca worden de gewrichten een beetje beter gesmeerd om het zo maar te zeggen. Bij mijzelf kreeg ik na mijn 2e kuurje, een beetje gewrichts-stroevigheid maar gaat dan vanzelf weer gelijdelijk weg. Niet echt storend maar wel aanwezig, als ik niet trainde. Ik zou met je blessure wel een beetje uitkijken, of zowieso in de gaten houden. Bij blijvende/terugkomende pijn/gevoeligheid toch wel even naar de dokter gaan. En niet vergeten eerlijk over je kuurtje(s) praten. Het is tenslotte je huisarts en heeft zwijgplicht. tevens mocht er wat met je aan de hand zijn, weet hij ervan. Ook zeer handige info i.v.m. medicijngebruik/voorschriften.

tokkel zei:
Heb ik ook, gister naar huisarts geweest en ik moest rustig aan doen. Gewoon geirriteerde vezel had ie het over, niks aan de hand. Gewoon de helft van wat je normaal pakt tillen met trainen was zijn advies.

Ik zou dan gewoon niet trainen want wat heeft dat met de helft van je gewichten trainen voor zin ? Enkel het nadeel dat je je schouders blijft belasten ..

zoeren zei:
Enkele jaren geleden had een een zeurende pijn aan de achterzijde van mijn linker schouder. Deze is na een jaar eindelijk weggegaan. Nu komt de pijn echter weer terug. Het ene moment aan de achterzijde en het andere moment in mijn linker schouderkop. Met name rond het gebied waar de bicep aansluit op de schouder. Reeds meerdere malen met Arnika zalf ingesmeerd en met een ijspack koud gehouden. Maar de pijn (zeurend) blijft terug komen. Ik merk het met trainen als ik borst, schouders en rug train. Soms trekt de pijn ook door in mijn onderarm.

Wie weet wat er aan de hand kan zijn.

Het is lastig te zeggen uit dit verhaaltje wat er aan de hand is...
Het kan namelijk een hoop zijn.

Waar ik in eerste instantie aan denk (puur gevoelsmatig) is een tendinitis van de biceps caput longum. Deze pees loopt door een gleuf (sulcus bicepitalis) naar de achterzijde van je schouder waar deze vast zit. Het kan nog weleens voorkomen dat deze door bewegingen deze pees in zijn gleuf heen en weer beweegt wat uiteindelijk voor irritatie zorgt. Wat dan weer apart is dat het met rust niet weg gaat...

Misschien kan een foto uitkomst bieden...

Wat ik me dan wel afvraag : hoe kan een foto zoiets tonen ? Je ziet toch alleen de humerus (en natuurlijk schouderblad en sleutelbeen) maar niet de bicepspees.

Raistlin zei:
Wat ik me dan wel afvraag : hoe kan een foto zoiets tonen ? Je ziet toch alleen de humerus (en natuurlijk schouderblad en sleutelbeen) maar niet de bicepspees.

Correct...

Vaak kan er een morfologische verandering in de sulcus aanwezig zijn die het vermoeden doet rijzen van een irritatie van de biceppees. Maar bij nader inzien vermoedt ik dat een foto niets uitwijst....

Terug
Naar boven