Fitness Seller

Zeus’ kuurlog

Bezoekers in dit topic

Zeus

Novice
Lid geworden
22 dec 2022
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
78kg
Vetpercentage
15%
Beste forumleden,

Begin november wil ik gaan beginnen aan mijn eerste kuur. Ik zat te denken aan de standaard Test-e only kuur van 500 mg per week voor 8 weken. Waarom 8 weken en niet 10? Ik hoor vaak in mijn omgeving dat men na week 8 geen significante toename in kracht of spiermassa hebben ervaren. Ik twijfel nog welk macro schema ik wil gaan aanhouden of moet aanhouden. Mijn voorkeur gaat uit naar de onderstaande Lean Bulk gebaseerd op mijn stats, want wil zoveel mogelijk VVM aankomen. Onder mijn kuurschema staan overwegingen die ik nog heb openstaan.

Kuur en overwegingen
WeekDosering
1 t/m 8 Test-E (500mg | 2x 250mg)
1 t/m 9 HCG ?IU
9 t/m 12Nolvadex 20mg e.d.

Door recente onderzoeken vraag ik mij af of ik wel of niet een PCT moet doen en of ik HCG elke dag moet laten meelopen en hoeveel. Daarnaast wellicht Finasteride op low dose (0.25g / 0.5g) te laten lopen om haaruitval tegen te gaan. Blokkeert natuurlijk wel de gains via DHT, vandaar de microdosis. Al hoor ik ook dat wanneer je stopt met Finasteride, dat je haar alsnog uitvalt dat tijdens je kuur zou zijn uitgevallen.

Mijn stats
Leeftijd: 26 jaar
Ervaring: 12 jaar krachttraining
Lengte: 178 cm
Gewicht: 78 kg
BF%: Geen idee (te veel verschil tussen methodes en apparatuur)

Macro schema:

Lean Bulk
CaloriesProteinFatCarbs
266626789200

Standaard Bulk
CaloriesProteinFatCarbs
3224242107322

Bloedwaarden voor kuur:
(Afspraak is gemaakt)

Huidige fysiek
C98CBFA6-5D7B-4396-9AFD-0F2CBDB77728.jpeg

Shape zou ik nog net wat pushen om iets droger te starten zodat je een langere rek hebt mbt gainen. Kuur iets lager starten en langzaam verhogen bv 350mg pw start en indien progressie beetje stagneert dan 450 en wellicht 5/6 weken later 550mg. Kuur 8 weken zou ik eerder 16 weken van maken, mits shape/gezondheid (bloeddruk / glucose) dit toelaat.

Kcal is persoonlijk, maar houd dit zo laag mogelijk waarop je gemiddeld 0.2/0.5kg pw aankomt, daar waar eetlust altijd een issue gaat worden in een bulk en te snel verhogen is leuk voor het begin, maar nadelig naarmate je verder komt.

Indien bloedwaardes een verhoogd oestrogeen aangeeft dan hier rekening mee houden mbt je kuur. Een kuur maak je nav je bloedwaardes om “ellende” on cycle te voorkomen/beperken.

Zeus Je kunt prima in november starten, dat duurt nog 3 weken en dan cut je nog even de 1e 3-4 weken door in je kuur.

HCG 500iu om de dag
Finasteride is mg, geen gr. ugl is dan 1,25mg als je halve neemt. kuur in elk geval 16 weken en de 1e 4 weken 250mg Test E/C. daarna verhogen naar 375mg en 4 weken later 500mg EW.
verdelen in minimaal 2 injecties. nakuur niet nodig

Zeus Je kunt prima in november starten, dat duurt nog 3 weken en dan cut je nog even de 1e 3-4 weken door in je kuur.

HCG 500iu om de dag
Finasteride is mg, geen gr. ugl is dan 1,25mg als je halve neemt. kuur in elk geval 16 weken en de 1e 4 weken 250mg Test E/C. daarna verhogen naar 375mg en 4 weken later 500mg EW.
verdelen in minimaal 2 injecties. nakuur niet nodig
Dankjewel voor het advies! Jullie zeggen beiden 16 weken, vanwaar de afwijking van 8 - 10 weken? Ben benieuwd wat voor extra voordeel dit kan hebben. Je bent wel langer shutdown en herstel zal dan zeker ook wat langer duren. Is de VVM toename aanzienlijk groter met dit kuurschema?

Dankjewel voor het advies! Jullie zeggen beiden 16 weken, vanwaar de afwijking van 8 - 10 weken? Ben benieuwd wat voor extra voordeel dit kan hebben. Je bent wel langer shutdown en herstel zal dan zeker ook wat langer duren. Is de VVM toename aanzienlijk groter met dit kuurschema?
Zodra je jou eerste injectie test zet gaan jou ballen met vakantie en stopt eigen aanmaak. 8 weken kuren hoog of 16 weken opbouwend laag/middel/hoog brengt dezelfde “schade”, maar je rijd langer op de gains trein.

Wat je aankomt vet/spier is naar aanleiding van jou dieet / training / herstel etc, daarover kan niemand wat zinvols over zeggen.

Je kunt ook het beste gaan cruisen na je kuur, om zvm massa te behouden. als je alleen 2x per jaar wilt kuren heb je genoeg tijd om te herstellen

Je kunt ook het beste gaan cruisen na je kuur, om zvm massa te behouden. als je alleen 2x per jaar wilt kuren heb je genoeg tijd om te herstellen
Dus voor 2 keer per jaar kuren gaat de voorkeur uit naar cruisen na de kuur? Wat is jouw ervaring hier in kwa herstel na het cruisen, libido, bloedwaarden en het eventueel hebben van bijwerkingen?

natuurlijk herstel, ga je van 'blasten' dan cruise
Dus voor 2 keer per jaar kuren gaat de voorkeur uit naar cruisen na de kuur? Wat is jouw ervaring hier in kwa herstel na het cruisen, libido, bloedwaarden en het eventueel hebben van bijwerkingen?
van herstel van een ander kun je niet uitgaan, iedereen is verschillend

Als je cruist op een normale dosis waarin je testosteron waarde heel eind richting het hogere “normaal” waardes zit dan merk je vrij weinig qua herstel. Libido blijft dan “oke”, uiteraard kan dit iets minder zijn dan je blast. Wellicht hier en daar een puistje ivm hormoonschommelingen, maar niks extreems.

Na 10/15 weken cruisen zijn je meeste bloedwaardes weer in range, maar dit scheelt pp en het is verstandig om altijd pre blast dit te controleren dat je een zo goede mogelijke start hebt.

natuurlijk herstel, ga je van 'blasten' dan cruise

van herstel van een ander kun je niet uitgaan, iedereen is verschillend
Thanks! Zal ik Arimidex op lage dosering mee laten lopen of als preventie middel bij de hand houden? Wil de kans op gyno zo laag mogelijk hebben en natuurlijk een operatie voorkomen.

Thanks! Zal ik Arimidex op lage dosering mee laten lopen of als preventie middel bij de hand houden? Wil de kans op gyno zo laag mogelijk hebben en natuurlijk een operatie voorkomen.
Liever niks, en anders aromasin. dit is gezonder dan Arimidex.

Liever niks, en anders aromasin. dit is gezonder dan Arimidex.
Oké, en dan preventief bij de hand neem ik aan? Mocht er gyno optreden, dan stoppen met de kuur en aromasin nemen of de kuur aanhouden en aromasin erbij nemen? Of nolva en aromasin erbij? Ik weet, dit had ik kunnen uitvogelen door mij in te lezen, maar de meningen verschillen zo erg over dit onderwerp en heb liever antwoord van iemand die wat langer traint met veel ervaring omtrent steroïde.

Als je aro goed is krijg je geen gyno, maar vergeet niet dat je ook oestrogeen nodig hebt voor massa bouwen

Als je aro goed is krijg je geen gyno, maar vergeet niet dat je ook oestrogeen nodig hebt voor massa bouwen
Oké, dan hou ik het achter de hand voor de zekerheid. Misschien is taxo wel beter om achter de hand te houden.

Galen Mag ik even jouw kennis gebruiken voor het volgende 😆:

Ik wil mijn bloedwaarden laten meten bij bloedwaardentest.nl (buiten de huisarts om). Ik wil mijn eigen pakket samenstellen, zonde om teveel onnodige waarden te testen.

Welke waarden zijn echt van belang om te checken naast dat ik testosteron, vrij testosteron, oestradiol, cholesterol en natrium wil meten?

Galen Mag ik even jouw kennis gebruiken voor het volgende 😆:

Ik wil mijn bloedwaarden laten meten bij bloedwaardentest.nl (buiten de huisarts om). Ik wil mijn eigen pakket samenstellen, zonde om teveel onnodige waarden te testen.

Welke waarden zijn echt van belang om te checken naast dat ik testosteron, vrij testosteron, oestradiol, cholesterol en natrium wil meten?
Waarom niet bij ons testen? https://www.androidhealthclinic.com/stel-je-eigen-bloedonderzoek-samen

• Like
Waarderingen: Onit
Voor aanvang van een kuur zou ik het Bewust-pakket nemen: https://androidhealthclinic.com/bloedonderzoek

Tijdens een kuur kun je diezelfde doen, maar dan zonder de hormonale parameters.

Je noemt oestradiol en natrium: waarvoor wil je die meten?
Ik zat te denken om mijn oestradiol in kaart te hebben in het geval het hoge waarden bevat en de kans op gyno verhoogt gedurende een kuur.

Mijn natrium en kalium evenwicht wil ik weten in verband met het vast houden van vocht tijdens de kuur door de anabolen en de invloed op de de bloeddruk, mochten deze ook te hoog zijn dat weet ik ook of ik er aan moet beginnen. Misschien zit ik helemaal fout hoor, maar zo had ik het begrepen

Ik zat te denken om mijn oestradiol in kaart te hebben in het geval het hoge waarden bevat en de kans op gyno verhoogt gedurende een kuur.

Mijn natrium en kalium evenwicht wil ik weten in verband met het vast houden van vocht tijdens de kuur door de anabolen en de invloed op de de bloeddruk, mochten deze ook te hoog zijn dat weet ik ook of ik er aan moet beginnen. Misschien zit ik helemaal fout hoor, maar zo had ik het begrepen
Oestradiolwaarde vind ik daar eerlijk gezegd niets voor toevoegen. Wij vragen deze zelf alleen bij verdere diagnostiek aan, niet screenend. Maar heel veel klanten vragen het aan waardoor we die waardes veel zien. Eindstand: die waarde heeft echt 0 voorspellende waarde voor gyno.

Je natrium- en kaliumwaardes houdt je lichaam nauwkeurig binnen een heel smal bereik aan waarden (waar de referentiewaardes dus op zijn gebaseerd). Die wijken eigenlijk alleen soms af bij bepaalde medicatie, bij uitdroging of bij bepaalde ziektebeelden. Over vochtvasthouden en je bloeddruk zeggen die waardes niets. Als die waardes te hoog zijn mankeer je iets serieus. (De kaliumwaarde kan overigens niet betrouwbaar bepaald worden wanneer het bloed op de post gaat naar een lab, zodra het getransporteerd wordt knappen er teveel cellen in het monster waardoor de kaliumwaarde te hoog uitvalt.)

Als je je bloeddruk wilt weten kun je die natuurlijk gewoon meten met een bloeddrukmeter.

Back
Naar boven