XXL Nutrition

zie hier en hoeveel mensen de mexicaanse griep hebben

Bezoekers in dit topic

hardcorebuilder

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
16 apr 2006
Berichten
11.389
Waardering
358

Sinds de uitbraak van de Mexicaanse griep zijn in verschillende landen mogelijke besmettingen gemeld. In veel gevallen gaat het om vals alarm, op andere plaatsen blijkt het wel degelijk te gaan om het virus. Buiten Mexico zijn echter nog geen mensen overleden aan de besmetting.

Inmiddels duiken overal ter wereld verdachte gevallen op. Je kan de verspreiding van het virus volgen op de kaart:
- Pijltjes zonder stip: dodelijke gevallen
- Roze pijltjes: verdachte gevallen
- Gele pijltjes: verdachte gevallen bleken vals alarm
- Paarse pijltjes: zeker of hoogstwaarschijnlijk Mexicaanse griep

Hier sommen we de belangrijkste gevallen op:

EUROPA

- België
Het Interministerieel Commissariaat Influenza laat weten dat geen enkele van de zes verdachte gevallen in ons land effectief de Mexicaanse griep heeft opgelopen. De zes hebben testen ondergaan nadat zij symptomen van de griep vertoonden, maar de analyses van het Wetenschappelijk Instituut Volksgezondheid (WIV) waren allen negatief. De overheid biedt informatie op www.influenza.be en www.diplomatie.be.

- Frankrijk
Drie mensen uit Lille blijken niet besmet na een reis naar Californië. Een vrouw uit Parijs wordt nog onderzocht.

- Spanje
De eerste besmetting in Europa werd in Spanje officieel bevestigd. Een 23-jarige man testte positief na een bezoek aan Mexico. 22 mensen worden onderzocht.

- Groot-Brittannië
Twee Schotten kwamen van Mexico terug met het virus. Ze liggen in het ziekenhuis en zijn aan de beterhand. In Manchester tonen tests aan dat een Canadese vrouw niet besmet is.

Andere Europese landen
- Ook in Italië, Zwitserland, Denemarken en Zweden zijn mensen met symptomen opgenomen. In deze gevallen is het nog niet zeker of het om Mexicaanse griep gaat.


BUITEN EUROPA

- Mexico
In Mexico worden al 152 overlijdens toegeschreven aan de Mexicaanse griep. De griep is officieel vastgesteld bij 26 gevallen. Bijna 2.000 mensen werden opgenomen in het ziekenhuis.

- Verenigde Staten:
In de VS is de noodtoestand uitgeroepen. Er zijn 50 bevestigde gevallen in vijf staten.
- New York: Het virus werd vastgesteld bij 8 leerlingen na een schoolreis naar Mexico. Ze zijn aan de beterhand, maar zouden anderen hebben besmet, onder wie twee Franse leerlingen die hun school in Queens bezochten.
- Ohio: 1 geval
- Californië: 7 gevallen
- Texas: 2 gevallen
- Kansas: 2 besmettingen, 1 al genezen

- Canada
Zes bevestigde gevallen. Vier leerlingen van een school in Nova Scotia herstellen van een milde vorm.

- Nieuw-Zeeland
Negen leerlingen en een leraar werden in quarantaine geplaatst na een reis naar Mexico. Ze testten positief op influenza A en hebben vermoedelijk Mexicaanse griep. Nog 56 andere mensen worden getest.

- Australië
In Australië onderzoekt de overheid 27 verdachte gevallen. Nog 300 andere mensen kwamen mogelijk in contact met de ziekte. (sam)
 
Jaarlijks gaan er in Nederland 30.000 mensen dood aan de gewone griep, wereldwijd zijn tot nu toe 73 gevallen van varkensgriep met zekerheid
vastgesteld en iedereen staat op zijn kop. Natuurlijk bestaat er een kans dat dit uitloopt op een grieppandemie maar de media maakt er wel een
behoorlijke drama show van.

Een mens lijdt het meest voor datgene wat hij vreest.
 
Jaarlijks gaan er in Nederland 30.000 mensen dood aan de gewone griep, wereldwijd zijn tot nu toe 73 gevallen van varkensgriep met zekerheid
vastgesteld en iedereen staat op zijn kop. Natuurlijk bestaat er een kans dat dit uitloopt op een grieppandemie maar de media maakt er wel een
behoorlijke drama show van.

Een mens lijdt het meest voor datgene wat hij vreest.
+1 en hier in nl hebben we genoeg medicijn tegen deze groep.
Niet om te voorkomen maar om te genezen
 
Appels met peren vergelijken.

'Echte' griep komt tegenwoordig niet eens voor in NL. Dat zeggen we alleen in de volksmond, overigens zijn die 30xxx mensen, allemaal erg oud, laatste fase van hun leven, veel complicaties en ja dan gaan ze dood van een verkoudheid.

Orly Luppie? Medicijnen om te genezen?
Beter lees je wat verder, we hebben alleen virale remmers, dus geen medicatie om te genezen.
 
We hebben geen medicijnen om te genezen idd, mocht het echt uitbreken dan hebben we alleen remmers
 
ja wij worden ingeent tegen gewone griep niet tegen deze griep, daarom is hier miss meer risico he? snap niet dat dat moderator kan worden
 
Nou jah dat bedoel ik. Uiteindelijk gaan de meesten er dan nog niet dood aan.
Alleen hele kleine kinderen of oude mensen en zwakke mensen
 
ja wij worden ingeent tegen gewone griep niet tegen deze griep, daarom is hier miss meer risico he? snap niet dat dat moderator kan worden

Last van de hormonen? Ik wil alleen aangeven dat het vaak alleen paniekzaaierij is.
 
Nou jah dat bedoel ik. Uiteindelijk gaan de meesten er dan nog niet dood aan.
Alleen hele kleine kinderen of oude mensen en zwakke mensen

5.Waarom zijn veel dodelijke slacht-

offers tussen 25 en 45 jaar?

Ook dat is niet duidelijk. Het is wel eigenaardig, omdat griep normaal eerst heel jonge en oude mensen velt die minder weerstand hebben. Er zijn wel aanwijzingen: 'Lichaamscellen van jonge mensen maken sneller eigen ontstekingsremmers aan, zoals cytokine', zegt Van Reeth. 'Dat is belangrijk voor het afweer- en immuunsysteem. Maar als het lichaam te veel cytokine aanmaakt, kan het ook averechts werken en de mens ziek maken. Men neemt aan dat dat ook is gebeurd bij het uitbreken van de vogelgriep.'
 
Ik heb iig al het product Tamiflu in huis liggen.
Makkelijk zo'n zusje die bij de huisarts werkt
 
Ik heb iig al het product Tamiflu in huis liggen.
Makkelijk zo'n zusje die bij de huisarts werkt

Ik heb soapy met anti-bacteriele werking in huis. :rolleyes:
 
Jaarlijks gaan er in Nederland 30.000 mensen dood aan de gewone griep, wereldwijd zijn tot nu toe 73 gevallen van varkensgriep met zekerheid
vastgesteld en iedereen staat op zijn kop. Natuurlijk bestaat er een kans dat dit uitloopt op een grieppandemie maar de media maakt er wel een
behoorlijke drama show van.

Een mens lijdt het meest voor datgene wat hij vreest.

Die 30000 mensen zijn bijna altijd zwakkere mensen. Het gevaarlijke aan deze griep is dat ook relatief fitte en jonge mensen hier aan kunnen overlijden..

Dan nog geef ik je gelijk dat het geen zin heeft om je druk te maken. Maar dat geldt voor alles.
 
Lol er zijn buiten Mexico nog geen dodelijke gevallen van de Mexicaanse griep, niet zo panisch doen...
 
Lol er zijn buiten Mexico nog geen dodelijke gevallen van de Mexicaanse griep, niet zo panisch doen...

Het gaat om een eventueel vervolg, waarbij het virus verder muteert om vervolgens veel sneller van mens tot mens over te gaan, en eventueel (aanzienlijk) dodelijker te worden.

Het virus is een mix van vier eerdere virussen en in deze fase is er een redelijke kans dat het verder muteert, aldus volgens een deskundige in een artikel in het NRC.

Daar ligt het grote risico lijkt me. Tot nog toe is het virus vrij traag (in meer dan een maand tijd slechts 1600 gevallen in onder andere een gebied met 30 miljoen mensen op een kluitje), maar dat kan gaan veranderen.

Overigens waren het aantal dodelijke slachtoffers bij de Spaanse griep met een geschatte 40 tot 50 miljoen van de 500 miljoen besmette mensen 'slechts' 1/10 of minder van het geheel. Bij de Hong Kong griep was dit 1 op de 15. Zo dodelijk is zo'n pandemie waarschijnlijk dus ook weer niet.

Of het moet deze keer veel ernstiger worden. Bij de voor de mens bestemmettelijke variant van de vogelgriep was het aantal dodelijke slachtoffers bijna de helft van het aantal besmette gevallen.
 
Ik heb iig al het product Tamiflu in huis liggen.
Makkelijk zo'n zusje die bij de huisarts werkt

:roflol:

Wat een grap ben jij luppie.


moet bijna huilen van jou domheid.

ik stuur nog ff een tena lady setje naar je adres!
 
Mexicaanse griep?!?

Is dat ongeveer hetzelfde als de Colombiaanse verkoudheid??
 
Jaloers op wat?

jou rotkop?
jou domheid?
jou psycho gedachtes?
jou 0,0 mentaliteit?
jou geen attitude sT?


Dacht het niet. doei

Hahahaha wat een Gefrustreede homofieletje :ds:
Ik zet het op heel hyves
 
Back
Naar boven