Fitness Seller

ziek van het trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mich

Dutch Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
22 mrt 2003
Berichten
280
Waardering
1
Ik ben de laatste 2 maanden 3 x ziek geweest, en ook echt goed ziek. Het is nu weer zover, verdomme 40 graden koorts. Het lijkt telkens te komen de dag nadat ik zwaar getraind heb. Ik eet goed, ook vitamine c enzo. Heben jullie enig idee hoe dit komt?
 
Hoe ga je naar de sportschool? per fiets?
Zo ja, dan moet je rekening houden met hoe je je kleed.
Ik heb t een keer gehad, toen was ik mn handdoek vergeten dus ging ik maar naar huis zonder te douchen, was koud dus mn jasje bleef lekker dicht maar aangezien ik nog beetje aan t zweten was van t trainen merkte ik twee dagen naderhand dat ik me ook beroerd voelde. Was dus volgens mij de oorzaak want ik word vrijwel nooit ziek (afkloppen, dandy..)

Alhoewel, 3 keer....
Zou een teken van overtraining kunnen zijn?:dunno:
 
Laatst bewerkt:
Zou ff langs de dokter gaan, bloed prikken, waarschijnlijk heb je ergens een infectie.

Grtz
 
Originally posted by dandyman
Hoe ga je naar de sportschool? per fiets?
Zo ja, dan moet je rekening houden met hoe je je kleed.
Ik heb t een keer gehad, toen was ik mn handdoek vergeten dus ging ik maar naar huis zonder te douchen, was koud dus mn jasje bleef lekker dicht maar aangezien ik nog beetje aan t zweten was van t trainen merkte ik twee dagen naderhand dat ik me ook beroerd voelde. Was dus volgens mij de oorzaak want ik word vrijwel nooit ziek (afkloppen, dandy..)

Alhoewel, 3 keer....
Zou een teken van overtraining kunnen zijn?:dunno:

Ik loop altijd naar me gym, hij zit op 5 min. afstand. Maar wat ik ook vreemd vind is dat ik het alleen na een hele zware workout heb. En ik neem toch genoeg voedingstoffen/vitamines tot me.
 
heb ik ook vaak gehad maarja dat kwam meer doordat ik soms nog wat bezweet op de scooter ging .
mischien een goede cooling down en na het trainen ffe douchen in de sportschool zodat je goed bent afgekoeld ....

gr BT
 
Ik douche nooit in de sportschool, gewoon ff afkoelen en direct naar huis en daar lekker douchen. Nooit probs gehad kwa verkoudheid ofzo.
 
[

Heb je last van opgezette klieren in je lies of hals? Ik vind het waarschijnlijker dat je gewoon een koudje hebt gevat of de pech hebt dat er veel virussen rondwalen in je woonplaats!

Beterschap!
 
Misschien signaal van je lichaam dat je te zwaar traint.....
 
Originally posted by man_of_magic
Misschien signaal van je lichaam dat je te zwaar traint.....

Ja, hier zit ik ook aan te denken. Ik doe ook veel oefeningen till failure. Ik ga het gewoon ff iets rustiger aan doen.
 
Originally posted by Mich


Ja, hier zit ik ook aan te denken. Ik doe ook veel oefeningen till failure. Ik ga het gewoon ff iets rustiger aan doen.

Neej,wat mister Worf. zegt is meer kloppend..
Ik ken zoveel mensen die veel oefeningen tot failure doen..hoort niets uit te maken.
 


Neej,wat mister Worf. zegt is meer kloppend..
Ik ken zoveel mensen die veel oefeningen tot failure doen..hoort niets uit te maken.

:no:

Volgens mij is het hier toch al echt vaker besporken hoor, maar altijd tot failure trainen is gewoon niet gezond.
 
Ik train al echt zo lang "till failure" en heb nooit last van veel ziekte! Gewoon veel rust pakken. Zwaar trainen=veel rusten dan is alles goed!
 
Ja, maar het blijft natuurlijk vreemd. Ik ga toch maar wat rustiger aan doen want anders kom ik helemaal niet meer aan trainen toe...
 
Zou ik ook doen als ik jou was, onthoud dat om de zoveel tijd een rustweekje tussendoor meer goed dan kwaad doet.
 
Ik merk wel vaak dat mijn weerstand na een zware training voor een paar uur serieus keldert. Voel me ook een uur na training ook enorm moe. Mijn dokter sprak laatst wanneer ik vroeg hoe het kwam dat ik de laatste tijd regelmatig last had van keelpijn e.d. een tijdje na de training of de dag erna wat dan uitmondde in koorts enz, over het feit dat mijn Na-Ka balans misschien niet in orde was. Gewoon water drinken tijdens de training blijkt niet echt voldoende te zijn. Dus ik heb me dan maar aan de Aquarius geslagen. Heb haar nu wel niet gevraagd hoeveel Natrium en Kalium je nu precies binnen moet krijgen. Kijken of het nu wat beter gaat met een blikje per training en extra water.
 
O.k. thnx, misschien is dit het wel. Ik ga het gewoon eens proberen.
 
Back
Naar boven