Fitness Seller

Ziek, wel of niet gaan trainen??? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RobbieH

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
865
Waardering
0
Heb vannacht echt klote geslapen omdat ik verkouden ben geworden.
het gaat nu wel weer maar is het verstandig om te gaan trainen als je ziek bent???
Ligt er denk ik ook wel aan hoe ziek je bent natuurlijk.
 
Tsja het hangt er geheel van af hoe ziek je ben ja.
ALs ik me gewoon wat "minder" voel dan ga ik altijd wel trainen, en na het trainen voel ik me (bijna) altijd stukken beter.
Als je slecht hebt geslapen dan word je prestatie wel wat minder. Dus dat kan demotiverend zijn.
 
Verkouden...dat is niet ziek he. Niet te flauw, het trainen zal je goeddoen!
 
Misschien even wat vitamine C tabs halen ergen?
 
Ik slik sowieso meerder vitamine C pillen per dag
Was echt niet een " beetje" verkouden ben geen aansteller :)
Alles zat helemaal dicht en was aan het hoesten alsof ik een flinke roker was.
En lekker zweten de hele tijd en enorm slap.
Heb daardoor vannacht maar +- 4 uur geslapen en moest vandaag werken :(
Ben maar gewoon gegaan omdat ik nog in mijn eerste maand zit en mij niet meteen ziek wil melden.
Maar gaat nu alweer een stuk beter dus nu lekker slapen en morgen weer trainen.

Maar mijn vraagw as du eigenlijk ofdat je je lichaam dan beter de rust kan gunnen of toch kan gaan trainen.
Denk trouwens dat ik het zelf wel weet :) ziek is ziek en als je dan toch zwaar gaat trainen zal het A niet goed gaan en toch niet veel nut hebben en B het zal je herstel in de weg staan
 
Ik hoorde vandaag een man erover praten, dat hij ziek was en toch ging trainen,omdat hij geen trugval wilde en toen storte hij helemaal in en kon hij een week niet trainen en was zijn trugval nog erger, omdat hij een week niet meer kon trainen.
 
Komt erop neer dat je wel kan trainen maar alleen als je je daarbij nog goed voelt.
ook zal je nog beter moeten eten, vitaminen ed slikken om je immuumsysteem, dat nog verder verzwakt door te trainen, sterk te houden zodat het de ziekte kan bestrijden.
Maar als je je te zwak voelt dan heeft trainen ook weinig zin en kan je beter ff uitzieken.
 
Ik zou zeggen zolang je geen koorts hebt. lekker trainen.
Of je moet natuurlijk snip verkouden zijn en géén adem kunnen halen;)

ciao
 
Advies van Lee Labrada:

"'Als ik ziek wordt, moet ik dan blijven trainen?' Het antwoord lijkt me duidelijk, toch? Maar ik ken de mentaliteit van de sportschool die-hards, omdat ik om ze heen ben opgegroeid.

Het antwoord..
- Als je het gevoel hebt dat je ziek aan het worden bent, stop dan direct met je training.
Je lichaam heeft alle energie nodig voor haar immuunsysteem, die op volle toeren gaat draaien.

- Wanneer je stopt met trainen wordt er minder glutamine gebruikt door de spieren, waardoor het in het immuunsysteem kan worden gebruikt.

- Vergroot de l-glutamine inname naar 10g/dag Glutamine is niet alleen een goedkope verzekering tegen griep, het helpt je lichaam herstellen van blessures, wat weer leidt tot betere spiertoenames. Glutamine stimuleert de proteïne synthese (Let op: Labrada ontwikkelt de meest fijne l-glutamine beschikbaar op de markt. Het wordt door onafhankelijke laboratoria getest, en ondersteund door mijn persoonlijke garantie, dus je krijgt altijd waar voor je geld. Als u nog niet in het bezit bent van L-glutamine, klik dan hier.)

- Consumeer meer whey proteïne. Whey is van nature rijk aan immunoglobulines, die het immuunsysteem ondersteunen.

- Blijf gezond eten. Vermijd ‘makkelijke maaltijden,’ vooral die veel suiker bevatten. Suiker zorgt voor een insulinepiek, en dit doet niet veel goeds voor het immuunsysteem. In feite zorgt suiker er zelfs voor dat u zieker wordt. Vermijd creatine transportsupplementen die veel dextrose bevatten. Dextrose is een simpel suiker, en simpel gezegd, rotzooi, wat alleen maar zorgt voor onderdrukking van het immuunsysteem, en een toename in lichaamsvet. Het is een populair ingrediënt gebruikt door een aantal supplementenbedrijven, omdat het een goedkope vulstof is. Het kost zo’n 25 cent per pond, dus, de volgende keer dat u van plan bent zo’n populair creatineproduct aan te schaffen, doe dan eerst een simpel rekensommetje en zie hoeveel u daadwerkelijk bepaalt voor die ongezonde goedje.

- Vergroot de Vitamine C en E inname, dit zijn beide sterke anti oxidanten.

- Drink meer vloeistoffen.

- Slaap meer. Rust is een vitaal onderdeel van het immuunsysteem.

- Bezoek een arts. Als u een infectie heeft, heeft u mogelijk antibiotica nodig. Des te eerder u beter bent, des te eerder u weer kunt gaan trainen!

- Zodra u zich weer beter voelt, begin dan weer langzaam aan met trainen.. Uw eerste sessie zou moeten bestaan uit 20-30 minuten fietsen. De hierop volgende sessie gebruikt u zo’n 60% van het gewicht waar u normaal mee zou trainen."


Misschien een lang verhaal, maar doe je er voordeel mee. :)
 
Mijn ervaring is..........erg verkouden ? dan geen beentraining. Dat is niets waard. Wordt alleen maar k*t omdat je niet voldoende zuurstof tot je kan krijgen.

Voor de rest kan het wel redelijk tenzij je tegen de koorts aan zit.

Overigens is er absoluut niets mis met een weekje rust. Eens in de 6 tot 8 weken neem ik ook een hele week rust net als 80% van de heren (en dames) die BB-en. In die week herstelt je lichaam en kom je vaak uitgerust en sterker terug. Als je na 14 weken niet goed vooruitgaat, denk dan ook eens aan die week rust.

De 3 dingen waar je altijd aan moet denken zijn toch TRAINING, VOEDING en......................RUST !!!!!!!!!! (staat er niet voor niets bij :D)


Daarom een week niet trainen zal je absoluut geen terugval geven als je goed blijft eten. Eerder vooruitgang.
Denk daarom eens na. Als je dan toch ziek bent en waarschijnlijk zieker wordt, is het dan niet beter gewoon ff een weekje te rusten, als je daar toch al aan toe was ?? Je weet dat die training je lichaam in ieder geval alleen maar zwakker zal maken dus moet die verkoudheid wel behoorlijk meevallen als je gewoon wil gaan trainen zonder dat het de komende dagen erger wordt.
 
Ligt eraan als het ernstig is niet gaan trainen en gewoon rust houden !

Als het meevalt wel gaan maar een stukje minder intensief als normaal ..

Je lichaam heeft namelijk energie nodig om te herstellen van de ziekte, als je dan ook nog gaat trainen heeft het nog meer energie nodig waardoor je lichaam niet goed kan herstellen
 
het enige wat ik er nog aan kan toevoegen is:

Beterschap
 
Goede tip van Ilya.

Wat je ook kan doen, als je toch even wilt trainen, is alle spieren even onder spanning zetten. Doe dan weinig reps (4), misschien met iets meer gewicht dan je normaal doet. Dat put je niet zoveel uit en de spieren hebben toch een prikkel gehad.

Mijn ervaring is dat ik juist ziek wordt na een uitputtende training.
 
Back
Naar boven