AndroidHealthClinic

Ziek zijn is k*t!

Bezoekers in dit topic

RendezVous

Dutch Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
2
Ziek zijn is kut!

Dit jaar heb ik alles goed gedaan, dik aangekleed, extra vitamintjes genomen goed gegeten...

En dan toch nog verkouden geworden :(. Het is ieder jaar weer het zelfde liedje.. Zwaar klote gewoon!

Het lijkt wel een ritueel, ieder jaar als het winter wordt, word ik ziek.
Kan nu niet eens een simpel de trap op zonder buiten adem te zijn, heb het gevoel dat mijn longen ontploft zijn en mijn luchtbuizen 4x zo dik zijn geworden. Na een dagje school ben ik gewoon totaal _op_. (ben vandaag ook lekker thuis gebleven :p).

Een week geleden had ik nog een griepprik gehad, dus ik hoop dat ik dit jaar niet de griep krijg want dat is nog 10x erger dan een verkoudheidje..

Ik wou dat ik weer beter was...
Iemand nog tips voor mij? :help:

ik heb van die homeopatische pillen geslikt tegen verkoudheid en griep op de eerste dag dat ik verkouden werd 2 weken terug en t verminderde gewoon echt enorm, mn neus was niet meer verstopt, geen last van mn keel, etc. T onderdrukte de verkoudheid grotendeels en nu is t weer over.

Vit C, heel veel vitamine C. Ik neem normaal 3 keer per dag 1 gram, als ik verkouden ben het liefst bij iedere maaltijd een gram. Baadt het niet dan schaad het niet :).

Beterschap.

• Topic Starter Topic Starter
Ik neem al veel vit. C smorgens 2x1gr. gedurende de dag nog een paar en 'savonds 2x1gr. Maar eet ook sinassappels enzo :)

MM, welke homeopatische pillen had je geslikt ? misschien iets voor mij..

wat trouwens ook k*t is, een kriebelende keel, en dan in een overvolle trein luidruchtig zo hard moeten hoesten dat je tranen in je ogen krijgt... :(

Als je in homeopathie gelooft tssss. verdund tot het het onder meetbaar niveau is en er slechts een 'geheugen' overblijft.. tjonge, dan laat ik liever nog een wichelroedeloopster komen om water op te sporen, daar is nog meer waar van dan van homeopathie.

Geloof wel in accupunctuur bijv.. dus heb de alternatieve medicijnen niet uit pakket gehaald, maar het liefst had ik die troep apart gezien zodat ik er niet aan mee hoef te betalen

O ja, neem 2x1000mg vit C per dag en uiteraard voldoende fruit. Niets gaat boven fruit !

Espi (wel erg verkouden en keelpijn gehad, maar toch getraind, heb blijkbaar ijzeren gestel, ga trouwens alleen maar meer junkfood vreten als ik ziek ben :( )

mijn vader is gister toevallig bij de homeopaat geweest. Men pa heeft echt een gigantische waslijst met dingen waar die last van heeft, zonder dat me pa daar ook maar iets over tegen die gozer had gezegt kon ie et overgrote deel van zijn problemen doormiddel van elektronische accupunctuur opnoemen. Dat vond ik op zen minst toch wel indrukwekkend.

Esperantisto zei:
Als je in homeopathie gelooft tssss. verdund tot het het onder meetbaar niveau is en er slechts een 'geheugen' overblijft.. tjonge, dan laat ik liever nog een wichelroedeloopster komen om water op te sporen, daar is nog meer waar van dan van homeopathie.

Geloof wel in accupunctuur bijv.. dus heb de alternatieve medicijnen niet uit pakket gehaald, maar het liefst had ik die troep apart gezien zodat ik er niet aan mee hoef te betalen

O ja, neem 2x1000mg vit C per dag en uiteraard voldoende fruit. Niets gaat boven fruit !

Espi (wel erg verkouden en keelpijn gehad, maar toch getraind, heb blijkbaar ijzeren gestel, ga trouwens alleen maar meer junkfood vreten als ik ziek ben :( )

Is het een kwestie van 'geloven' in homeopathie ? Homeopathie is gewoon o.a. genezing/geneesmiddelen die dicht bij de natuur staan. En dat werkt trouwens voor de meeste geweldig.

ja precies CQ_Demolisher

Espi, voor mij werkte het, netzoals die gel voor gewrichtpijn etc.

Man-Mountain zei:
ja precies CQ_Demolisher

Espi, voor mij werkte het, netzoals die gel voor gewrichtpijn etc.

Voor mij werkt het ook altijd, zeker middelen tegen keelpijn en verkoudheid.

placebo effect, niets anders.. die verkoudheid was anders ook overgegaan.
en het kan best zijn dat een homeopaat wel kundig is als genezer? Heeft niks met de medicijnen te maken..

Het is gewoon kul in mijn ogen..in water zitten honderden stofjes die tot op superlage hoeveelheden zijn verdund, maar daar merk je niks van! Alleen als het ingestraald is of zo, zoals met homeopathische middeltjes zou het wel werken, ga toch gauw ;).

Espi

Onzin, er zijn genoeg homeopatische medicijnen die we nog niet ontdekt hebben bijv in de amazone. Hoe wilde je verklaren dat al die mensen die niet geholpen konden worden door de medische wetenschap, wel beter geworden zijn door alternatieve genezing mbt van o.a. planten? Geestekracht? Right. Ik zelf heb vroeger als kind last gehad van een huidziekte en was compleet afgeschreven door de dokters hierzo, geen genezing mogelijk volgens hen. Toch ben ik er compleet van genezen(behalve een klein litteken boven mn ooglid) door een alternatieve geneesheer die o.a. planten gebruikte. Dat was eigenlijk voor mij wel genoeg reden om plantenextracten niet zomaar af te schrijven als onzin.

Esperantisto zei:
placebo effect, niets anders.. die verkoudheid was anders ook overgegaan.
en het kan best zijn dat een homeopaat wel kundig is als genezer? Heeft niks met de medicijnen te maken..

Het is gewoon kul in mijn ogen..in water zitten honderden stofjes die tot op superlage hoeveelheden zijn verdund, maar daar merk je niks van! Alleen als het ingestraald is of zo, zoals met homeopathische middeltjes zou het wel werken, ga toch gauw ;).

Espi

Die medicijnen zijn veelal opgebouwd uit kruiden, planten e.d.
Het zijn producten uit de natuur die al vele jaren hun dienst hebben bewezen en tot op heden doen ze dat nog steeds. Dat jij het als een placebo effect opvat is prima, k maar ga niet anderen jouw mening opdringen k.

We hadden het overigens niet over een homeopaat maar homeopathie in de zin van medicijnen zoals A. Vogel's.

Man dat zijn geen HOMEOPATISCHE middelen, maar natuurgeneesmiddelen.

Homeopathie heeft alleen maar gemeen met natuurgeneesmiddelen dat het ook wel kruiden gebruikt maar die worden dan vervolgens zodanig verdund dat het niet meer waarneembaar is, duh.

Ben zelf grote fan van natuurgeneeswijzen, maar dan van merkbare hoeveelheden. Guggul wat ik gebruik bijv is oeroud ayurvedisch medicijn.
ook yohimbine is al heel lang bekend in Afrika, net zoals dat wilgenbast al duizenden jaren gebruikt wordt (en nu bekend als aspirine).
Niet alles wat uit moeder natuur komt is trouwens veilig. Synthetische aspirine is beter dan wilgenbast, net zoals synthetische ephedrine/yohimbine minder nevenwerkingen heeft.

Geen zin er literatuur over na te slaan, maar in mijn ogen valt homeopathie onder je reinste kwakzalverij.

Espi

Hey hey..

We hadden het over mij en ziek zijn :P
en niet over Homeopatisch vs. Natuurlijk

Man Mountain wat voor spul had je gebruikt?

Van homeopathie weet ik helemaal niets, maar van natuurgeneeskunde...oeh :). Mijn ma is natuurgeneeskundige en je kan zeggen wat je wilt, mij heeft ze voor de volle 100% overtuigd van de werking ervan (ze weet zelfs dystrofie te genezen mbv massages en voeding :eek:).

Maar ziek zijn in het algemeen is zwaar verrot :), ik had onlangs een zware buikgriep en ben toen 4 dagen ziek geweest. Het duurde 2,5 week, voordat ik mijn kracht weer terug had...

Dan toch nog even een aanvulling. Ik vermoed dat de hedendaagse mens met zijn gemaksgewoonten van een geheel verwarmd huis, lekker warme douche en warme metro/bus/auto en kantoor/school, erg vatbaar is geworden voor ziekten.
Beetje kou lijden geeft meer weerstand. Ik gooi het daar altijd op als reden dat ik zo weinig ziek ben. (onverwarmd huis, slechte douche, altijd op fiets naar school etc).
In de pak 'm beet 21 jaar dat ik school heb gehad (kleuterschool t/m uni), ben ik niet langer dan 14 dagen of zo ziek geweest. En grootste deel was dus kinderziekten op lagere school.
Kwestie ook van mentaliteit, ik was een stuudje en zat snotterend in de klas, achteraf niet zo slim, leuk om anderen ook ziek te maken, maar daar dacht ik niet aan toen.. was idd erg school-o-fiel.

Espi

Ziek zijn sucks!!! Damnit ik ben sinds gisteren ook niet echt goed fit. Beetje snel warm en koud, beetje keelpijn. Aankomend verkoudheidje. Vanmorgen tot half 1 uitgeslapen en nu de hele dag zo veel mogelijk eten. Extra vitaminenpilletje en wat extra vitC. Ook maar een keer niet trainen dan. Hopelijk morgen wel trainen en anders volgende week pas weer. Wel balen want ik ben net deze week met mijn SwoleV2 begonnen... :(

Esperantisto zei:
Dan toch nog even een aanvulling. Ik vermoed dat de hedendaagse mens met zijn gemaksgewoonten van een geheel verwarmd huis, lekker warme douche en warme metro/bus/auto en kantoor/school, erg vatbaar is geworden voor ziekten.
Beetje kou lijden geeft meer weerstand. Ik gooi het daar altijd op als reden dat ik zo weinig ziek ben. (onverwarmd huis, slechte douche, altijd op fiets naar school etc).
In de pak 'm beet 21 jaar dat ik school heb gehad (kleuterschool t/m uni), ben ik niet langer dan 14 dagen of zo ziek geweest. En grootste deel was dus kinderziekten op lagere school.
Kwestie ook van mentaliteit, ik was een stuudje en zat snotterend in de klas, achteraf niet zo slim, leuk om anderen ook ziek te maken, maar daar dacht ik niet aan toen.. was idd erg school-o-fiel.

Espi

ik loop thuis ook half naakt rond terwijl de cv op 15 staat en de ramen open staan..ik ben bijna nooit ziek, uit afgelopen 3 jaar herinner ik me dat ik alleen ziek was toen ik moest overgeven van te veel voedsel en na een botbreuk

back2nature! amar niet overdrijven uiteraard

Als ziek zijn een k*t was, dan zou ik net géén vit C nemen

Terug
Naar boven