- Waardering
- 5
Heb al enkele jaartjes last van mijn nek. Het minste dat ik aan een bar hang of gewicht boven mn schouders til, houd ik er een blessure aan over. Twee jaar geleden ben ik plots gestopt met rug oefeningen te doen. Het aantal nekklachten verminderden hierdoor drastisch. Enkele weken heb ik mn rugoef hervat, omdat ik wist dat ik dom bezig was. Spijtig genoeg zijn mijn nekblessures sinds mijn hervatting terug van toepassing
...
Waarom??
Tijdens de oef voornamelijk schoulder press met dumbbells en rows, vooral wanneer ik zwaar ga, krijg ik plots steekjes op een bepaald plekje in mn lats(op de achterkant van mn nek dus).. Vervolgens wordt mn nek stijf en loop ik 1 tot 2 dagen rond met een stijve nek.. Daarna vzerdwijnen de klachten en kan ik terug alles doen. Heb info opgezocht op bb.com en vond het volgende
Neck Strain: Injury resulting from undo stress placed on the muscles of the neck. Common during shoulder shrugs, squats, etc.
Kan het zijn dat ik dit heb? Is het erg of kan het veregeren?

Waarom??
Tijdens de oef voornamelijk schoulder press met dumbbells en rows, vooral wanneer ik zwaar ga, krijg ik plots steekjes op een bepaald plekje in mn lats(op de achterkant van mn nek dus).. Vervolgens wordt mn nek stijf en loop ik 1 tot 2 dagen rond met een stijve nek.. Daarna vzerdwijnen de klachten en kan ik terug alles doen. Heb info opgezocht op bb.com en vond het volgende
Neck Strain: Injury resulting from undo stress placed on the muscles of the neck. Common during shoulder shrugs, squats, etc.
Kan het zijn dat ik dit heb? Is het erg of kan het veregeren?