XXL Nutrition

Zieke Lats?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nicodemus6

Competitive Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
25 feb 2003
Berichten
2.026
Waardering
5
Heb al enkele jaartjes last van mijn nek. Het minste dat ik aan een bar hang of gewicht boven mn schouders til, houd ik er een blessure aan over. Twee jaar geleden ben ik plots gestopt met rug oefeningen te doen. Het aantal nekklachten verminderden hierdoor drastisch. Enkele weken heb ik mn rugoef hervat, omdat ik wist dat ik dom bezig was. Spijtig genoeg zijn mijn nekblessures sinds mijn hervatting terug van toepassing :mad: ...
Waarom??

Tijdens de oef voornamelijk schoulder press met dumbbells en rows, vooral wanneer ik zwaar ga, krijg ik plots steekjes op een bepaald plekje in mn lats(op de achterkant van mn nek dus).. Vervolgens wordt mn nek stijf en loop ik 1 tot 2 dagen rond met een stijve nek.. Daarna vzerdwijnen de klachten en kan ik terug alles doen. Heb info opgezocht op bb.com en vond het volgende

Neck Strain: Injury resulting from undo stress placed on the muscles of the neck. Common during shoulder shrugs, squats, etc.

Kan het zijn dat ik dit heb? Is het erg of kan het veregeren?

:help:
 
Misschien dat er gewoon een zenuwtje klem zit. Heb je al eens iets van sportmassage geprobeerd?
 
Originally posted by Bracke
Tijdens de oef voornamelijk schoulder press met dumbbells en rows, vooral wanneer ik zwaar ga, krijg ik plots steekjes op een bepaald plekje in mn lats(op de achterkant van mn nek dus).. Vervolgens wordt mn nek stijf en loop ik 1 tot 2 dagen rond met een stijve nek

dat zijn je lats niet. maar eerder je traps en een aantal nekspieren.

ik denk zelf ook aan een geknelde zenuw. mijn moeder heeft redelijk veel stress en heeft dit ook redelijk vak en komt door geknelde zenuw.


leg het eens uit aan een sportdokter of een kinesist (of een physiotherapeut)
 
Re: Re: Zieke Lats??

Originally posted by Spike


dat zijn je lats niet. maar eerder je traps en een aantal nekspieren.

ik denk zelf ook aan een geknelde zenuw. mijn moeder heeft redelijk veel stress en heeft dit ook redelijk vak en komt door geknelde zenuw.


leg het eens uit aan een sportdokter of een kinesist (of een physiotherapeut)

Denk niet dat het aan een geknelde zenuw komt. Volgens mij lijkt het een overrokken spier ofzo. Wanneer ik de blessure oploop voel je het "defectje" zitten. De spier lijkt dan een bobbeltje te hebben dat je kan voelen. Misschien ligt het aan een verkeerde techniek?? Gooi momenteel 30kg per dumbbell boven men hoofd, maar denk dat ik bij het heffen mn nekspieren te hard rek.. KWeet het anders niet.. Het komt ook vooral voor bij het apart trainen van mn rug met dumbbells bij de oef. One-Arm Dumbbell Row.. Dan krijg ik ook zo van die steekjes in mn nek..

onearmdumbbellrow2.jpg


(www.bodybuilding.com)
 
Al eens aan een chiropractor of kine gedacht? Zo ben ik er ook van afgeraakt. Had ook zo'n gevoel alsof er iets 'zat'. Na wat geduw en getrek en wat massages was de boel weer in orde en had ik ook geen last meer van chins en rows.

mzzl
 
Originally posted by Vince
Al eens aan een chiropractor of kine gedacht? Zo ben ik er ook van afgeraakt. Had ook zo'n gevoel alsof er iets 'zat'. Na wat geduw en getrek en wat massages was de boel weer in orde en had ik ook geen last meer van chins en rows.

mzzl

Kines en chiros lijken mij allemaal kwakzalvers.. Gaan zij nou echt met een paar bewegingetjes alles goed maken of wat?
Jullie gaan wrschnlijk antwoorden dat het natuurlijk goede dokters zijn en ze kunnen je helpen en dit en dat... en na 7 beurten ben je veel geld kwijt en hebben ze je met een psychologische tang opgezadelt die de pijnen e.d. lijken te onderdrukken.. Heb er niet veel vertrouwen in..

Pffff... :(
 
Tja, ik geef alleen maar advies. Ik had dezelde shit en die kwakzalvers bleken mij toch goed geholpen te hebben.
Nu ja.... in aerofit valt niet veel te rowen :D
 
M'n vriendin doet dan niet aan BB, maar heeft vaak last van een erg vastzittende nek, waardoor ze weer hoofdpijn krijgt. Ze ging wel naar de physiotherapeut, maar dat hielp niets, al had ze 10 behandelingen. Tot ze de chiropractor probeerde en die krijgt het met 1 a 2 behandelingen weer een half jaar goed. Dus complete kwakzalvers zijn het ook niet.
 
Back
Naar boven