AndroidHealthClinic

Ziekenhuis Kate gefopt door beller die zich voordoet als de Queen

Bezoekers in dit topic

Je zou zelfs verder kunnen gaan: zelfmoord is egoïstisch, je zadelt nabestaanden en betrokkenen op met trauma's terwijl je zelf de moeite niet wilde doen om je leven te beteren of de mentale pijn van tegenslagen te incasseren. De presentators moeten dit nu levenslang met zich meedragen en krijgen van het idiote publiek nog een schuldgevoel opgezadeld ook. Ironisch genoeg hebben zij nu eigenlijk meer reden om zelfmoord te plegen dan die vrouw ooit had.

Deels mee eens.

Maar je moet ook weten dat de meeste een emotionele pijn ervaren die jij of ik nooit kunnen begrijpen. Het meest depressiefe moment uit je leven x 10 ofsow en dat je hele leven lang.

Ik vind mensen niet egoistisch omdat ze zelfmoord plegen maar de manier waarop kan soms heel egoistisch zijn.
 
Je zou zelfs verder kunnen gaan: zelfmoord is egoïstisch, je zadelt nabestaanden en betrokkenen op met trauma's terwijl je zelf de moeite niet wilde doen om je leven te beteren of de mentale pijn van tegenslagen te incasseren. De presentators moeten dit nu levenslang met zich meedragen en krijgen van het idiote publiek nog een schuldgevoel opgezadeld ook. Ironisch genoeg hebben zij nu eigenlijk meer reden om zelfmoord te plegen dan die vrouw ooit had.
Wel erg kort door de bocht, vind je niet?
Er zijn genoeg situaties van mensen voor te stellen waarin het leven gewoon nutteloos is voor hun, en situaties waar ze nooit meer uit zullen komen.
Verder heb je wel gelijk dat je je nabestaanden hier natuurlijk mee opzadelt, maar om het gelijk egoïstisch te noemen vind ik wel hard.
 
Zelfmoord is ook egoistisch.
Je doet het toch voor je zelf of niet?

Word alleen altijd zo'n emotionele lading gehangen aan egoistisch zijn.
Is niks mis met afentoe egoistisch zijn en dus aan jezelf te denken.
 
de 16-jarige broer van een toenmalige klasgenoot is ooit onder een trein gesprongen omdat zijn vriendinnetje het had uitgemaakt. zoiets zou ik niet meteen egoïstisch noemen, eerder jong en dom. mensen die een wanhoopsdaad ondernemen denken vooraf nu eenmaal niet al te zuiver meer, denken vaak dat hun problemen onoverkomelijk zijn en hun situatie uitzichtloos is. nu ja, een ander feit is dat niet iedereen mentaal even sterk in z'n schoenen staat in het leven, zeker jongvolwassenen niet. iedereen heeft imo het recht om uit het leven te stappen, niemand heeft trouwens gevraagd om te leven. zo'n mooi geschenk is het leven soms ook weer niet, je ouders hebben je er mee opgezadeld, uit eigenbelang. voor hen moet je het niet laten, enkel wanneer je bijv. een gezin achterlaat of andere mensen betrekt bij je zelfmoord door bijv. van een brug te springen ben je een smeerlap.
 
Back
Naar boven