MuscleMeat

Ziekte van pfeiffer

Bezoekers in dit topic

unkown

Novice
Lid geworden
2 okt 2014
Berichten
19
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
64kg
Vetpercentage
7%
Hallo allemaal,

Ik heb maandag te horen gekregen dat ik de ziekte van pfeiffer heb, en moet daarom veel rusten etc. Hebben mensen hier misschien ervaring met de ziekte van pfeiffer, of hebben misschien tips voor me?
Toen ik nog niet wist dat ik het had, sportte ik 6x in de week (best intensief). En weet niet wat nu handig is, eerst mn lichaam rust gunnen, of gewoon rustig door gaan?

Alvast bedankt!
 
Gewoon doorgaan, dat zou ik tenminste doen. Beetje fit proberen te blijven.
 
veel mensen hebben ziekte van pfeiffer gehad zonder dat ze het weten... zou lekker doortrainen, als je pech hebt wordt je heel ziek maar goede kans dat je er niets van merkt
 
Gewoon rustig doorgaan idd, je voelt vanzelf wanneer de vermoeidhied toe neemt. Dan moet je ff rustig aan doen.
 
Heb ebstein-barr virus gehad, medicatie gehad en afgebouwd. Ook gewoon doortrainen, als je ziek wordt dan merk je het wel. Algehele malaise.
 
Ik heb het zelf ook een x gehad, dokter zei dat ik er waarschijnlijk al meer dan een maand mee rond liep. Belaste op dat moment m'n lichaam met 4x per week sporten en het weekend nog wat zwaarder. Gewoon kijken wat je kan hebben en goed naar je lichaam luisteren inderdaad.
 
Oke, bedankt voor de tips!
 
Pfeiffer gaat inderdaad over met rust.
Zelf heb ik het ook gehad, maar dan extreem.
3 maanden heb ik niet kunnen werken en sporten.
Je voelt vanzelf aan wat je kan doen of niet.
Denk je dat je kan trainen, ga gewoon trainen.
Je moet alleen naar je lichaam luisteren.
 
ipv het aan een doktor te vragen vraag je het op dbb? huh
 
ipv het aan een doktor te vragen vraag je het op dbb? huh

Da's toch niet zo raar?
Meerdere reacties krijgen van mensen die het gehad hebben vind ik normaal.
Weet je hoeveel doktoren zeggen dat pfeiffer niet bestaat?
Anders kan je alles ook wel opzoeken op internet, dan wordt het erg stil op het forum.
 
Pfeiffer gaat inderdaad over met rust.
Zelf heb ik het ook gehad, maar dan extreem.
3 maanden heb ik niet kunnen werken en sporten.
Je voelt vanzelf aan wat je kan doen of niet.
Denk je dat je kan trainen, ga gewoon trainen.
Je moet alleen naar je lichaam luisteren.


dit, was er zelf 6/7 weken uit.


ipv het aan een doktor te vragen vraag je het op dbb? huh


dit.



en nog tip van mij, als als je ontstoken amandelen hebt, neem gewoon meteen pijnstillers zodat je goed kan blijven eten.

ik was zelf te cool voor pijnstillers de eerste 4 weken, rip gains, 6 kilo kwijt ofzo.
 
Da's toch niet zo raar?
Meerdere reacties krijgen van mensen die het gehad hebben vind ik normaal.
Weet je hoeveel doktoren zeggen dat pfeiffer niet bestaat?
Anders kan je alles ook wel opzoeken op internet, dan wordt het erg stil op het forum.

hier wordt veel te veel getrolled
 
Hey man, vervelend zo'n diagnose... en ja dat kan ook heftig zijn hoor...

Zelf vond ik het alles meevallen (kwam er pas achter na bloedonderzoek, toen was het al ver op z'n retour blijkbaar)
Terwijl een maat van me weken voor dood op de bank heeft gelegen.

Dus ik denk dat het een cliche antwoord wordt; maar je voelt het zelf het beste aan...
 
Probeer gewoon naar je lichaam te luisteren qua belasting.
Verder lekker gezond blijven eten en drinken. Even geen alcohol etc.
 
Zelf heb ik ook pfeiffer gehad en dit is bij mij een lange periode van malaise geweest. Ik ben ook nog steeds niet de oude na 2 jaar. Veel moeheid, ziekte, hoofdpijn, dikke klieren als ik maar iets te veel schoolstress had. De volgende dingen die ik je kan aanraden:


  1. Slik vitamine C extra als je dat al nog niet deed. Zodra ik vitamine C ben gaan slikken voelde ik me zeker fitter. (hoeft echter niet voor jou te gelden!)
  2. Blijf je ding doen, maar stop als je lichaam stoppen zegt. De machine die jij je lichaam noemt weet donders goed wanneer je rust nodig hebt. Neem dit ook in acht.
  3. Wees voorzichtig met alcohol (en drugs). Pfeiffer zorgt ervoor dat je lever onnodig hoge toeren draait om alles te verwerken, als je hier ook nog gifstoffen op afstuurt kan je flink ziek worden.
  4. Dit is het belangrijkste en vat alles samen: Luister naar je zelf en kies je eigen pad, drink niet nog een biertje omdat je maten dit aandringen. Ga een uurtje eerder naar huis als je minder fit begint de voelen. Echter wanneer alles goed gaat en je voelt je top, geniet er dan ook lekker even van. Just stay accountable!
 
Back
Naar boven