Fitness Seller

Zijn alles-in-één machines voor spiertraining aan te raden? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

shaokim

Novice
Lid geworden
26 feb 2021
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
89kg
Hey,

Ik ben nieuw hier, en ben op zoek om krachttraining te gaan doen, naast de concept 2 cardio die ik tot nu toe deed.

Ik ben geïnteresseerd om aan krachttraining en beperkte spierhypertrofie te doen, gedurende 5 of 6 dagen per week, maar slechts aan 15 tot 20 minuten per dag. Ik ben niet geïnteresseerd in het worden van een enorme hulk of iets dergelijks.

Ik vroeg me af of jullie me kunnen aanraden, of afraden, om een alles-in-één thuisgym te kopen zoals deze: Bodycraft XFT Functional Trainer.

Je kunt hier veel video's zien

Bijvoorbeeld: chest press, one arm biceps curl, lat pulldown, etc...

Ik waardeer het gebruiksgemak van een all-in-one machine, zoals de roeier, en wil liever niet rommelen met vrije gewichten en het veranderen van stacks op die gewichten. Dit is belangrijk: ik verkies machines, en vermijd liever halters en vrije gewichten.

Iemand zei me al dat die machine die ik linkte, het probleem zou hebben dat er geen tegengewicht geleverd wordt, zodat ik nooit al de beschikbare weerstand (totaal zo een 200 kg) zou kunnen gebruiken. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld bench press met een gewone halter, waar de bank de tegenkracht biedt ten opzichte van het gewicht van de de halter.

Bedankt voor alle advies, mijn excuses alvast, ik plan dit topic te gebruiken om lastige vragen te blijven stellen tot ik zeker ben.
 
Het is niet waar je om vraagt maar imho is een barbell het ultieme all-in-one.

DBs of KBs zijn ook een goede optie.

Met een budget van meer dan 4k kan je veel beter doen.
 
Zo'n apparaat heeft altijd precies dezelfde beweging, met losse gewrichten moet je zelf het evenwicht houden waardoor je veel completer traint.
Ik zou gewoon beginnen met 2 verstelbare losse dumbells en een verstelbare bank, dan kan je de meeste oefeningen al doen. En pull up stang zou ook nog een goede toevoeging zijn.
En al helemaal als je doel is om geen hulk te worden is er helemaal niet zoveel materiaal nodig.
 
Het is niet waar je om vraagt maar imho is een barbell het ultieme all-in-one.

DBs of KBs zijn ook een goede optie.

Met een budget van meer dan 4k kan je veel beter doen.
Ik vraag me af waarom je als beginner überhaupt meteen 4k zou willen uitgeven.
 
Hey,

Ik ben nieuw hier, en ben op zoek om krachttraining te gaan doen, naast de concept 2 cardio die ik tot nu toe deed.

Ik ben geïnteresseerd om aan krachttraining en beperkte spierhypertrofie te doen, gedurende 5 of 6 dagen per week, maar slechts aan 15 tot 20 minuten per dag. Ik ben niet geïnteresseerd in het worden van een enorme hulk of iets dergelijks.

Ik vroeg me af of jullie me kunnen aanraden, of afraden, om een alles-in-één thuisgym te kopen zoals deze: Bodycraft XFT Functional Trainer.

Je kunt hier veel video's zien

Bijvoorbeeld: chest press, one arm biceps curl, lat pulldown, etc...

Ik waardeer het gebruiksgemak van een all-in-one machine, zoals de roeier, en wil liever niet rommelen met vrije gewichten en het veranderen van stacks op die gewichten. Dit is belangrijk: ik verkies machines, en vermijd liever halters en vrije gewichten.

Iemand zei me al dat die machine die ik linkte, het probleem zou hebben dat er geen tegengewicht geleverd wordt, zodat ik nooit al de beschikbare weerstand (totaal zo een 200 kg) zou kunnen gebruiken. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld bench press met een gewone halter, waar de bank de tegenkracht biedt ten opzichte van het gewicht van de de halter.

Bedankt voor alle advies, mijn excuses alvast, ik plan dit topic te gebruiken om lastige vragen te blijven stellen tot ik zeker ben.
Ik zou, gezien je doelen, gewoon wachten tot de sportscholen weer open gaan en voor 20 euro per maand een lidmaatschap nemen.

Steek die 4K lekker in je zak.
 
Ik zou, gezien je doelen, gewoon wachten tot de sportscholen weer open gaan en voor 20 euro per maand een lidmaatschap nemen.

Steek die 4K lekker in je zak.
Ik vind eigenlijk dat je die 4k beter kan besteden ten behoeve van het forum voor dat gratis advies, dan heeft iedereen er nog wat aan.

De tip is niet eens heel slecht.
 
Ik ben niet geïnteresseerd in het worden van een enorme hulk of iets dergelijks.
Maak je daar maar geen zorgen om. :o

Ik vraag me af waarom je als beginner überhaupt meteen 4k zou willen uitgeven.
Dit. Schaf eerst wat basismateriaal aan en kijk of het bevalt. Of je hebt geld over, maar stuur dan gerust een PB.
 
Bedankt voor de tips.

De zeldzame keren dat ik in het verleden gewichtstraining deed, vond ik het gewoon veel gemakkelijker om bijvoorbeeld chest training te doen met zo een machine, dan om een een halter te gebruiken. Ook bijvoorbeeld squats doen met een halter, daar keek ik tegenop, daarom zocht ik naar een manier om alles te doen via machine. Maar misschien heb ik het gewoon nog te weinig geprobeerd.

Zouden jullie deze handhalter workout kunnen aanraden? Alleen handhalters gebruiken lijkt mij wel nog handig.
 
Laatst bewerkt:
Sinds de lockdown heb ik 1 paar Kettlebels gekocht, is meer als genoeg als je je weg er mee hebt gevonden.
Voor een totale beginner als TS zal hij er wellicht meer nodig hebben en misschien met 1 tegelijk moeten beginnen, maar het is zeker een goede tip.

Wat voor trainingen doe jij ermee?
 
Geen populaire mening hier, en ben er zelf ook niet geheel voorstander van, maar ik vind trainen met zo een “all in one“ toestel zoals bv de atx triplex nog altijd veel beter dan losse gewichten kopen terwijl je hier helemaal niet graag mee werkt en er toch mee stopt...
 
Ben meer voorstander van losse gewichten maar opzich vind ik dat toestel dat je voorsteld ook nog wel de moeite.
 
Bedankt voor de tips.

De zeldzame keren dat ik in het verleden gewichtstraining deed, vond ik het gewoon veel gemakkelijker om bijvoorbeeld chest training te doen met zo een machine, dan om een een halter te gebruiken. Ook bijvoorbeeld squats doen met een halter, daar keek ik tegenop, daarom zocht ik naar een manier om alles te doen via machine. Maar misschien heb ik het gewoon nog te weinig geprobeerd.

Zouden jullie deze handhalter workout kunnen aanraden? Alleen handhalters gebruiken lijkt mij wel nog handig.

Het is makkelijker doordat o.a. :
Het bewegingspatroon voor je wordt bepaald door de machine (in plaats van door je eigen lichaam in relatie tot de zwaartekracht)
De machine grotendeels de rol overneemt van veel stabiliserende en synergetische (meehelpende) spiergroepen.

Als jij dit nodig hebt om te trainen en dit consequent vol te houden, dan is dat een keuze die je kunt maken.

Als je op manier wilt trainen die:
- Het lichaam meer als (natuurlijk) geheel/eenheid traint.
- Meer spiergroepen evenrediger belast.
- Leidt tot een betere motoriek en overdraagbare kracht op andere (sportieve) activiteiten.

Dan kun je beter met losse barbells/dumbbells trainen en zoveel mogelijk compound oefeningen doen.
Machines hebben zeker hun nut, maar dit is doorgaans meer aanvullend hierop.
 
Voor een totale beginner als TS zal hij er wellicht meer nodig hebben en misschien met 1 tegelijk moeten beginnen, maar het is zeker een goede tip.

Wat voor trainingen doe jij ermee?
Veel full body,deze morgen heb ik dit gedaan :

kb swings : x10 - x15 - x25 - x50


Gevolgd door dit : (uit die zijn youtube kanaal haal ik veel workouts)
Enkel kb clean en kb overhead press heb ik toegevoegd na de lunges.
Heel deze workout heb ik x3 herhaald


kb curls x 10
kb halo x10
kb overhead triceps extension x10
Heb ik ook x3 herhaald.

kb goblet squats : x10 - x15 - x25 - x50

Finito
 
Hey,

Ik ben nieuw hier, en ben op zoek om krachttraining te gaan doen, naast de concept 2 cardio die ik tot nu toe deed.

Ik ben geïnteresseerd om aan krachttraining en beperkte spierhypertrofie te doen, gedurende 5 of 6 dagen per week, maar slechts aan 15 tot 20 minuten per dag. Ik ben niet geïnteresseerd in het worden van een enorme hulk of iets dergelijks.

Ik vroeg me af of jullie me kunnen aanraden, of afraden, om een alles-in-één thuisgym te kopen zoals deze: Bodycraft XFT Functional Trainer.

Je kunt hier veel video's zien

Bijvoorbeeld: chest press, one arm biceps curl, lat pulldown, etc...

Ik waardeer het gebruiksgemak van een all-in-one machine, zoals de roeier, en wil liever niet rommelen met vrije gewichten en het veranderen van stacks op die gewichten. Dit is belangrijk: ik verkies machines, en vermijd liever halters en vrije gewichten.

Iemand zei me al dat die machine die ik linkte, het probleem zou hebben dat er geen tegengewicht geleverd wordt, zodat ik nooit al de beschikbare weerstand (totaal zo een 200 kg) zou kunnen gebruiken. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld bench press met een gewone halter, waar de bank de tegenkracht biedt ten opzichte van het gewicht van de de halter.

Bedankt voor alle advies, mijn excuses alvast, ik plan dit topic te gebruiken om lastige vragen te blijven stellen tot ik zeker ben.
Trouwens deze machine die je aangaf XFT kan je hier niet kopen (niet in NL en BE)
 
Een functional trainer oid heeft absoluut een aantal voordelen, zoals variatie in training en de mogelijkheid tot ISO voor bijvoorbeeld rehab/prehab, maar ik zou zoiets nooit kopen als je niet weet wat je ermee wil doen. Maar vooral, een functional trainer is een extra, geen vervanger van free-weights, zelfs niet dit technisch wonder.

Betreft gebruiksgemak... je bent toch elke keer wel even bezig met instellen van het apparaat in de juiste configuratie. Als je iets slechts voor 15 minuten wil doen is een setje dumbbells ideaal.

Gezien je budget en je wens om het rap te doen zou ik beginnen met:

1. Een set mooie verstelbare dumbbells (Nuobell, Powerblock). Je kan ook met twee losse stangen en 30mm schijfjes beginnen, maar dat werkt niet prettig. Verstelbare dumbbells zijn voor een thuis sporter echt een heel goede aankoop.
2.Een goede multi-bank van ATX (goedkoopste van ATX voldoet). Een stabiele bank is absoluut de beste accessoire die je kan hebben (ook als beginner wil je een zware bank, dat geeft ontzettend veel vertrouwen) Er zijn andere merken, maar qua prijs en kwaliteit (draagvermogen/solide) is ATX echt heel goed.
3. Een aantal spanbanden (5kg, 10kg, 25kg => 2 van elk)

Dan zit je op 1000,- en kan je heel snel een kleine work-out doen. Als je de smaak te pakken krijgt kan je uitbreiden naar een Functional trainer of met Rack en Barbells (wat mij betreft is dat laatste de logische progressie).

Een andere optie is om juist te beginnen met een Barbell, vooral omdat snatch en deadlift zulke fantastisch oefeningen zijn, maar ik denk niet dat dat aansluit op jouw wensen.
 
Back
Naar boven