XXL Nutrition

Zijn BIA afmetingen nauwkeurig?

Bezoekers in dit topic

mighty_mary

Novice
Waardering
10
Lengte
1m64
Massa
61kg
Vetpercentage
21%
Er staat een BIA apparaat in mijn sportschool (MyLife). Een apparaat om je lichaamssamenstelling te meten.
Vandaag heeft dit apparaat aangetoond dat ik in één maand 400 gram spiermassa ben kwijtgeraakt en 2 kg vet ben aangekomen. Mijn trainingsschema en eten blijven hetzelfde!!! Meestal doe ik de metingen 's morgens en dit keer na het avondeten. Mijn trainer zei dat ik het apparaat niet moest geloven. En trouwens, ik heb de afgelopen maanden vooruitgang geboekt met gewichten en mijn spieren zijn nu qua definitie ietsje beter zichtbaar (schouders, bicep en zelfs abs). Hoe kan ik in 1 maand spiermassa verliezen? Hoe nauwkeurig zijn deze apparaten? Moet ik ze negeren?

Er staat een BIA apparaat in mijn sportschool (MyLife). Een apparaat om je lichaamssamenstelling te meten.
Vandaag heeft dit apparaat aangetoond dat ik in één maand 400 gram spiermassa ben kwijtgeraakt en 2 kg vet ben aangekomen. Mijn trainingsschema en eten blijven hetzelfde!!! Meestal doe ik de metingen 's morgens en dit keer na het avondeten. Mijn trainer zei dat ik het apparaat niet moest geloven. En trouwens, ik heb de afgelopen maanden vooruitgang geboekt met gewichten en mijn spieren zijn nu qua definitie ietsje beter zichtbaar (schouders, bicep en zelfs abs). Hoe kan ik in 1 maand spiermassa verliezen? Hoe nauwkeurig zijn deze apparaten? Moet ik ze negeren?
Niet nauwkeurig en negeren.

Dagelijks wegen naakt bij opstaan na wc-bezoek. Zo heb je een gem. overzicht van afgelopen week. De spiegel laat je resultaat zien. Beter geschat vetp, is door 7-punts meting met caliper.(moet wel ervaren persoon doen)

Ik weet niet wat de kwaliteit van tegenwoordig is maar ik ben jaren geleden hydrostatisch gewogen waar een vet%van 10-12 uit kwam terwijl een BIA 30% aangaf :(

Sindsdien het idee dat dit soort apparaten misschien prima werken voor de doorsnee mens maar niet echt voor sporters met een hogere spiermassa tov botmassa

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven