MuscleMeat

Zijn de beesten van dbb ook slim of gewoon faking dom ? (1 bezoeker)

Raad maar


  • Totaal stemmers
    77

Bezoekers in dit topic

eerste heeft een witte hoed op.

Als hij een rode hoed op zou hebben dan zou nummer 2 weten wat hij op zijn hoofd heeft, namelijk een witte. Want als nummer 2 een rode hoed op zou hebben, dan zou 3 twee rode hoeden zien, en dus weten dat hij een witte op zijn hoofd heeft. Maar dat wist 3 niet, want hij zei niet te weten welke kleur hoed hij droeg. Dus 3 ziet een witte en een rode.

Karma!! Wel zonder google hoop ik ?
Mja jij bent geen beest dus vandaar dat je het kon oplossen en de andere niet :o Neej geintje, mijn karma heb je :cool:
 
De voorste heeft een witte hoed op omdat hij het als enige van zichzelf weet kan het alleen maar zo zijn dat het de witte is omdat je 3 witte hoeden hebt en de achterste het niet weet van zichzelf omdat de voorste 2 2xwit is.
 
Ik vind de oplossingen van Sniperx en WeekendWarrior zeer mooi, maar hebben ze het ook opgelost? Hoe weet de voorste man nu dat hij een witte hoed op heeft?
 
Ik vind de oplossingen van Sniperx en WeekendWarrior zeer mooi, maar hebben ze het ook opgelost? Hoe weet de voorste man nu dat hij een witte hoed op heeft?

Dat staat in de tekst: hij weet het wel van zichzelf.
 
Ik vind de oplossingen van Sniperx en WeekendWarrior zeer mooi, maar hebben ze het ook opgelost? Hoe weet de voorste man nu dat hij een witte hoed op heeft?

Door ook te denken net als WeekendWarrior en SniperX
 
? ik snap em niet

R R kan niet, dan zou de achterste weten dat hij wit opheeft.

dus blijft nog over

W W
R W
W R

in deze gevallen kan de achterste een rode of witte aanhebben.

Ik zie variatie in de mogelijkheden voor de eerste.

edit: R W valt nog weg, dus voorste heeft wit op. aight, gevonden :P.
 
Wacht even. Op het moment dat man nummer 3 (de achterste) zegt: "ik weet het niet", weet man nummer 2 al dat hij (de achterste) in ieder geval een rode hoed heeft, dus dat hij en de man voor hem een witte en een rode hoed op moeten hebben. Hij ziet wat de man voor hem heeft, dus weet alleen man 2 wat voor hoed hij heeft.

Edit: Hmm, nee, op het moment dat man nummer 3 zegt het niet te weten, is het enige dat je als nummer 2 weet, dat er in ieder geval niet twee rode hoeden zijn op zijn eigen hoofd en dat van de man voor hem. Het hoeven niet een witte en een rode te zijn, ieder kan immers een witte hoed hebben. Als hij een rode hoed zag, wist hij zeker dat hij zelf een witte had. Hij weet het niet, dus ziet hij een witte. Dit moet nummer 1 dan weten... Hmm, dan kom ik uit op SniperX en WW's oplossingen... Een beetje traag? :P
 
Laatst bewerkt:
? ik snap em niet

R R kan niet, dan zou de achterste weten dat hij wit opheeft.

dus blijft nog over

W W
R W
W R

in deze gevallen kan de achterste een rode of witte aanhebben.

Ik zie variatie in de mogelijkheden voor de eerste.

Met de informatie die in het raadsel staat is het niet op te losse.
ik vermoed slechte navertelling.

Er zijn ook meerdere combinaties mogelijk, maar in al die combinaties heeft de voorste een wit hoedje op.

De combinaties die jij opgegeven hebt kloppen.
Alleen WR vervalt, want als de tweede man een rood hoedje ziet bij 1, zou die zeker weten dat die zelf een wit hoedje heeft (want de combinatie Rood-Rood is uitgesloten) De tweede man weet het echter niet, daardoor weet persoon die tegen de muur aanstaat dat de tweede man geen rood hoedje ziet maar een witte.
 
Er zijn ook meerdere combinaties mogelijk, maar in al die combinaties heeft de voorste een wit hoedje op

ja, zie edit :P. had niet op 2 sek door dat als de tweede het ook niet weet de eerste geen rode kan ophebben.
 
opgelost.
maar wist al hoe ik moest redeneren om dit op te lossen. al eens vaker zulke raadseltjes gezien.
 
Ik heb het opgelost.
De achterste kan enkel weten welke kleur hoed hij op heeft indien hij voor zich 2 rode hoeden ziet. Hij zegt nee, dus dit betekend dat de voorste en middelste, wit resp. wit, rood respectievelijk wit, of omgekeerd op hebben.
Vervolgens weet de middelste welke hoed hij op heeft als en slechts als de voorste een rode hoed op heeft, aangezien de achterste 'nee' had geantwoord op de vraag (en dus niet rood, rood voor zich heeft gezien)
Bijgevolg weet de voorste dus dat hij een witte hoed op heeft.

i am smart, much smarter than you, hibbert:D

edit: ik zie dat de oplossing al enkele keren voorbij is gekomen, dus kheb de spoiler er maar uitgegooid:D
 
ik heb gewoon geen zin om er naar te kijken :D **** deze shit. internet serious business
 
hij kan in de bak kijken en ziet welke hoeden er nog over zijn? :P
 
Ik vind de oplossingen van Sniperx en WeekendWarrior zeer mooi, maar hebben ze het ook opgelost? Hoe weet de voorste man nu dat hij een witte hoed op heeft?

Er zijn maar 2 rode hoeden. Als de achterste man dus niet weet welke hoed hij op heeft, betekent dit dat de mannen voor hem niet allebei een rode op kunnen hebben omdat er dus maar 2 rode zijn (dat zou betekenen dat de achterste man dan wel weet dat hij een witte hoed op heeft).

De middelste man weet dus dat hij en de voorste man niet allebei een rode op kunnen hebben, omdat de achterste het zou weten (namelijk een witte). Maar de middelste man weet het ook niet omdat de voorste man dus geen rode hoed heeft, als dat wel zo zou zijn zou hij weten dat hij zelf een witte op heeft.

Dus de voorste man weet dat hij hierdoor een witte hoed op moet hebben omdat anders één van de twee achter hem zouden weten wat voor hoed zij op hebben.
 
Een witte.

Nummer drie weet het niet, dus hij ziet of twee witte, of een rode en een witte.
Nummer twee weet dat drie het niet weet, dus die komt tot dezelfde conclusie.
Nummer twee zegt het eveneens niet te weten.
Als nummer twee een rode zou zien, weet hij dat hij wit heeft.
Als nummer twee een witte zou zien, heeft hij of rood, of wit.
Hij ziet dus een witte, want hij weet het niet.
Nummer een heeft dus een witte.
 
een rode, want wit is geen kleur...
 
Back
Naar boven