MuscleMeat

Zijn dit soort blessures te voorkomen? (Filmpje) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Oh ja het is duidelijk jongens

Onslow heeft gesproken deze BB’er had sowieos die 5 platen op incline kunnen pressen

heb je t filmpje uberhaupt gekeken? Vanaf seconde 1 is het duidelijk dat dit puur egoliften is

heeft niks te maken met ‘pech’ of whatever, puur onbenul om dit te proberen voor de likes op social media. Net als calum von moger die zn bicep afscheurt met een 4 plate BB curl met Chris Bumstead. Eigen schuld dikke bult
 
Hele filmpje eens bekeken

de man heeft ook nog eens de allerslechtste mobiliteit aller tijden
ook niet bevorderlijk
dan nog eens die domme sprongen van een 45 per kant elke keer
als je 180x7 (@10.20) met een gigantische grinder + fail op de achtste rep hebt gedaan is het misschien niet heel verstandig om er in een keer 40 kilo bovenop te gooien. Die pec scheurt al bijna los bij die achtste rep
 
Hele filmpje eens bekeken

de man heeft ook nog eens de allerslechtste mobiliteit aller tijden
ook niet bevorderlijk
dan nog eens die domme sprongen van een 45 per kant elke keer
als je 180x7 (@10.20) met een gigantische grinder + fail op de achtste rep hebt gedaan is het misschien niet heel verstandig om er in een keer 40 kilo bovenop te gooien. Die pec scheurt al bijna los bij die achtste rep
Nee hoor volgens Onslow horen blessures erbij, niks aan te doen
 
Oh ja het is duidelijk jongens

Onslow heeft gesproken deze BB’er had sowieos die 5 platen op incline kunnen pressen

heb je t filmpje uberhaupt gekeken? Vanaf seconde 1 is het duidelijk dat dit puur egoliften is

heeft niks te maken met ‘pech’ of whatever, puur onbenul om dit te proberen voor de likes op social media. Net als calum von moger die zn bicep afscheurt met een 4 plate BB curl met Chris Bumstead. Eigen schuld dikke bult

Zo kansloos voor 220kg was hij niet als ik de max 1rm calculators moet geloven op een 7x180 bench.
 
Zo kansloos voor 220kg was hij niet als ik de max 1rm calculators moet geloven op een 7x180 bench.
En hoe zag die 7 x 180 eruit? Gecontroleerd? Paused? denk het niet.
 
Dus als je het lift dan kan je het, dan mag het? En als je het niet kan, dan ben je een sulletje? Zo lust ik er nog wel een paar.

Die blessures komen overal voor.
goeie open deur
Je kan risico's beperken, moet je 60kg en 50 reps maken zal er niks gebeuren.
je kunt risico's zeer zeker enorm beperken, bvb door als pro bodybuilder niet random te gaan 1rm'en op een incline bench na een zieke repout vlak daarvoor met vrij matige techniek en afschuwelijke mobilteit, alleen maar omdat je toevallig in dubai bent en larry achter je staat
Talloze strongman en powerlifters hebben horrorblessures opgelopen, van Ed Coan tot Franco Columbo.
Klopt. Talloze ook niet. Dus?
Levrone, Coleman, O'Hearn benchen 200kg wat goed gaat. Het hoort bij de sport. Die kunnen het "daadwerkelijk". Ja, tot het mis gaat. Dan mogen we ze dus uitlachen want hoe durven ze het lef te hebben iets te liften wat niet gaat.
zit ronnie niet in een wheelchair met twee fucked up heupen. Zou hem persoonlijk ook niet direct aanhalen als het helderste licht in trainingsfilosofieën en dergelijke
gelukkig heeft dit sulletje het op de harde manier geleerd en is zijn carrière in gevaar. Geschreeuw als dit is al eigenlijk de moeite niet waard om verder op in te gaan.

dit filmpje is echt totaal irrelevant t.o.v. filmpje uit de OP
 
  • Like
Waarderingen: TT&A
En hoe zag die 7 x 180 eruit? Gecontroleerd? Paused? denk het niet.

Paused :roflol:

Het ziet eruit of hij amper incline bencht. Dan is 7x180 super sterk. En ik verzin het niet, maar volgens de calculator kom je dan aardig rond de 220kg.
De grote Larry Wheels naast je die je pusht toch even die 220kg te proberen. Ik kan mij het wel voorstellen. En dan beetje uitlachen als hij zijn pec scheurt. Inlevingsvermogen zal wel het verschil zijn tussen ons, ik een beetje meer dan jij. ;).
 
  • Haha
Waarderingen: TT&A
Paused :roflol:

Het ziet eruit of hij amper incline bencht. Dan is 7x180 super sterk. En ik verzin het niet, maar volgens de calculator kom je dan aardig rond de 220kg.
De grote Larry Wheels naast je die je pusht toch even die 220kg te proberen. Ik kan mij het wel voorstellen. En dan beetje uitlachen als hij zijn pec scheurt. Inlevingsvermogen zal wel het verschil zijn tussen ons, ik een beetje meer dan jij. ;).
Je snapt het echt niet he

het is lachwekkend dat mensen zoals die guy die zn pec afscheurt gewichten probeert te tillen die voor hem en 99,99% van de lifters niet zijn weggelegd, zodat hij meer likes op instagram krijgt. Ja, dan lach ik me kapot dan zon sul zichzelf blesseert, had ie maar na moeten denken.

zoals je zelf aan aangeeft: ‘als de grote LW naast je staat wil je dat natuurlijk proberen’. Aka letterlijk egoliften

ik heb genoeg inlevingsvermogen, ik beeld me in dat ik een roided up sukkel bent die zichzelf veel te hoog inschat en daarom zn pec afscheurt. Zo goed?
 
Die blessures komen overal voor. Je kan risico's beperken, moet je 60kg en 50 reps maken zal er niks gebeuren.
100-140 kan vast toch ook wel?

Denk dat er gewoon een bepaalde belasting op spieren mogelijk is voordat ze (onder omstandigheden) echt gevaar lopen af te scheuren. Lijkt me niet zo raar als dat bij 200+ wide grip bench in zicht komt en niet perse veel eerder.
 
Alsof een "egolift" (wat hij in theorie wel zou hebben kunnen liften) een doodzonde is. Mag je als bb'er een 1rm poging doen of niet? Zinloze discussie verder.
 
Alsof een "egolift" (wat hij in theorie wel zou hebben kunnen liften) een doodzonde is. Mag je als bb'er een 1rm poging doen of niet? Zinloze discussie verder.
Jij snapt het echt niet ofwel :roflol: :roflol: :roflol:
 
Hele filmpje eens bekeken

de man heeft ook nog eens de allerslechtste mobiliteit aller tijden
ook niet bevorderlijk
dan nog eens die domme sprongen van een 45 per kant elke keer
als je 180x7 (@10.20) met een gigantische grinder + fail op de achtste rep hebt gedaan is het misschien niet heel verstandig om er in een keer 40 kilo bovenop te gooien. Die pec scheurt al bijna los bij die achtste rep


can't go lower because of a shoulder injury
I haven't incline benched in a year

:roflol:
 
Door dit soort filmpjes ga ik dus zelden me 1 rpm zoeken. Leuk om te weten wat je kunt, maar risico is gigantisch. Die gast kan maanden wellicht jaren niet meer all in gaan tijdens zijn workouts, laat staan hoeveel mentale schade die levenslang heeft. Hij durft waarschijnlijk nooit meer all in te gaan op een bench.....
 
Door dit soort filmpjes ga ik dus zelden me 1 rpm zoeken. Leuk om te weten wat je kunt, maar risico is gigantisch. Die gast kan maanden wellicht jaren niet meer all in gaan tijdens zijn workouts, laat staan hoeveel mentale schade die levenslang heeft. Hij durft waarschijnlijk nooit meer all in te gaan op een bench.....
Je kunt prima een 1 RM doen. Dat betekent niet veel meer willen liften dan je daarwerkelijk kunt
 
Door dit soort filmpjes ga ik dus zelden me 1 rpm zoeken. Leuk om te weten wat je kunt, maar risico is gigantisch. Die gast kan maanden wellicht jaren niet meer all in gaan tijdens zijn workouts, laat staan hoeveel mentale schade die levenslang heeft. Hij durft waarschijnlijk nooit meer all in te gaan op een bench.....
Oftewel, je max kun je ook met 1kg of halve kilo's verhogen, dan blijft het veilig. Met een goede techniek, wordt het hoogstens een fail, geen blessure.
Deze gast uit het filmpje, nam op verschillende manieren teveel onnodige risico's. De crux zit hem in onnodig.
 
Back
Naar boven