Fitness Seller

Zijn dit soort blessures te voorkomen? (Filmpje)

Bezoekers in dit topic

Zoals je zelf aangeeft, niet met maximale gewichten te maken

deze retard gooit 5 platen op een incline BB (dat is 220kg) en je ziet hem al trillen bij het unracken, alleen zodat Larry Wheels de stang van hem af kan rowen en hij kan de instagram likes rapen

dan zetten ze ook nog een crowdfunding voor deze clown op. Ik ga denk ik ook maar onder een stang van 300kg staan om te squatten en door mn voegen heenzakken, €30,000 is niet niks

gelukkig heeft dit sulletje het op de harde manier geleerd en is zijn carrière in gevaar. ‘Gelukkig’ want nu kan iedereen zien wat dit soort debiele acties kunnen doen

:roflol: :roflol: :roflol:
Die doping beïnvloedt ook je beoordelingsvermogen, kijk zelf maar uit.
 
Jij vond het dus niet retarted wat deze vent probeerde?
Niet per se, voor een powerlifter zou het gewicht niet zo heel bijzonder zijn. Levrone deed dit nog toen hij 50+ was. Vond het ook wel scherp hoe hij wegdook voor het halter. Zelf heb ik met een Matrix chest press machine ook wel meer dan 200 gedrukt.
 
Berry de Mey, heeft deze blessures toch ook gehad.
En bij ons op de sportschool in de jaren 90 ook een bodybuilder, die 200kg flat drukte en zijn borstspier scheurde. Ging behoorlijk ten koste van de gezelligheid die avond. Iedereen was stil daarna.
 
Zoals je zelf aangeeft, niet met maximale gewichten te maken

deze retard gooit 5 platen op een incline BB (dat is 220kg) en je ziet hem al trillen bij het unracken, alleen zodat Larry Wheels de stang van hem af kan rowen en hij kan de instagram likes rapen

dan zetten ze ook nog een crowdfunding voor deze clown op. Ik ga denk ik ook maar onder een stang van 300kg staan om te squatten en door mn voegen heenzakken, €30,000 is niet niks

gelukkig heeft dit sulletje het op de harde manier geleerd en is zijn carrière in gevaar. ‘Gelukkig’ want nu kan iedereen zien wat dit soort debiele acties kunnen doen

:roflol: :roflol: :roflol:

We kunnen dus strongman, powerlifting en Olympisch gewichtheffen wel opheffen. Allemaal sukkels.
 
We kunnen dus strongman, powerlifting en Olympisch gewichtheffen wel opheffen. Allemaal sukkels.
Dat is toch juist het punt. Hij is geen strongman, powerlifter of olympisch gewichtheffer.
 
  • Like
Waarderingen: TT&A
We kunnen dus strongman, powerlifting en Olympisch gewichtheffen wel opheffen. Allemaal sukkels.
Je kunt lezen toch? Die mensen kunnen daadwerkelijk x gewicht optillen
 
Niet per se, voor een powerlifter zou het gewicht niet zo heel bijzonder zijn. Levrone deed dit nog toen hij 50+ was. Vond het ook wel scherp hoe hij wegdook voor het halter. Zelf heb ik met een Matrix chest press machine ook wel meer dan 200 gedrukt.
Is dit een grapje? Hopelijk wel.
220kg incline bench is echt onder alle omstandigheden uitzonderlijk sterk, voor iedereen in welke strength discipline dan ook. Er zijn zomaar enkele handenvol lifters waarvan ik denk dat die dat in hun toptijd hebben kunnen doen, en dan heb ik het echt over wereldklasse strongmen, powerlifters en bb'ers. En is ook wel even heel wat anders dan iets op de een of andere chest machine.
Eens met TT&A verder en daarnaast valt er ook nog wat te zeggen over de gehanteerde techniek. Zo extreem met de elbows out incline benchen levert echt extra veel stress op voor de pec tendon (hallo pec tear).
 
Even on topic Ectopiraat ;

als je geen complete randdebiel bent en niet gaat ego-liften, is de kans vrij klein dat zoiets je overkomt

kans op blessures bestaat altijd, en naarmate je dichter bij je 1RM gaat werken wordt die waarschijnlijk groter, maar door goed op te warmen/herstel te managen en JE VERSTAND TE GEBRUIKEN kun je de kans zelf nagenoeg nihil maken
 
Dat is toch juist het punt. Hij is geen strongman, powerlifter of olympisch gewichtheffer.

Je kunt lezen toch? Die mensen kunnen daadwerkelijk x gewicht optillen

Vandaar dat ik geen horror blessures in die sporten tegenkom op youtube.
Logisch, die kunnen het gewicht wel aan. Die hebben speciaal ontwikkelde pezen natuurlijk en gebruiken ook geen gear.
Hartstikke veilig, maar das logisch.
 
Vandaar dat ik geen horror blessures in die sporten tegenkom op youtube.
Logisch, die kunnen het gewicht wel aan. Die hebben speciaal ontwikkelde pezen natuurlijk en gebruiken ook geen gear.
Hartstikke veilig, maar das logisch.
Meen je dit nou serieus of is al die MT2 naar je kale kop gestegen?
 
Begint vermoeiend te worden hier. Schreeuwertjes.
 
Begint vermoeiend te worden hier. Schreeuwertjes.
Maak je punt dan eens? Niemand heeft hier gezegd dat pezen/gewrichten sterker worden. Ik constateer dat deze debiel meer gewicht wil verplaatsen dan hij kan en daardoor geblesseerd raakt. Daarnaast hoe dichter bij een 1RM je gaat zitten (dus zwaardere load) hoe groter de kans op blessures want extra tension ook op pezen/gewrichten

kun je inhoudelijk wat toevoegen? Anders snap ik nietzo goed wat je hier komt doen
 
Vandaar dat ik geen horror blessures in die sporten tegenkom op youtube.
Logisch, die kunnen het gewicht wel aan. Die hebben speciaal ontwikkelde pezen natuurlijk en gebruiken ook geen gear.
Hartstikke veilig, maar das logisch.
Je snapt nog steeds het punt niet, maar ga door.
 
Vandaar dat ik geen horror blessures in die sporten tegenkom op youtube.
Logisch, die kunnen het gewicht wel aan. Die hebben speciaal ontwikkelde pezen natuurlijk en gebruiken ook geen gear.
Hartstikke veilig, maar das logisch.
In die sport komt het ook gewoon voor hoor.. aantal jaar geleden was er nog zo’n dikke powerlifter die zijn pec scheurde toch? Weet zijn naam zo niet.

Daarnaast trainen zij voor sterke 1 rep maxes. Zij ‘bereiden’ hun lichaam beter voor op zo’n lift. ( ga ik maar vanuit dan, roep ook maar wat nu hoor). Deze gozer popte waarschijnlijk wat anadrolletjes afgelopen week omdat ie met Larry traint en doet gewoon een random Max in de gym met een gewicht waar hij in normale trainingen waarschijnlijk bijna nooit bij in de buurt komt.

Techniek zal natuurlijk ook nog een rol hebben gespeeld.

Wat er ook mee te maken heeft is dat bodybuilders over het algemeen droger zijn dan powerlifters en strongman waardoor de pezen en spieren ook wat beter beschermd zijn. Zal ook niet alles schelen natuurlijk maar alle beetjes ..
 
Dat is toch juist het punt. Hij is geen strongman, powerlifter of olympisch gewichtheffer.
Je kunt lezen toch? Die mensen kunnen daadwerkelijk x gewicht optillen

Dus als je het lift dan kan je het, dan mag het? En als je het niet kan, dan ben je een sulletje? Zo lust ik er nog wel een paar.

Die blessures komen overal voor. Je kan risico's beperken, moet je 60kg en 50 reps maken zal er niks gebeuren.

Talloze strongman en powerlifters hebben horrorblessures opgelopen, van Ed Coan tot Franco Columbo. Levrone, Coleman, O'Hearn benchen 200kg wat goed gaat. Het hoort bij de sport. Die kunnen het "daadwerkelijk". Ja, tot het mis gaat. Dan mogen we ze dus uitlachen want hoe durven ze het lef te hebben iets te liften wat niet gaat.

gelukkig heeft dit sulletje het op de harde manier geleerd en is zijn carrière in gevaar. Geschreeuw als dit is al eigenlijk de moeite niet waard om verder op in te gaan.

 
Back
Naar boven