AndroidHealthClinic

Zijn er bekende bodybuilders die gewoon een fullbody schema volgen i.p.v. splitschema of elke dag ie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mambalgin

Cool Novice
Lid geworden
8 nov 2012
Berichten
209
Waardering
1
Lengte
1m80
Ik vroeg mij eerstens af of er ook bekende/goeie bodybuilders zijn die gewoon een fullbody schema volgen i.p.v. een splitschema of elke dag een aparte spiergroep...

En mijn 2de vraag: kan je als gevorderde bodybuilder gewoon verder groeien en heel ver geraken met een fullbody schema?
 
1: Google

2: Naar mijn mening niet. (Mening gevormd door logica, niet door wetenschappelijk bewijs)
 
Ja, maar niet uitsluitend en ja.
 
Het probleem met een fullbody schema is het accentueren, wat met een split schema veel gemakkelijker gaat (door simpelweg een aparte dag ervoor in te lassen). Fullbody schema's zijn wel zeker geschikt om een goede basis te bouwen, zoek eens op oldtimers als Reg Park.
 
het probleem met een fullbody schema is het accentueren, wat met een split schema veel gemakkelijker gaat (door simpelweg een aparte dag ervoor in te lassen). Fullbody schema's zijn wel zeker geschikt om een goede basis te bouwen, zoek eens op oldtimers als reg park.

Thanks;)
 
Het probleem met een fullbody schema is het accentueren, wat met een split schema veel gemakkelijker gaat (door simpelweg een aparte dag ervoor in te lassen). Fullbody schema's zijn wel zeker geschikt om een goede basis te bouwen, zoek eens op oldtimers als Reg Park.

Dat verhaal hoor je regelmatig, maar blijkt toch vaak niet met de praktijk overeen te komen. Old timers als reg Park trainden bijna exclusief full body's zelfs pre contest en hun fysiek was zelfs naar huidige normen compleet, terwijl de huidige pro's (natural en enhanced) zelfs off season bulken op een split, en hun hele BB carriere volgens een split hebben getraind.
 
Van wat ik ervan begrepen heb, moet je idd naar oldtimers gaan zoeken. De pro wereld draait niet zonder AAS, en een van de grote nadelen van een splitschema wordt weggehaald door AAS. Daardoor zijn er vrijwel geen top-pro's die fullbody trainen
 
Van wat ik ervan begrepen heb, moet je idd naar oldtimers gaan zoeken. De pro wereld draait niet zonder AAS, en een van de grote nadelen van een splitschema wordt weggehaald door AAS. Daardoor zijn er vrijwel geen top-pro's die fullbody trainen

Wat is dit grote nadeel dan? /srsquestion
 
Ik denk dat hij doelt op het feit dat elke spiergroep in een splitschema niet frequent genoeg wordt belast, en daardoor voor een natty minder groei teweegbrengt dan een fullbodyschema, waarin elke spiergroep in de regel driemaal per week wordt getraind.
 
Ik denk dat hij doelt op het feit dat elke spiergroep in een splitschema niet frequent genoeg wordt belast, en daardoor voor een natty minder groei teweegbrengt dan een fullbodyschema, waarin elke spiergroep in de regel driemaal per week wordt getraind.

Achso. Nja, ik merk dat ik niet vaker dan 2keer per week een spiergroep verrot moet trainen hoor.. vind dat wel zat haha
 
Achso. Nja, ik merk dat ik niet vaker dan 2keer per week een spiergroep verrot moet trainen hoor.. vind dat wel zat haha

als je de kleinere spiergroep niet specifiek (isoleert) traint, mr gewoon in de compounds meerekent moet dat toch meevallen?
 
als je de kleinere spiergroep niet specifiek (isoleert) traint, mr gewoon in de compounds meerekent moet dat toch meevallen?

Als ik kleine spiergroepen niet isoleer heeft t hele splitschema toch geen zin?
 
Oh sorry. Ik doelde op het feit dat herstel veel sneller gaat met AAS. Nadeel van splitschema's kan zijn dat je spiergroepen maar eens per week traint/kan trainen door de hersteltijd van spierweefsel omdat je normaal gezien veel verder gaat qua volume in een split
 
Ik denk dat hij doelt op het feit dat elke spiergroep in een splitschema niet frequent genoeg wordt belast, en daardoor voor een natty minder groei teweegbrengt dan een fullbodyschema, waarin elke spiergroep in de regel driemaal per week wordt getraind.

maar is het niet zo dat AAS ook je herstel verbetert waardoor je frequenter zou kunnen trainen dan een natural?
 
Meeste pro's trainen 2x per dag waardoor ze in hun split alle spiergroepen 2x pw pakken. Hun frequentie ligt dus wel hoger.
 
Back
Naar boven