MuscleMeat

Zijn er meerdere powerlift federaties in Nederland dan alleen de KNKF?

Bezoekers in dit topic

HeekFitness

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
30 dec 2019
Berichten
593
Waardering
879
Lengte
1m63
Zijn er meerdere powerlift federaties in Nederland dan alleen de KNKF of is de KNKF de enige?

Ik heb effe gezocht op Google maar ik kon verder niks vinden hierover.
 
Sowieso de enige normale. Waarom wil je een andere?
 
Zijn er meerdere powerlift federaties in Nederland dan alleen de KNKF of is de KNKF de enige?

Ik heb effe gezocht op Google maar ik kon verder niks vinden hierover.
Klopt minder bekende.

Wil je in de toekomst een wedstijd meedoen?
 
Klopt minder bekende.

Wil je in de toekomst een wedstijd meedoen?
Het lijkt me wel leuk om misschien een keertje mee te doen ja.

Is het erg moeilijk om in te schrijven enzo?
 
Het lijkt me wel leuk om misschien een keertje mee te doen ja.

Is het erg moeilijk om in te schrijven enzo?
Je kunt altijd eens een beginnerswedstijd mee doen. Hoef je niet inschrijven bij de bond en geen speciaal materiaal voor aanschaffen. Je kunt op deze manier ervaren of het iets voor je is. Ook kun je eens kijken bij een meet. Misschien wil je je daarna wel inschrijven.

https://knkf-sectiepowerliften.nl/kalender/2020/beginnerswedstrijd-nijmegen/

Op de site kun je meer info vinden.
Mocht je meer vragen hebben stel ze hier op dbb want genoeg pl-ers hier.
 
Je kunt altijd eens een beginnerswedstijd mee doen. Hoef je niet inschrijven bij de bond en geen speciaal materiaal voor aanschaffen. Je kunt op deze manier ervaren of het iets voor je is. Ook kun je eens kijken bij een meet. Misschien wil je je daarna wel inschrijven.

https://knkf-sectiepowerliften.nl/kalender/2020/beginnerswedstrijd-nijmegen/

Op de site kun je meer info vinden.
Mocht je meer vragen hebben stel ze hier op dbb want genoeg pl-ers hier.
Ik had die wedstrijd gezien maar die zat helaas al vol.

Moet je eigenlijk zo'n singlet zelf aanschaffen of hoe zit dat?
 
Ik had die wedstrijd gezien maar die zat helaas al vol.

Moet je eigenlijk zo'n singlet zelf aanschaffen of hoe zit dat?
Was even als voorbeeld. Je kunt de agenda in de gaten houden. Wie weet is er een andere waar je aan mee kunt doen.

Singlet enz moet je allemaal zelf aanschaffen.
 
Was even als voorbeeld. Je kunt de agenda in de gaten houden. Wie weet is er een andere waar je aan mee kunt doen.

Singlet enz moet je allemaal zelf aanschaffen.
Bedankt voor de hulp!

Is een singlet voor alle wedstrijden verplicht? Of is het per wedstrijd verschillend?

Wat raad jij aan dat ik aanschaf als ik mee ga doen?
 
Naast de Nederlandse Powerlifting Bond (KNKF) zijn er ook nog andere federaties in Nederland. De NPB is inderdaad de bekendste en grootste in Nederland en internationaal aangesloten bij de IPF. Daarnaast is er ook Powerlifting Holland(PLH). Een wezelijk verschil tussen de NPB en PLH is dat de NPB een dopingbeleid heeft en PLH niet. Er zijn ook reglementair wat verschillen tussen beide federaties over de technische uitvoering van de drie lifts en over wat wel en niet is toegestaan, maar ik wil hierover niet tezeer in details treden. Ik ben zelf overigens ruim 10 jaar lid van de NPB geweest maar ben trots dat ik in 2018 aan de wieg heb mogen staan van de oprichting van DFPFNL (Drug-Free Powerlifting Federation Netherlands) een federatie opgericht door en voor krachtsporters die op eigen kracht trainen en wedstrijden met gelijkgezinden willen doen. Internationaal zijn wij aangesloten bij de WDFPF (1988). Wat technische regels betreft over het uitvoeren van de lifts en wat wel en niet toegestaan is zijn er geen grote verschillen tussen de NPB en DFPFNL. Wij hanteren in tegenstelling tot de NPB echter een zero tolerance beleid jegens hen waarvan is aangetoond dat ze dopingpraktijken begaan. Dan is het bij ons game over, je krijgt no second chance. Iedereen maakt zijn eigen keuzes en dat respecteer ik uiteraard. Leven en laten leven, toch? Het ligt eraan vanuit welke invalshoek je de sport benadert en wilt uitoefenen. Gebruik je doping of heb je de intentie dit te gaan doen dan zal ik dat niet veroordelen, maar dan hoor je definitief niet bij DFPFNL thuis! Heb je drugfree sport daarentegen hoog in het vaandel staan en zou je graag meer van onze federatie willen weten kijk dan eens op onze website. Je mag me ook persoonlijk benaderen en neem me graag tijd voor je. Hoe dan ook suc6 met zoeken naar een federatie die bij je past!

Een prestatie is pas een prestatie als je presteerd op eigen kracht!

René Hamers, contactpersoon DFPFNL.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal het nader toelichten. Het moge duidelijk zijn dat ik absoluut geen voorstander van dopinggebruik ben. En in mijn ogen is een prestatie inderdaad pas een prestatie als men presteerd op eigen kracht. Desondanks geeft mij dat niet het recht om krachtsporters te veroordelen die een andere keuze maken. Krachtsport is nu eenmaal een dopinggevoelige sport en velen kunnen de verleiding om doping te gebruiken niet weerstaan. Ik wil hier heel duidelijk maken dat ik niets persoonlijks heb tegen dopinggebruikers.
Wat ik wel ten zeerste veroordeel en niet kan accepteren is als sporters doping nemen en dat doen terwijl ze lid van een bond met een dopingbeleid zijn en dus willens en wetens de regels aan hun laars lappen en voor wie het doel (winnen) alle middelen (zoals doping) heiligt. Zulke personen zijn uiterst unfair en sussen hun geweten met het idee dat ze niet de enigen zijn die dat doen. Het gaat echter om bepaalde principes: presteren op eigen kracht wil zeggen dat je geen middelen neemt die op de verboden lijst van de WADA staat. Doe je dat wel is dat jouw persoonlijke keuze maar blijf wel fair...ga dan bij een bond zonder dopingbeleid. Keus zat, toch?
 
Powerliting Holland is een jaar geleden opgeheven. Als je in Nederland wedstrijden wilt doen is er alleen de knkf aangezien de wedstrijden van huggybear1968 in België georganiseerd worden.
 
Powerliting Holland is een jaar geleden opgeheven. Als je in Nederland wedstrijden wilt doen is er alleen de knkf aangezien de wedstrijden van huggybear1968 in België georganiseerd worden.
Ik wist dat het behoorlijk aan het rommelen was bij PLH. Maar ik wist eerlijk gezegd niet dat ze inmiddels opgeheven zijn. Ik meen dat er een groepje o.l.v. voormalig voorzitter Ruud Gransier verder ging en zich de "Iron Lions Dutch Powerlifting" noemen. Of dat dan noch actueel is weet ik niet.

De vraag van het topic is of er meerdere powerlift federaties in NL zijn, toch?
Welnu, DFPFNL is in elk geval een nederlandse federatie. Het klopt dat onze wedstrijden in Antwerpen gehouden worden op een overigens prachtige en ruime locatie: Fort Merksem.
Toen ik nog wedstrijden bij de NPB deed ben ik menigmaal naar SS Alkmaar gereden voor wedstrijden en moest dan als limburger menig kilometer rijden. Ik was altijd blij als er bij Topfit van Wim Bevers in Geldrop of bij Atlas in Nijmegen wedstrijden waren. Desondanks was afstand voor mij geen hindernis om aan wedstrijden mee te doen.

Maar jongens ik heb er verder ook helemaal geen probleem mee als iemand lid wil worden van de NPB. Daar is niets mis mee. Als DFPFNL respecteren wij de NPB en haar leden en wij doen ook niet ronselen onder leden van de NPB of laten ons negatief uit over de NPB. Ik vind echter dat respect richting DFPFNL nog voor verbetering vatbaar is en te wensen over laat (ik citeer een antwoord in dit topic waar geschreven werd dat de KNKF "de enige normale federatie was" ) Ik wil het hier overigens verder bij laten en geen discussies gaan voeren. Dat heeft geen doel. Zoals ik alreeds schreef: leven en laten leven. Wil iemand meer van DFPFNL weten stuur me dan een persoonlijk bericht. Ik neem me dan graag de tijd om alle vragen te beantwoorden.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal het nader toelichten. Het moge duidelijk zijn dat ik absoluut geen voorstander van dopinggebruik ben. En in mijn ogen is een prestatie inderdaad pas een prestatie als men presteerd op eigen kracht. Desondanks geeft mij dat niet het recht om krachtsporters te veroordelen die een andere keuze maken. Krachtsport is nu eenmaal een dopinggevoelige sport en velen kunnen de verleiding om doping te gebruiken niet weerstaan. Ik wil hier heel duidelijk maken dat ik niets persoonlijks heb tegen dopinggebruikers.
Wat ik wel ten zeerste veroordeel en niet kan accepteren is als sporters doping nemen en dat doen terwijl ze lid van een bond met een dopingbeleid zijn en dus willens en wetens de regels aan hun laars lappen en voor wie het doel (winnen) alle middelen (zoals doping) heiligt. Zulke personen zijn uiterst unfair en sussen hun geweten met het idee dat ze niet de enigen zijn die dat doen. Het gaat echter om bepaalde principes: presteren op eigen kracht wil zeggen dat je geen middelen neemt die op de verboden lijst van de WADA staat. Doe je dat wel is dat jouw persoonlijke keuze maar blijf wel fair...ga dan bij een bond zonder dopingbeleid. Keus zat, toch?

Ik ben het volledig met je eens dat gebruik niet thuis hoort bij een dopingvrije bond, triest als je dit wel doet.

Tja tot een bepaalde hoogte is een prestatie pas een prestatie wanneer dit op eigen kracht wordt gepresteerd. Natuurlijk kan men nooit bepaalde cijfers neerzetten zonder hulp van middelen. De deadlift van Eddie Hall bijvoorbeeld, een behoorlijke prestatie. Maar ik ben het wel deels met je eens. Bankt iemand 100kg met hulp van AAS dan is dat natuurlijk treurig.
 
afhankelijk van waar je woont zijn er wel opties , mijn broer heeft een tijd in Duitsland zijn wedstrijden gedraaid . maar zoals ik al aangaf hangt een beetje af van waar je woont .
 
Ik ben het volledig met je eens dat gebruik niet thuis hoort bij een dopingvrije bond, triest als je dit wel doet.

Tja tot een bepaalde hoogte is een prestatie pas een prestatie wanneer dit op eigen kracht wordt gepresteerd. Natuurlijk kan men nooit bepaalde cijfers neerzetten zonder hulp van middelen. De deadlift van Eddie Hall bijvoorbeeld, een behoorlijke prestatie. Maar ik ben het wel deels met je eens. Bankt iemand 100kg met hulp van AAS dan is dat natuurlijk treurig.
No matter how many drugs you take, you want not be able to deadlift 500kg. Eddie Hall is een fenomeen. Het is uiteraard duidelijk dat je dit level (sterkste man van de wereld) zonder doping niet zult bereiken. Maar Strong Man heeft voor zover ik weet geen dopingbeleid, toch? Topsporters zoals Hall leven volledig toegewijd voor de sport.
In hun hele doen en laten zijn ze gefocust op dat waar ze in uitblinken. Ik heb niet het recht om daar een negatief oordeel over te vellen en kan niet ontkennen dat zulke mannen onmenselijke prestaties leveren. Maar dat zijn voor mij als lifetime drugfree lifter geen voorbeelden waaraan ik me spiegel. Ik ben een amateursporter en speel in een heel andere liga. Ik vind het overigens een zorgwekkende ontwikkeling dat (te) veel amateursporters doping nemen en niet het geduld hebben om hun natuurlijke potentieel volledig te ontwikkelen.
 
Kleine voetnoot: het nadeel aan dopingcontrolles op amateur niveau is wel dat het hier niet enkel om AAS gaat. Allerlei recreatieve drugs en gekke stofjes die in supps voorkomen worden ook getest. Dit vind ik dan weer een lastig punt voor een hobby powerlifter. Ikzelf blow niet maar ik vind het gek dat een hobby powerlifter gecontroleerd wordt terwijl als je het 5e klasse voetbalteam gaat testen, geen enkele gast erdoor komt. Hoe sta jij hierin huggybear1968 ?
 
Back
Naar boven