XXL Nutrition

zijn er ook mensen die powerliften en BB combineren?

Bezoekers in dit topic

Champ

Competitive Powerlifter
15 jaar lid
Lid geworden
21 jan 2003
Berichten
3.898
Waardering
41
Lengte
1m87
Massa
130kg
Hoe veel slimme powerlifters zijn er.. ik ben van mening dat je je hele lichaam moet trainen voor vooruitgang..

iemand die hier tegen in wil?
 
snap niet wat je wil zeggen...


wat heeft het trainen van je hele lichaam (met als doel vooruitgang) te doen met het combineren van PL met BB ?

bb traint voor massa, pl traint voor kracht. punt uit. hengt af van je doel. voor beiden moet je niet zozeel 'je hele lichaam' trainen, maar moet je vooral je zwakke punten sterker maken. dat is de sleutel voor vooruitgang.

het combineren van bb met pl doet hier niet ter zake.
 
Hahahaha ik wist dat jij zou reageren.. ik zie jou naam overal staan.. :p

Bij BB train je je spieren.. bij PL je CZS
Hoe meer massa je hebt en hoe meer motorunits hoe meer kracht je hebt en hoe beter je prestaties..

Voor PL hoef je geen biceps of kuiten te trainen.. voor BB wel.. door dit te combineren zorg je voor een doorbloeding van lichaam en geest.. LOL
 
ben ik slechts deels mee akkoord.

Met BB train je vergrootte spiervolume
met PL train je idd je CZS, maar je spieren spelen ook een rol en worden ook getraind (we trainen niet altijd maar met 1-3 reps... soms komt 6 er ook 'ns tussen). als je mijn artikel leest zal je tussen de lijnen merken dat de pl training gebruik maakt van zware gewichten en ook explosieve gewichten. 2 sTen die bijzonder veel vragen van de Type IIA en (dit bij nog zwaardere gewichten, en vooral de explosieve bewegingen) Type IIX. deze 2 spiervezels hebben het meeste groeipotentieel. eet je genoeg, zal je hier ook mee groeien. Je massa wordt grotendeels bepaald door je dieet. Pl of BB maakt daarbij niet veel uit.


wat je verder zegt is in theorie juist, maar in de praktijk is het niet altijd zo.

hoe kan je verklaren dat Olech Jaroslav met een lichaamsgewicht van 65kg, 330kg kan squatten, terwijl Wim Wamsteeker er met zijn +125kg slechts 320kg kan squatten ?

wim is weegt dubbel zoveel, heeft ongetwijfeld 45kg meer spieren dan die andere, en toch ....


Verder is Olech's totaal 805kg (vergeet niet, 65kg weeg ie)
en Wim's totaal is 800kg...

Zo zie je maar dat het in theorie wel mooi is, maar in de praktijk komt het niet allemaal zo goed uit.



dat laatste verta ik ten eerste niet zo en wat ik denk ervan te verstaan, daar ben ik niet akkoord mee.


bij BB train je je kuiten ja, maar vanuit een esthetisch standpunt.
als de kuiten nergens een zwak punt zijn bij een pl, zal hij ze minder trainen.

MAAARRRR, als dit wel het geval is, zal hij ze toch moeten aanpakken.
trouwens, bij veel oefeningen worden je kuiten wel meegetraind hoor. glute-ham-calf raise is een goede compound oefening waar de kuiten ook goed in meewerken. verder laat ik mijn kuiten ook niet zo voor wat ze zijn. bij de deadlift doe ik weleens een calf raise eens ik boven ben.

dus wat je zegt gaat niet echt op :D
 
Ben blij dat je het eens bent. ondanks dat je de moeite doet om toch je stem te laten horen.. :p

Over Wim en Olech.. Nederlandse powerlifters zijn over het algemeen geen echte sport mannen.. het is allemaal een luxe dat we leuk vinden om te doen..
Wim zou veel meer kunnen als hij eens openstaat..

En Olech moet sporten om te kunnen overleven.. Die gasten gaan er mee slapen.. er word van alles gedaan om die gasten aan de top te brengen..

Dat heb ik wel gezien bij Massage.. door massage kan je de spieren stimuleren tot beter presteren.

een test heeft laten zien dat een normaal persoon met 1 kg rond de 900 curls kon maken.. na 5 min rust kon hij er maar 850.. na 5 min masseren kon hij er 1150..
Die gasten in het oosblok steken daar hun leven in..
De westerse mensen zoals wij zijn te lui om na te denken.. daaarom nemen we theorieen van andere over.. en geloven maar wat andere zeggen.. ipv zelf te denken..

Jij bent op het goede pad om na te denken..( daar ben je ook een belg voor) maar toch heb je de neiging dingen over te nemen omdat pietje het zegt.. :p
 
denk het niet hoor, ik heb heel veel gelezen en zelf ingestudeerd hoor. toch bedankt voor het compliment :p

Verder moet ik je inderdaad gelijk geven in het feit dat 'meer' hypertrofie in verhouding staat met meer kracht. MAAAARRRRRRRRRR
je moet hier goed opletten met wat er gezegd worden. immers, welke hypertrofie? hebben we het over sarcoplasmische hypertrofie, of over myofibrillaire hypertrofie? Er zit een degelijk verschil!

sarcoplasmische groei is de vergrootting van volume van de het sarcoplasme, de niet contractiele eiwitten en plasma die zich tussen de spiervezels bevinden. deze groei zorgt voor een vermindering van krachtproductie.
Verder heb je dus myofibrillaire groei. dit gebeurt door een toename in sarcomeren. dit leidt tot een grotere kracht en volume van de contractiele eenheden van de spier. uiteindelijk hebben we dan een vergrootte krachtontwikkeling.(Zatsiorsky 1995)

Sarcoplasmische groei komt het meest voor in Bodybuilding
Myofibrillaire groei komt het meest voor in Powerlifting en Gewichtheffen. Van het laatste zeggen we weleens 'functionele spieren.'

Dus als je het hebt over BB-massa (overwegend sarcoplasmische groei), moet ik je spijtig genoeg zeggen dat dit je niet sterker zal maken. het je het daarentegen over myofibrilleire groei, dan ben ik altijd klaar :D maar zoals je ziet is dit al het geval bij powerlifting.


verder wordt je massa voor een groot deel bepaald door hoeveel je eet.

ga je mee akkoord denk ik.


ook is het al dan niet in massa toenemen ook een belangrijke vraag voor de wedstrijdathleet. hij moet dan ook zien wat voor concurrentie heeft? dus het is niet altijd praktisch, doch dit terzijde.


heb ik mij zo een beetje duidelijk kunnen maken? soms kan ik echt heel chaotisch schrijven :D
 
hehehehe.. je hoef mij niet uit te leggen wat dat is.. :p

je hebt gelijk.. en om antwoord te geven op je vraag..

Welke denk je :p :p
je geeft je eigen antwoorden al.. is dat eigendunk of gewoon onwetendheid. hahaha
 
't was gewoon om wat klaarheid te scheppen. want niet iedereen weet wat er verstaan wordt onder 'spiergroei' zie je :)

:p
 
OOooohh



Oke dan heb ik niks gezegt ;)
 
Denk wel dat het niet slecht is als powerlifter om een basis bb training te geruiken om sommige spiergroepen te versterken. dit kan helpen bij het uitvoeren van de groote 3.
Ook andere sporters zoals wielrenners doen er goed aan een algehele lichaamstraining op te nemen in hun programma. Doordat ze enkel hun benen zouden trainen geraakt de doorbloeding van het totaal spierweefsel uit verhouding: een betere en grotere doorbloeding in het onderlichaam tegenover het bovenlichaam is het gevolg. Dit kan op latere leeftijd problemen geven. Ook zijn sterke schouders, rug en armen zeker een voordeel gedurende langdurige ritten.
Ook bb die enkel hun benen trainen kunnen later problemen krijgen met de bloed doorstroming in de benen.
Veel studie is hier echter nog niet naar gedaan.
 
Yep, dat bedoel ik. :thumbup:
 
vraagje

Ik ben 21 en wil 300 kg deadliften, doe nu 250. Heeft er iemand tips ( oja... lg = 112kg, squat 240 kg en bench 172,5 kg)

Thanks

Just eat and trin like a beast
 
Beter dat je een nieuwe thread maakt.
 
train alles

natuurlijk moet je je hele lichaam trainen

wie kan veel duwen zonder zijn triceps te trainen?

Train it all!
 
Back
Naar boven