MuscleMeat

Zijn er ook wedstrijden zonder (verplichte) coverage van deelnemers (naam+foto's)? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Patjeh

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
22 jul 2010
Berichten
1.265
Waardering
244
Lengte
1m85
Massa
80kg
Vetpercentage
30%
Misschien een voor de hand liggend antwoord, maar ik vroeg me toch af of er nog wedstrijden zijn waarbij deelnemers niet (verplicht) uitgebreid op de foto's moeten enzo. Ik begrijp dat dit een groot en belangrijk (zakelijk) onderdeel is van alles wat er bij komt kijken.

Zou het bijv. mogelijk zijn aan de bekendere wedstrijden (voor beginner weliswaar, denk aan Flex, SAP, Ener, etc.) mee te doen zonder dat er voor altijd beeldmateriaal van je online (en dus publiekelijk) beschikbaar zal zijn?
 
Dat gaat erg lastig worden. Er zitten meerdere in de zaal die voor de organisatie en bladen foto's maken en dan nog de toeschouwers zoals familie en vrienden die foto's maken.
 
Dat gaat erg lastig worden. Er zitten meerdere in de zaal die voor de organisatie en bladen foto's maken en dan nog de toeschouwers zoals familie en vrienden die foto's maken.
Bedankt voor je reactie. Ja dat van familie en vrienden en derden begrijp ik. Maar het is inderdaad meer de vraag of je de coverage voor de actieve publiciteit kan mijden zeg maar (bladen, sites, etc. dus ja).

Het is helaas iets wat me er van weerhoudt ooit eens deel te nemen :(
 
Dat mijden gaat heel erg lastig worden. Je zou kunnen vragen aan de organisatie of je onder bijv je forumnaam of een andere naam kan inschrijven maar geef je bar weinig kans. Omdat je ook lid dient te worden van de bond waarbij je deelneemt moet je je ook kunnen legitimeren. Ze zullen zich ook afvragen wat je te verbergen hebt. Een BB wedstrijd is niet iets waarvoor je je zou moeten schamen oid.
Het is in feite gewoon een sport event.

Ik stond destijds ook in de Sport&Fitness als winnaar bij de YBF masters superbody en was er best wel trots op.
 
Dat mijden gaat heel erg lastig worden. Je zou kunnen vragen aan de organisatie of je onder bijv je forumnaam of een andere naam kan inschrijven maar geef je bar weinig kans. Omdat je ook lid dient te worden van de bond waarbij je deelneemt moet je je ook kunnen legitimeren. Ze zullen zich ook afvragen wat je te verbergen hebt. Een BB wedstrijd is niet iets waarvoor je je zou moeten schamen oid.
Het is in feite gewoon een sport event.

Ik stond destijds ook in de Sport&Fitness als winnaar bij de YBF masters superbody en was er best wel trots op.
Gaat dat ook al op voor een eerste keer meedoen aan iets als een Flexcup D-klasse?

Er is natuurlijk nog een verschil tussen iets winnen, of enkel meedoen, in beide gevallen ben ik het overigens met je eens dat het dingen zijn waar je trots op kan zijn en daarvan moet kunnen genieten. Helaas is het probleem dat ik het zeer waarschijnlijk acht dat als ik dit nu zou ondernemen en het googlen van mijn naam zou resulteren in alle soorten van de gebruikelijke foto's enzo, ik er ooit later in mijn vakgebied/werk nadelige gevolgen van kan ondervinden. Die kan ik mij helaas onder geen omstandigheden veroorloven. Helaas gaat dit inderdaad om stereotype vooroordelen in de meeste denkbare gevallen, maar als het resultaat is dat ik het er mezelf moeilijker mee kan maken dan wil ik dat vermijden.
 
Yep gaat ook op bij de D klasse van bijv de FlexCup. Je staat in de line up waar foto's van worden gemaakt en als je wint sta je of alleen op foto's of met de hele top 3.

Ja helaas zal je idd door velen direct gelinkt worden aan allerlei narigheid en anabolica enz enz. Dan kan je beter wielrenner worden en je helemaal lek prikkend met anabolica een tour fietsen daar hebben mensen dan weer wel respect voor.
 
Je zou onder een valse naam WBFF kunnen doen als deze ooit weer in de buurt is, die fotos worden niet vaak gedeeld in Nederland en hier kan je ook een valse naam opgeven.
 
Je zou onder een valse naam WBFF kunnen doen als deze ooit weer in de buurt is, die fotos worden niet vaak gedeeld in Nederland en hier kan je ook een valse naam opgeven.

Ik heb ook vaak een valse naam opgegeven heb gezegd dat ik Jay Cutler was ;)
 
Volgens mij gaat het portretrecht niet op in openbare ruimtes, daardoor heb je qua foto's denk ik geen poot om op te staan
 
Volgens mij gaat het portretrecht niet op in openbare ruimtes, daardoor heb je qua foto's denk ik geen poot om op te staan

Ja kan wel, maar het is bij foto's die niet in opdracht zijn gemaakt gewoon heel lastig. Je moet een redelijk belang hebben dat zich tegen de publicatie verzet. Redelijk belang kan bijvoorbeeld een financieel belang zijn (denk aan bekende personen die geld kunnen verdienen met hun foto's). In openbare ruimte mag fotograaf foto's maken en publiceren als hij de belangen maar in acht neemt. Kortom in beginsel mag het gewoon.
 
Waarom wil je niet dat je op een foto terecht komt dan?:)
 
Omdat ik gezien mijn opleiding op een arbeidsmarkt terecht zal komen waar je het niet kan riskeren dat dit soort activiteiten op wat voor manier dan ook een negatieve impact kunnen gaan hebben op een toekomstige 'carrière' om het zo maar te zeggen, of dat nou om de sollicitatie voor mijn allereerste fulltime baan zal gaan of dat je t.z.t. een keer hogerop zou willen. Even helemaal los van of dit niet ongelooflijk kortzichtig zou zijn en puur misplaatste vooroordelen. Dat is het risico voor mij helaas niet waard. En geloof me, er zijn nog meer dan genoeg beroepsgroepen waar dit soort dingen heel overduidelijk bijdraagt aan een negatief beeld, hoe vervelend dat ook is.
 
Omdat ik gezien mijn opleiding op een arbeidsmarkt terecht zal komen waar je het niet kan riskeren dat dit soort activiteiten op wat voor manier dan ook een negatieve impact kunnen gaan hebben op een toekomstige 'carrière' om het zo maar te zeggen, of dat nou om de sollicitatie voor mijn allereerste fulltime baan zal gaan of dat je t.z.t. een keer hogerop zou willen. Even helemaal los van of dit niet ongelooflijk kortzichtig zou zijn en puur misplaatste vooroordelen. Dat is het risico voor mij helaas niet waard. En geloof me, er zijn nog meer dan genoeg beroepsgroepen waar dit soort dingen heel overduidelijk bijdraagt aan een negatief beeld, hoe vervelend dat ook is.

Verstandig. Mensen onderschatten wat over iemand bekend is op internet regelmatig.
 
Internationaal gezochte crimineel? :)
 
Back
Naar boven