Fitness Seller

Zijn flyes nu voor MASSA of juist niet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

*zucht*

misschien weten andere mensen wat ik bedoel :nut:
 
heeft ook te maken met hefboom

Hier zeg je het zelf... Bij flyes maak je gebruik van een hefboom, bij dips niet. Maar bij kickbacks weer wel :D
 
wtf? jongen we beginnen over dingen te lullen die niet meer ter zake doen, en dat om ergens gelijk te hebben....
 
ok zullen we er maar mee kappen? :D even goede vrienden, toch?? :p
 
Originally posted by Bodyman
Las namelijk in muscle & fitness dat dit voornamelijk een gewrichtsoef. is???
weet iemand hier meer over
Ik raad je aan dat magazine niet meer te lezen want er staat niets dan flauwekul in.

Een oef kan je zo maken dat het een massa oef of een uithoudings/versterkende oef wordt.

Flyes isoleren voornamelijk pecs en wanneer incline ook voor een deel de anterior delts.
Als je gaat pressen met 50% gewicht dan is het ook geen massa oef meer.
Nu zal je bij flyes minder gewicht kunnen gebruiken maar doordat de borst meer moet doen dan bij een press (triceps doen minder) zal je even intensief kunnen trainen en flyes zeker als massabouwer gebruiken.
 
Originally posted by Spike


dit komt door de zwaardere gewichten die je gebruikt.

de triceps zijn echt véél sterker en houden het véél langer uit dan de pecs hoor. de pecs is een relatief kleine en zwakke spier. daarom dat powerlifters vooral hun triceps/schouders/rug trainen en slechts weinig hun borst, omdat de borst ten eerste ook niet zoveel meehelpt en niet cruciaal is in de bench.


het is normaal dat ik sneller moe ben met dippen, ik dip met mer dan 100kg, terwijl ik amper met 30kg flyes doe... now tell me which muscle is weaker ;)

vaag... ik pak incline flyes op het laatst 3x38kg (en dan doe ik flyes als laatste oefening), terwijl ik in verhouding veel minder druk (3x120kg) ... en ja . ik voer hem goed uit :)
 
Back
Naar boven